Syys- ja talvivaatteet

Reiman ja stonzin lisäksi saman tyylisiä töppösiä on pientenparhaaksi.fi verkkokaupassa Elsa pitkänen -tossut. Nuo on näistä kolmesta edullisimmat ja ihan kotimaiset :) Olisin ite ostanu nuo jos en ois sattunu löytämään käytettyjä stonzeja edullisesti.
 
Niin meillä ainakin nuo stonzit on ostettu nimenomaan "kengiksi". Eli noilla ulkoillaan ja leikitään. Sit on semmoset siistit eccon kauppakengät jotka jää varmaan tosi vähälle käytölle, mut eipä tuo haittaa kun tulivat serkuilta ilmaseks, oli jääny myös heillä lähes käyttämättä.
 
Meillä on myös L-kokoiset Stonzit ja sen vuoren kanssa ne ei ole ainakaan mitenkään ison tuntuiset eli isoille pojille vähintään L kannattaa ottaa. (Meillä keskikokoinen :) ) Minulla epäilyttää, riittääkö tuo fleece eristämään pohjaa tarpeeksi, jos ihan kävelemään alkaa talvella. Ehkä hankitaan sitten paksumpipohjaiset kengät tarvittaessa.
 
Meillä on M koon stonzit ollu käytössä kantoillessa jo nyt syksyn, ilman linerzeja -niiden ostoa oon harkinnut, mutta oon just miettinyt että pitäiskö ostaa kokoo isommat, joihin sit linerzit. Meillä nyt kyllä köytössä vielä myös ne äp-toppatöppöset ja kaapissa on käyttämättömät superfitin ja vikingin talvikengätkin :grin saa nähdä tuleeko niille meilläkään käyttöä..
 
Me ostettiin just m kokoset stonzit pojalle ja niihin se vuori myös. L koko tuntu niin hurjan isolle, ni päädyttiin m kokoon. Ne menee varmaan nyt syksyn ja talven, keväämmällä sit katotaa tarviiks ostaa isommat.
 
Mä ostin kans tytölle m kokoo ja linersit myös. L oli tosiaan aivan hirveen ison näköinen tytön jalkaan.
 
Meillä on nyt se stonzien L koko käytössä, ilman linerzejä vielä ku ei oo pakkasta. Reilu on koko mut linerzien kanssa just sopiva, vähän vaa mietityttää meneekö sittenkään koko talven tuo L koko linerzien kanssa... No pääsee sit taas kenkä ostoksille jos pieneks jäävät :grin
 
Siis kuinka iso jalka teidän pojalla oikeen on IQ :woot: entä teillä, ketkä ootte ostaneet M-kokoiset stonzit?
 
Ei tuo oo kun reilu 12cm tuon pojan jalka, mut kyllä se vissii kuitenkii iso on :grin
 
Okei, meillä oli myös 12cm ja vähän päälle, eli ehkä mekin laitetaan ne L-kokoiset hankintalistalle linerzeillä
 
Ne linerzit pienentää stonzeja tosi paljon, ei paljoo kasvunvaraa oo. Eli vaikka L näyttää isolta ni ei se kovin iso oo linerzien kanssa.
 
Kenenkään vaavella reimatec talvihaalaria? Onko reilua kokoa vai vastaako kokoaan?

Mä nyt meinasin hankkia pojalle silti uuden talvihaalarin. Tuo meidän vaunuhaalarityyppiä enemmän eli ei pidä vettä ja haluan että poika saa rymytä ulkona ilman huolta että kastuu. Olisi nyt harkinnassa joko lekmeriltä tuliterä kuling toppahaalari tai reimatecin untuvahaalari "käytettynä" kerran myyjän mukaan sovitettu ja todettu pieneksi.. En tiedä yhtään kumman hankkisin. Ja painin kahden koon välillä. Kulingin otan 86 jos sen tilaan mut mite nuo reimat?
 
Meillä on reiman joku vanha ja on silmämääräisesti jonkin verran isompi, kuinäpn toppahaalari, mutta ei mikään valtava.
 
Mä en tiedä Reimasta muuta kuin että jos olisin tammikuuksi hankkinut niin 80 cm mukaan koska silloin olisi käyrien mukaan tuon pituinen. Reiman haalareiden pitäisi mennä koko loppukauden jos kauden alussa on tietyn kokoinen, eli lienee melko reilu koko. Joissai. Isommissa marketeissa näin Reimateciä. Voihan sieltä käydä haarukoimassa kokoa vaikkei kyseistä haalaria päätyisi hankkimaankaan.

Nyt aika monessa paikassa haalarit 30-50% alennuksessa.
 
Meillä on reiman vk haalari kokoa 80 käytössä nyt, poika oli kuukaus sitten n.78cm pitkä, on just sopiva ja menee tän syksyn. Sit meillä on reimatec toppahaalari koko 86, hieman reilu vielä mut on ollu jo päiväunikäytössä nollakeleillä. Sanoisin että reimat vastaa kokoaan, ei ainakaa oo pienempi kun mitä väittää olevansa :)
 
Meillä on Reiman 80 cm takki ja housut puvun lisäksi. Sisävaatteissa käytetään jo kokoa 80, mutta toppa-asu on vielä tosi reilu. Ens viikolla käydään mittauksessa, mutta uskoisin, että pituutta aika lähelle 74 cm. Minusta kans puku vastaa hyvin kokoaan eli 80 senttiselle oikein passeli, tod.näk. menee hieman pidempäänkin.
 
Takaisin
Top