Syyskuiset esikoisen odottajat <3

Ruokavaliosta kun oli puhetta, niin mulle oli yllätys, miten paljon maitotuotteita raskaana olevalle suositellaan! Oonkin nyt lisännyt reilulla kädellä jogurttia ja viiliä ja jopa alkanut taas juoda maitoa.

Noista kielloista on kanssa mennyt pää pyörälle. Sit oli ihan tervehdyttävää välillä googlailla aihetta muilla kielillä, etenkin ranskaksi. Ainakin niissä ranskalaisissa ohjeissa, mitä luin, oli paljon vähemmän eritelty kiellettyjä juttuja. Ei siellä puhuttu mistään pellavansiemenistä mitään. Sen sijaan hauskaa oli se, että (ilmeisesti listeriariskin yms. vähentämiseksi) aina kehotettiin pesemään jääkaappi viikoittain! :D
 
Ranska taitaa olla semmonen maa missä vähiten mietitään tommosia ja eniten ajatellaan et jos jotain sattuu niin sitten sattuu :D Luin "edellisellä kierroksella" pari niitä kasvatusopas Ranskan malliin- kirjoja ja niistä sai vähän sen kuvan.
 
Tehtiin toissapäivänä tosiaan sitä pastakastiketta ja ilmanmuuta meinattiin ottaa parmesan-juustoa siihen päälle, niin perhana sehän on pastöroimatonta! :< Olisin sen silti ostanu, ku eihän sitä paljoa siihen ruuan päälle tarvis laittaa makua tuomaan, mutta mies oli heti sitä mieltä että jätetään hyllyyn. Mä en ois ihan niin pilkuntarkka noiden ohjeiden kans, mutta mies haluaa olla... hmm... :D Tänään käytiin Amarillossa syömässä, ja ekaa kertaa ikinä mulle jäi nälkä! Käytiin kahvillakin heti perään ja otin runebergin tortun, eikä edes tehny tiukkaa. :confused:

Mies oli siis viikonlopunvietossa täällä mun luona, ja voi perhana kun kirpas kun sen piti jo nyt lähteä pois:S Tulee kyllä olemaan molemmille iso elämänmuutos edessä, 10v jälkeen päästään viimeinkin saman katon alle sitten syksyllä:wideyed:

Hei muuten, kun jossain oli puhetta vauvantarvikkeista, mutta ootteko jo miettineet äitiysvaatteiden ostamista? Mä lihoin viime kesän ja syksyn aikana 6kg yhtäkkiä, ja omat vaatteet kiristää vähän jo valmiiksi. Housut on muutenkin tosi epämiellyttävät kun mun pitää melkein kaikissa käyttää vyötä, niin se painaa inhottavasti.. Mietin että ostaisko jotku halpis-stretch-housut Henkkamaukalta vaikka nyt, ja sitten myöhemmin vasta oikeen äitiyshousut kun ne kuitenkin pitää ostaa mahan mukaan sitte.. :D
 
Lilja87, oon kans jo mietiskellyt äitiysvaatteita, tai lähinnä googlaillut, että minkälaisia on tarjolla ylipäätänsä. Niin ja sit oon koittanu laskeskella arkimekkojani, et kuinka monta niistä on maha-ystävällistä, et mitkä menis vähän isommallakin mahalla :)
 
Nythän ois alennusmyynneistä voinu hankkia jotain (äitiys)vaatetta, mutta mä en ainakaan uskaltanu vielä näin varhasessa vaiheessa. Ostin kyllä pari pitkän mallista trikoopaitaa, jotka on hyviä nyt ja näyttäis kivalta myös masun kanssa.

Ja rintaliivejä mun oli pakko käydä ostamassa, koska uskomatonta kyllä mun rinnat kasvo välittömästi. Ihan miellyttävä muutos kyllä tällaselle lättänälle! :D
 
Täällä yksi esikoisen odottaja ilmoittautuu myös varovaisesti, mutta erittäin innoissaan mukaan. Tein plussan tänä aamuna, vaikka olen jo useamman päivän ollut varma raskaudestani. Oireet ovat jo sen verran vahvat. Viime syksynä minulla oli keskeytynyt keskenmeno eli hyvin on vielä muistissa, jos kaikki ei menekään hyvin... Silti tällä hetkellä en jaksa murehtia, vaan haluan olla onnellinen! <3
 
Tervetuloa Katchu mukaan ja onnea! Minulla täysin sama historia, kkm lokakuussa. Sen hoitamiseen meni vaan vähän turhan paljon aikaa ja tämä raskaus alkoikin sitten ensimmäisestä kierrosta kaavinnan jälkeen. Positiivisin mielin, vaikka murehtimista en osaa lopettaa :) Täällä foorumilla riittää tukea ja helpottaa omiakin fiiliksiä, kun voi tänne avautua :) Peukut pystyyn, että nyt on meidän vuoromme :signs003
 
Itse kanssa esikoista odottelen ja oon kyllä niin jo selannut kaikki mahdolliset nettikaupat noiden äitiysvaatteiden osalta mutten vielä jotenkin oo viitsinyt ostaa kun ei yhtään tiedä missä vaiheessa maha alkaa näkyä ja vaatteet kiristää. Että ostaako kesähellevaatetta vai mitä :D Ehkä tässä nyt ainakin muutaman kuukauden pärjää legginsseillä ja tunikoilla tai muilla vastaavilla kun farkut alkaa kiristää.
 
Tervetuloa katchu! :)
Toivotaan että kaikki saadaan pikkuiset syliin syksyllä ❤️
Itellä on muutama äitiysvaate syksyltä valmiina mitkä kerkesin ostamaan. Muuten meinaan pärjätä leginsseillä ja löysillä paidoilla mahdollisimman pitkälle :)
 
Mä ainakim vartoon mammahousujen kanssa vielä. Kohtu kuulemma kallistuu taaksepäin, en tiedä siitä muuta kun sen että maha tulee näkyviin normaalia myöhemmin.. eli tuskin on hoppu jollei kovasti turvota :D
 
Mä selailin eilen illalla taas kaikkia äitiysvaatevalikoimia ja melkein tilasin jo vaikka mitä.. Viime hetkellä sain hillittyä itteni :grin Tekis niin mieli ostaa kaikkia, mut en uskalla ainakaan ennen sitä ekaa ultraa.
 
Mä toivon, ettei mun tarvis juuri mitään ostaa. Voin kulkee ryntyissä ja piiloutua kotiin :D Säästää rahaa sit lapsen tarpeisiin :)
 
Mulla puristi eilen housut niin että hengailin illan vetoketju auki. Onneksi paita peitti niin ei kukaan huomannu :) mutta en myöskään ainakaan tässä vaiheessa uskalla mitään mammavaatteita ostaa ja toivon että jos niitä joku päivä tarvitsen niin löytyisi kirpparilta tai tutuilta..
Selvitty myös känni-illasta ilman että olin kännissä. Ja kukaan tuskin tajusi. Vaikka noi alkoholittomat on hyviä niin ei niitä montaa voi juoda.. Onneksi ei oo tulossa enää mitään juhlia niin ei tarvitse esittää juovansa.
 
Kai se pitää tämmöseenkin nyt sit lähtä mukaan :joyful:

Elikkäs, 25 v, ensimmäinen ilmeisesti tulossa, positiivisen testin tekasin tuossa keskiviikkona ja toisen torstaina, pakko kai se on sitten uskoa :biggrin En osannut tätä yhtään epäillä kun on sattunut "vahinkoja" eikä ole koskaan aiemminkaan raskaustestit positiivista näyttäneet. Olin suoraansanottuna melko varma että en voi tulla raskaaksi. Pari viikkoa kerkesin tuskailla tämän turvotuksen ja tissiarastelun kanssa, olin varma että johtuu kuukautisten alkamisesta.

Koskaan ikinä en ole mitään raskausjuttuja lueskellut saati vauvakuumeillut. Lähinnä ollut semmoinen "no jos joskus päättää tulla niin sitten tulee" ja nyt sitten ollut ihan äimänä että mitähän tässä nyt pitää tehdä. No, neuvolaan sentään tajusin soittaa, ekaa aikaa ootellessa. Vielä oikein voi uskoa että tuolla masussa on jotain elämää.

Häitä piti juhlia tulevana kesänä mutta taitaa nyt sitten siirtyä hieman kauemmaksi. Mitähän muuta tässä vielä itsestään kertoisi.. Varmaan sen että taidan kuulua semmoseen geekki rokkimutsi-kastiin :confused2
 
Tervetuloa Paralysis! Millä viikoilla menet? :)

Mun pitäisi oikeasti soittaa sinne neuvolaan kohta puoliin. Ajattelin odottaa ar-ultraan ja vasta sen jälkeen mutta ajan saaminen voi sit olla hankalaa. Oon vielä helmikuussa viikon reissussa ja sitä ennen ois kiva se neuvola käydä jos siellä joku on kotona. Pakko jossitella koko ajan..
 
Tervetulloo Paralysis! Täällä kans yks rokkimutsi :) miehen kans mietittiin tän vuoden festarit ja keikat sillä mentaliteetilla, että vielä on päästävä ennen ku sit vähäks aikaa joutuu asettumaan kotikuuntelu-asteelle :D
 
Kiitosta :) 5+3 sanois tuo laskuri.

Itse lueskelin tuossa että sen neuvolakäynnin yhteydessä varaillaan se ultra-aika. Kans oli jotain siitä että jos ei tiettyyn rvhen mennessä oo käyny neuvolassa niin voi jäädä niitä äitiysrahoja saamatta tms? Ei mitään tietoa onko nämä faktoja, kovasti koitin lueskella ja kuten sanottu, olen sangen tietämätön kaikesta. :D

myky, haa, saa nähdä törmätäänkö sit mahojemme kans jollain festareilla ! Mua himottelis provinssi ja tuska. :evil6
 
Meillä on ainaki Ilosaari varma ja olishan siel laulurinteellä ne Nightwishin zembalotki, missä mm. insomnium ♡ katellaan mihin sitte lopulta päädytään :
;)
 
Paralysis: Oon menossa reilun viikon päästä ar-ultraan yksityiselle. Edellinen raskaus oli tm niin pitää käydä varmistamassa oman mielenrauhan vuoksi että siellä joku on :) Pitää ottaa tehtäväksi kyllä ens viikolla soittaa sinne neuvolaan. Ite kans ihan tietämätön ja googlella mennään :D viime kerralla muistan vaan että olin kauhean pettynyt kun neuvola-ajan sai vasta viikolle 9 ja monilla kavereilla ei ole lapsia niin en oikein saanut mistään tukea. Siks ehkä vältelly hieman neuvolaa ja sen sijaan turissu täällä. Mutta mulla menossa rv 5+6 joten ens viikolla pitäisi ehtiä vielä hyvin soitella neuvolaan :)
 
Mä sain neuvolan vasta tuonne 10+ viikolle ja siellä se täti sanoi, et mikään kiire sen asian kanssa ei ole. Antoi perusohjeet nyt alkuun ja soittaa saa jos kysymistä/huolia ennen sitä käyntiä :)
Muistelen et pitiköhän ennen 4.kuukauden päättymistä olla eka käynti et saa haettua kelan tuet...
 
Takaisin
Top