Syys- ja talvivaatteet

Indie mie ostin stonzit ja linerzit. Ne ite töppöset on sen verran ohutta kangasta että sen takia myös linerzit. Jos niillä aikoo kävellä ulkona talvella ni veikkaan että ei villasukka riitä. En oo kyllä vielä päässy kokeilee miten paksut ne linerzit on mut oletan että on paksut ja lämpimät kun pienentävät stonzeja parin koon verran. Tilasin Lastenturvasta, siellä oli paljon erilaisia ja löyty myös kuviottomat kokomustat kuvioita vihaavalle :grin eikä tarvinnu maksaa postikuluja yli 50€ ostoksista. Ja tuli muuten kahessa päivässä, en vaa oo vielä kerenny hakee pakettiautomaatista.
 
Meillä on pojalla ollu ulkona parin asteen plussakeleillä tällanen varustus: sisävaatteet, vk haalari, villasukat, paksut lapaset, huivi kaulassa ja pipo. Rattaissa äp makuupussi ja jalkapeite. En oo vielä saanu mistään rattaisiin sopivaa duo pussia joka ois lämpöpussi kylmään aikaan ja istuinpehmuste kesällä. Kestää kuitenkii nukkuessa rattaissa ilman valjaita, ja jos ollaa muuten rattaiden kaa liikkeellä ni tarvii vaa vahtii ettei kiipee pois..
 
Täytyypä munkin käydä kattoon toi Lastenturva IceQueen, kiitti vinkistä! Jos ei kerran postikulujakaan mee, niin samahan se sitten on tilata vaikka sieltä. Kävin tänään tossa lähellä olevassa lastentarvikeliikkeessä, mut niillä oli vaan tylsiä kuoseja, joten en ostanu. Itse siis tykkään värikkäistä, luultavasti ostan ne keltaiset pingviinit. :grin Ja linerzit varmaan myös, ne näytti kyllä lämpöisiltä.
 
Miekii oisin mielellään ottanu jotkut kirkkaan väriset stonzit itekkii värien ystävänä, mut ei ollu värikkäitä ilman kuvioita ni musta saa nyt kelvata. Kovasti yritin seurata verkkokauppoja jos jossai ois ollu ale kampanja et ois halvemmalla saanu stonzit, mut sit päädyin tuohon lastenturvaan kun muualla ois kuitenkii joutunu postikulut maksaa mikä vähän niinku mitätöis mahdollisen alennuksen.
 
Meillä on nyt muutaman viikon ollu käytössä noi stonzit ja vielä on villasukka riittäny, mutta pian tarvii lämpimämpää. Mulla ei oo linerseja kun ostin nuo töppöset käytettyinä, mutta ostin pikkukaistaleen sellasta pörröteddy fleeceä josta ois tarkotus tehdä itse ja pohja niihin huovutetusta villasta.
 
Meillä Stonzit ollut jo tovin aikaa kovassa käytössä ja hyvin neiti niillä ulkonakin ottaa askeleita ilman mitään tukea. Lisäksi ostin kyllä Viking core tex talvikengät fb:n kirpparilta, kun löytyi ihan uudet hyvällä hinnalla ja meillä tosiaan jo otetaan askeleita ihan itsenäisesti sisällä ja ulkona.
 
Aika hauskat nuo Stonzit. Meillä mennään ihan Popin toppatöppösillä vaunuissa ja kengäthän ne täytyy olla, jos kävelemään lähtee kohta. :)
 
Mie ostin nuo stonzit kun ne on pehmoset töppöset jos pelkästään rattaissa istuu tai nukkuu mut niillä pystyy myös kävelee :) Kattelin muuten kaupassa reiman toppatöppösiä myös mut oli koko 2 liian pieni :grin
 
Mekin varmaan ostetaan stonzit jos poika vuodenvaihteen jälkeen innostuisi kävelemään..tuo koko vaan mietityttää..
 
Ootko NiBaBa mitä kokoo miettiny? Ootko mitannu pojan jalan?
 
Mä en o ikinä kuullukaan näistä stozeista. :oops:
Onks nää vaan kivan näköset, vähä googlasin, vai onks jotenki erikoisen hyvät kengät pienelle?
 
IceQueen, minkä koon otit? Mä kävin eilen siellä liikkeessä ja ne otti mun tiedot ylös, jos ne seuraavaan tilaukseen ottaa myös sen keltasen. Mä pyysin kokoo M, mut nyt vasta kotona rupesin miettiin, että olisko L kuitenkin parempi. Jos niiden kokojen ikäsuosituksen mukan mennään (M 6-12kk, L 1-2vuotta), niin onhan toi poika heti ens vuoden alussa sen yks vee! Jotenkin en vaan oo vielä sitä sisäistänyt. :eek::grin Tuskin kävelee ennen kevättä, ei vielä ainakaan esitä minkäänlaisia merkkejä siihen. Olisivat vähän pitkäikäisemmät.
Sumppi, Stonzeissa mun käsittääkseni idea on se, että ovat mahdollisiman luonnolliset jalalle. Nykyäänhän suositellaan kävelemään opetteluun paljasta jalkaa, siis mahdollisimman vähän tukea. Nää meidän talvivauvat luultavasti oppivat kävelemään kylmään aikaan, ettei ihan paljain varpain viitsi ainakaan ulos pistää, niin Stonzit (ja muut vastaavat pehmeäpohjaiset) ovat toiseksi paras vaihtoehto. Lisäksi ne on ainakin mun silmään tosi kivan näköiset ja kiristysnyörien ansioista helppo pukea jalkaan. :p
 
Mie otin L koon stonzit. M kokoa kokeiltiin tuttavalla ja on melko pieni, ei millään mahtuis tuolle meiän isojalalle linerzien kanssa. Toivon että L mahtuu koko talven ku XL ois ollu monta kokoo isompi et en sitä viittiny ottaa. Lastenturvan nettisivuilla oli ainakii kokotaulukko siinä stozien tiedoissa, näkee sisämitat sentteinä ilman linerzeja ja koon linerzien kanssa, kannattaa mitata jalka ja kattoo taulukkoo jos ei pääse sovittaa :)

Kiitos muuten NiBaBa täältä sain ekan kerran kuulla sellasesta kengästä kun Stonz :)
 
Niin siis muillakinhan on toppatöppösiä, joissa pohja luistamaton. Ite mietin kans, onko nuo nyt niin erityisen huiput. Meillä ei tarvetta, ku ulkona kävelee sitten kengillä. Ehtii paljain jaloin käveleen sisälläkin. :)
 
Mun miwlestä näin pienen jalkaan on hirmu vaikeaa laittaa kunnon kenkiä, kun tuntuu, että varpaat jää jotenkin aina rynttyyn :/
 
Meille tuli tänään postissa Reiman antura toppatöppöset joissa on siis luistamaton pohja, arvelin että talvi mennään niillä, oppii kävelemään tai ei :) kyllä kai sitä ehtii kävellä niillä kengillä ihan tarpeeksi elämän aikana :D ja lisäksi onhan nuo paljon helpompi laittaa jalkaan ko oikeat kengät
 
Ne oli just nuo reiman anturat mitä katoin mut ei mahu isojalalle :grin Saman tyyliset ku stonzit, ei vaa oo kiristysnauhoja ja extra vuoria. Onhan noita muitakii stonzin tapasia vissii olemassa.
 
Ekan jälkeen viisastuneena voin neuvoa, että kannattaa ostaa kengät, joista saa kunnolla auki sen läpän! :)
 
Sitä siis mietin, että esim. noissa Polarn O. Pyretin toppatöppösissäki siis on pitävä pohja, varsi aukeaa leveäksi jne. :) Ei tosin niissäkään mitään ekstravuoria, mutta merinovillasukatki esim. hyvät alla. En oo kaivannu sen kummempia. Toki voi olla, että jos tuollaiset Stonzit ois niin tarvetta sellasille ois. Eikö se niin usein mene? :D Ite pidän jotenki selvänä sitä, että kengät sitten ulkoiluun niin tukevat kehittyvää jalkaa epätasaisella maalla. Stonzeista tulee mieleen Kuomat, jollaiset kyllä meidän silloin 2-vuotiaalle esikoiselle ostin, mutta ovat kovin parjatut kengät.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top