Syys- ja talvivaatteet

Menee ohi syysvaatteiden, mutta harmittaa etten käynyt kuukausi sitten Lindexillä, kun mun mielestä niillä oli kivoja kuoseja sisävaatteiksi ja nyt en niitä enää nettisivuilta löydä js silloinkin oli hajakokoja. Olisi voinut ostaa esim. 80-senttisiä tai 86-senttisiä vaatteita valmiiksi, kyllä siellä haalarin alla tarvitaan vaatetta ja sisällä kuitenkin.

Lapsen myötä olen jotenkin innostunut kirkkaista väreistä, varmaan koska olen niitä nähnyt lapsilla ja näyttävät kivoilta. Keltainen, punainen, sininen, vihreä. Sellaista Lego-värimaailmaa, jota inhosin aiemmin. Tosin tykkään sinisessä enemmän hiukan turkoosista kuin siitä Lego-sinisestä ja vähän vaaleammasta vihreästä, mutta noin muuten.

Reiman sivuilla ainakin sanotaan, että jos lapsi on tietyn kokoinen ja haalari ostetaan sen koon mukaan, haalarin pitäisi mennä koko kauden. Esimerkkinä oli 104 cm kokoinen lapsi ja saman kokoinen haalari, mutta onhan kasvu ainakin suhteellisesti hitaampaa myöhemmin. Väreissä olisi toivomisen varaa. Kirkkaan punaisia ei näkynyt ollenkaan, kirkas vihreä löytyi yhdestä mallista ainakin. No, jos löytyy käytettynä niin sehän on sitten sen värinen mikä on.
 
Meillä nyt parina aamuna ollut vaan lämpöasteita vähän päälle kympin ja täällä länsisuomessa tuulee reilusti. Pojalla ollut välikausihaalari sisävaatteiden päällä, ohut pipo ja tumput. Ja ollut äp pussissa mutta pussi auki. Hyvin toiminut :)
 
Minkälaiset hanskat/tumput teillä pysyy käsissä? Meillä vetästään samantien suulla kaikki pois, on jo sen verran viileä että pitäis jokku olla käsissä :)
 
Minä oon pitäny kymmentä astetta rajana välikausipuvulle, kun menee muuten vähän turhan kuumaksi ilman peittoakin.
Tumppuina esikoisen äippakkauksen hymynaamatumput ja jaloissa villasukat. Välikausihanskat sitte ku viilenee vielä.
 
Meillä oli tänään fleece haalari, pipo, äptumput ja tossut. Aamulla oli äp-pussissa vetskari kiinni ja iltapäovällä pidon pussia auki :)

Ja kävin myös talvivaatevaraston läpi. Välikausitakkeja on kaksi yksi 80cm mikä menee tämän syksyn ja toinen 86cm, minkä oletam menevän ensi kevään.

Haalereita on 86cm joku Reiman vanhempi ruskea-sininen saatu haalari, joka saa luvan olla sopiva talcen kovemmilla pakkasilla :P

Nyt siis puuttuu ulkohousut!
 
Apua, meillä on vaan haalareita, pitääkö olla myös takki ja housut yhdistelmiä?
 
Ei varmaan tarvii, mutta me ollaan saatu takkeja, niin olis kiva että ois housutkin :D
 
En minäkään tiedä olisinko ostanut välikauden takkia, mutta äiti oli hankkinut ja menee varmaan kauppatakkina ja kyläilyreissuilla aivan hyvin kun autolla siirrytään. Tai joo, ostin käytettynä sellaisen ns. siistimmän takin, pidemmän mallisen. Voipi olla että on ihan turhake mutta halvalla sai ja söpö oli :p

Huomenna shoppailen tai ainakin kiertelemään. Haaveilen windfleecestä, jota vois käyttää vaunuissa päikkäreillä ja sitten kuorihaalarin alla ennen kuin toppahaalariin siirtyy, mutta en tiedä tosiaan olisiko niin must että raaskisin ihan uutena P.o.pilta ostaa. Itse olen kova palelemaan ja inhoan sitä tunnetta yli kaiken, enkä halua että nuppu jotuu kärvistelemään. :wideyed:
 
Muistan nuoruudesta sen, että kun oli ollut pitkään viileillä vaatteilla, niin sitten kun sai päälleen sen talvitakin kun yhtäkkiä iskikin kunnon pakkanen, se takki oli tosi lämmin. Mutta kun oli ajoissa laittanut lämmintä päälle, koko talven tunsi palelevansa. Keho tottuu viileään mutta vaatii jatkuvaa altistusta eli ulkoilua.

En nyt halua karaista lasta, mutta yritän optimoida vaatetusta niin, että olisi just sopiva muttei liikaa. Toistaiseksi aika vähillä vaatteilla siis menty verrattuna moneen muuhun.

Kyllä sillä takillakin varmaan paikkansa on, ja noissa haalareissa kai on vähän kurjasti niin, että jos olen vuodenvaihteessa liikenteessä, olen myöhässä. Kai ne haalarit pitää sitä ennen hankkia. Mutta saahan ainakin jotain kirppareiltakin eikä sillä kuoseilla nyt niin hirveän suurta väliä ole.

Anoppi kysyi pari viikkoa sitten, mitä hän voisi neuloa. Nyt sanoin miehelle, että voisi ehdottaa kauluria. Niitä tarvitaan talvella eikä meillä sellaista ole.
 
Meillä on vuorellinen takki ja toppaliivi nyt syksyksi. Molemmat menee oletettavasti myös ens keväänä. :D Pidin sitä toppaliiviö tosi turhakkeena, kunnes ostin esikoiselle aikoinaan käytettynä ja ku oppi sitä pukeen niin olipahan viileillä syysilmoilla tosi kätevä, etenki kauppareissuilla ja autossa. Lapsi tykkää siitä myös ite, ku ei oo liian kuuma.
 
DT, hyvä idea! Olen itse jopa kulkenut yksi talvi vuorellisella softshelltakilla ja untuvaliivillä, eikä kunnon pakasillakaan palellut. Ehkä 30 asteen pakkasella kädet olisivat palelleet, mutta pariinkymmeneen asteeseen asti ainakin pärjäsi. Ja pärjäsin Alpeillakin laskettelemassa, vaikka silloin oli -15 - -20 astetta, ilmassa kosteutta ja tuuli.
 
Lindexillä ainakin oli IHANIA oikeen tyttömäisiä :) Olen itsekin mennyt viime talven masuineni lähes kokonaan fleecetakissa ja toppaliivillä. Luulen, että sama jatkuu tänä talvena niin kauan kun pakkanen pysyy max. -15C.
 
Lindexiltä ostin nyt molemmille. Tyttöjen mallit olivat niukkaa kokoa (otin tytölle 110/116, kun käyttää kokoa 98) ja poikien taas tosi reiluna (80 cm meni meidän 92 cm tytölle). PompDeLuxilla näytti ainakin olevan uudessa mallistossa myös. :)
 
Kiitos NuNuu:). Täytyy käydä katsomassa Lindexillä.
PDL:n vaatteet on ihania, mutta meidän neiti käyttää vielä 68cm vaatteita varmaan aika pitkään ja niissä koot alkaa vasta 80cm.
 
Meillä on nyt parit haalarit - ei tullut Reimateciä. Yksi kirpputorilta ja yksi Jesper juniorilta.
Ostettiin samalla myös tossut pojalle. Ikään kuin kengiksi kun käydään ulkona.
 
  • Tykkään
Reaktiot: DT
Ai että, pakko nyt vähän hehkuttaa tänne, kun tuli tehtyä niin hyvä löytö tänään. Täällä Tampereella on viime viikonlopusta asti ollu Finlaysonin poistomyyntitapahtuma ja tänään siellä samassa paikassa alkoi myös Reiman outlet. Lähdettiin aamun neuvolareissun päälle piipahtamaan siellä ja voi mahtavuus, löysin Reimatec+ -toppahaalarin hintaan 35€! Lapussa ovh 149,90€. Uijui, kyllä nyt säästy rahaa. :grin
Enhän mä tietenkään olis ikinä ostanu 150€ haalaria kaupasta uutena, mut kyllä tässä nyt silti on hyvä fiilis tästä löydöstä. :joyful: Ja varmasti saa myytyä sitten eteenpäin ihan kelpo hintaan, kun ei enää meillä käytetä.
 
Kyllä tuohon hintaan Indie voi melkein jo ostaa haalarin uutena :D Harmi kun ite en oo tehny tuollasia löytöjä, ois pitäny olla ajoissa liikkeellä ja ostaa haalari keväällä alesta, ei vaan kokoa uskaltanu sillon arvata.
 
Joo, IceQueen, sepä se. Kokoa ei todellakaan pysty arvioimaan kauhean pitkälle, nyt uskalsin ottaa 74cm täksi talveksi, kun just ollaan siirrytty siihen kokoon. Kyllä noi haalarikoot on tosiaan aika reiluja, vielä on ihan hyvin kasvunvaraa lahkeissa ja hihoissa, kun nopeesti täällä kotona pojalle haalaria mallasin. Mut toivottavasti ei pakkashaalaria ihan vielä täällä tarvitakaan. :p
 
Takaisin
Top