Syys- ja talvivaatteet

Kyllä mä oon pessyt haalarit ennen käyttöä, noudattaen pesuohjetta. Meillä luki kuivaus nurinpäin ja vielä väärin päin roikkumaan.
 
Minä olen neuroottinen pyykin pesiä mutta uusia ulkohaalareita en pese ennen käyttöä. Jos haalari on sateen ja tuulen pitäviä niin niiden pintakäsittely kuluu joka pesussa pikkuhiljaa joten niiden "turhaa" pesua kannattee välttää. Mm. Reiman ulkovaatteita kehoitetaan ensisijassa pyyhkimään märällä puhtaaksi jos niissä on pintalikaa. Tietenkin jos on todella likainen niin sitten koneeseen.
 
Mäkään en ole pessyt noita ihan uusia kaupasta ostettuja Reiman talvihaalaria (untuva) ja fleecetakkia. Käytettynä ostetut oon pyöräyttäny koneessa.
 
En pese. Äpn haalarit on muuten aika isoja! Sanoisin, että vastaa kyllä 80cm ennemminkin. :O Pojalla oli tänään juuri se vanupuku päällä, hihat ja lahkeensuut aukinaisena ja oli ihan sopiva, vaikka 80-86cm vaatteita käyttääkin :P sitten taas h&mn vaatteet on tosi pieniä, pojalla käytössä parit 86cm pöksyt, mitkä on lyhyempiä kuin monet 80cm.. :angry1

Muoks. En kyllä siltikään usko että toppahaalari menee enää talvella.
 
En oo pessy uutta haalaria just sen takia kun kuluttaa pesut sitä materiaalia. Muuten kyllä kaikki uudet vaatteet oon pessy ennen käyttöö.
 
Meilläkin toi vanupuku menee jos pitää hihat ja lahkeet auki. Muistaakseni oli kokoa 70 ja poika 73 cm. Uskon, että noi käytettynä menee vielä jonkin aikaa.

Tänään mietin josko olisin mennyt takapihalle hommiin ja laittanut ton äp:n toppahaalarit ja sitten ne tumput käsiin ja töppöset jalkoihin ja poika olisi saanut konttailla pihalla. Kaatosade lopetti ne haaveet. Vaikkei enää sataisikaan, niin piha on likomärkä. Jos olisi sadevaatteet, niin voisi harkita.
 
Oon koittanut katsella sadevaatteita, mutta ei tuolle 70 cm oikein tiedä mitä laittaisi kun sen kokoisia en oo nähnytkään.. Toki meillä yhdet kurahousut, jotka taitaa olla 90cm. Ne menee aivan hyvin, kun lahkeet käärii ylös :p meinasin ne laittaa puolukkareissulle, mutta pirpana nukahtikin rattaisiin, niin ei tarvinnut.
 
En pese ulkovaatteita, sillä eivät ole suoraan ihon kanssa kosketuksissa ja juurikin sen vuoksi, että jokainen pesukerta kuluttaa vaatetta.
 
Meillä oikea välikausipuku käytössä teipatuin saumoin, joten kosteus ei haittaa. Vähän on silti vielä konttailtu pihalla, ku oon laiska ulkoilija.
 
Meillä poika ei ole vielä edes istunut ulkona maassa, saatika kontannut/ryöminyt :DD
 
Sama meillä, en tykkää siitä et likaa ittesä... Pitäs vissii värä relata miun :grin Mut siis rattaissa vaa ollu vk haalari päällä.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on menty pitkiinsä ulkona! Laatalla, hiekalla, nurtsilla.. Meillä on semmonen Name itin vk-haalari. Ei ehken ihan 100% vedenpitävä, muttei ainakaan vielä ole tullu läpi. Normivaatteet ja jumppis/ villahaalari alle ja menoks. Sottasta puuhaa kyllä tämäkin. Multaa, nurtsia ja hiekkaa on naama aina täynnä. Ja välillä vähän suussakin :D Mutta ei tuo viihy enää rattaisaa tuijottaen jos pihahommia tehään. Tänään laitettiin tulppaanin sipuleita maahan ja siinä se jätkä kiipes harkkokivien ylite ja mullassa möyri ja autto tiputtamaan mullat sipuleitten päälle :D
 
Tuolla on koodi, jolla saa ilmaisen toimituksen ja 10% alennuksen Reiman verkkokaupasta.
http://www.puutalobaby.fi/keltaiset-kuratytot-ja-alekoodi-reimalle/

Itse olisin ostanut pojalle punaisen sadetakin, mutta se viimeinen ehti mennä ennen kuin sain tilauksen tehtyä. Ilmeisesti. Sotkin tuon lahjakortin kanssa, ja jouduin hakemaan ostettavat tavarat uudelleen ostoskoriin. Toisaalta alennus pysyi onneksi koko ajan tilauksessa eikä tarvinnut sählätä sen kanssa uudelleen.

Ja lahjakortti oli muistaakseni voimassa enää keskiviikon.
 
Miepä laitoin nyt Stonzit tilaukseen kun poika harjottelee kovasti kävelyy käsistä kiinni pitäen ni pääsee ulkonakii kävelee :) Mahtaakohan Stonzit riittää ainoiks talvikengiks? Tarviikohan ostaa ihan kunnon kengät lisäks?
 
Yyh, mittari näyttää -5C ja koirat on pian lähdettävä lenkittämään vaunuillen. Milloin kannattaa pukea jo ihan toppahaalari villa- ja välikausivaatteiden sijaan? Tyttö on ratasosassa, joten äpn pussiin ei saa kun ei pysty laittaa muuten valjaita kiinni, pussin toki peitoksi voi laittaa.
 
Ostin tori.fi:stä pojalle alttituden toppahaalarin vain 35e! On niin nätin värinen ja oli kuin uusi. Ostin myös aikaisemmin 15e välikausihaalarin, eikä siinäkään ollut mitään käytön jälkiä.
 
Ai että, mäkin kuolaan noita Stonzeja. :p Otitko IceQueen ne sisäkarvat (onks ne nyt Linerz?) myös, vai pelkät tossut? Niitäkin mietin, lisähintaa tulis sit vielä parikymppiä. Vai meniskö villasukilla?!
NuuNu, meillä ollaan oltu tällä viikolla äp:n toppahaalarissa rattaissa joka päivä. Eilen käytiin iltalenkillä justiin siinä auringonlaskun aikaan, että lämpötila heilu nollan tienoilla. Poika oli siis body+housut päällä toppahaalarissa hihat käännettynä tumpuiksi ja jaloissa villasukat ja äp:n töppöset. Päässä pipo. Kun riisuin kotona poikaa, kokeilin kuinka oli lämpö pysynyt. Sormet ja varpaat vähän viileät, keho ja pää lämmin. Kohta täytyy kuitenkin jo laittaa joku välikerroskin tuonne haalarin alle. Ja sehän on pojan mielestä vallan riemukasta, kun nytkin jo yhden kerroksen pukeminen on yhtä huutoa... :eek::hilarious:
 
Hyrrr! Meillä oli pakkasta aamulla -10! Nyt asteen verran plussan puolella, mutta kylmä tuuli ja kaikki kuurassa. Puin välikausihaalarin alle fleece-puvun ja villasukat ja fleecetumput. Fleecepuvusta saa käännettyä kädet ja jalat pussiksi, joten en vielä laittanut toppatöppösiä, kun ainakin eilen oli kädet ja jalat lämpöiset. Äitiyspakkauksen pussin laitoin tänään kiinni. Eilen se oli kiinni vain puoliksi ja tätä aiemmin ollut vain peitto. Oon luottanu, ettei pääse rattaista, vaikka valjaat eivät olekaan kiinni, ku ei sieltä pussista pääse liikkumaan. Kohta toki vaihdan sitten untuvapussin tilalle ja siinä onkin aukot valjaille. Niin kauan, ku nollan tuntumassa pyörii niin noilla tarkenee, toppatöppöset vois kyllä laittaa. Tietty, jos laittais toppapuvun niin ei tarttis pusseja tai vaihtoehtoisesti vois jättää väliasun pois. Pitänee kaivella jo talvivaatteet pikkuhiljaa esille.

Lisäys: ois pitäny jättää pussia auki, kuten eilen (jolloin tuntui sopivalta), sillä poika oli todella lämmin, ei hikinen kuitenkaan. :)
 
Muokattu viimeksi:
Mrillä menty vielä body+pöksyt ja sukat, villasukat hanskat pipo ja vanuhaalari+ äppussi kiinni :)
 
Takaisin
Top