Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No tyttöset. Nautitaan tästä toistaiseksi viimeisestä hellepäivästä ja illalla jännitetään lätkää. Aletaan sit huomenna taas häätöhommiin. Tänään muuten 41+0. Ens perjantaina yliaikaiskontrolli, jos ei synny ennen sitä :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mää otin alkuraskaudessa säännöllisesti MiniSunin Mama vitamiineja, mutta sitte ne jäi, nyt oon epäsäännöllisesti niitä napsinu, en tiiä oliko niiden ansiota vai minkä kun hemppa ei oo laskenut, koko raskausajan ollut tosi hyvät arvot.. tietenki ne jonku verran on laskenee, mutta siis koko ajan ollee "normaalit" :)

Minä kyllä voisin lähtä nyt, koko päivän juilinu ja supistanut, niin eikö tää päivä ois hyvä päättää siihen, että pääsee synnärille.. kiekonki voi siellä samalla kattoa :p

Toivon kaikille halukkaille mahan omaaville hirveesti avaavia supistuksia! Mä en enää usko, että synnytys on käynnissä ennekun vettä valuu silmistä ja huudan, että haluun epiduraalii ja vie mut sairaalaan äkkiiiii!!

Mulla näin viime metreillä unohtu noi vitamiinit, alusta asti kyllä popsin niitä tunnollisesti eikä mullakaa hemppa oo laskenu nii paljoo et ois tarvinnu erikseen alkaa rautaa nauttia. Mä ku tuolta netistä luin kauhutarinoita että meijän synnärillä ois ooteltu käynnistyksen kanssa jopa 43+ viikoille. Ei stana!! Mä kyllä saattasin jo kiehahtaa jos noin paska mäihä ois!

Joo en kyllä oo oottelemassa 43+ viikoille :o kauhia. Kyllä pittää aiemmin jo alkaa tapahtumaan, vuodatan krokotiilin kyyneleitä ya-kontrollissa ja vaadin käynnistystä HETI. Mutta paljo mun piipitykset auttaa.... kuitenki synnärit täynnä, eikä oo tilaa. "tuu ens jouluna uudelleen"

Joo, mä alan vedota mun mielenterveyteen! Kukaan halua ravata pissalla vartin välein!! Erehyin juomaan kupposen kahvia, vessa kuttuu viijen minuutin välein! Sairasta....se ois kyllä jo ihmisrääkkäystä jos pitäs sinne 43+ viikoille kittuutella!

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Joo meillä ainakin saattaa helpostiki mennä sinne +43vkolle.... EN OO OOTTAMAS!!! mä ravaan vaikka joka yö synnärillä valittamassa, pakko niiden on käynnistää, kun eivät jaksa enää kuunnella.... tosin mä jännitän sitä käynnistämistäki, ku saattas taas mennä monta päivää siinäki hommassa...:confused: enkä mäkään enää loppu ajasta oo vitamiineja syöny... perus D:tä sillon ku muistaa.... mulla ei vaikuttanu ne vitamiinit hemppaan, jouduin silti rautakuurille, vaikka sillon vitskuja vedin säännöllisesti....

Täälläki kuulemma vammalassa ollu tapana odottaa 43vklle 8) mutta onneks sekin pulju suljettu synnytyksiltä, varmaa joku vihanen mamma hoitanu asian ;)

Mä ostin just uuden satsin monivitamiinia, kalaöljykapseleita ja rautaa. Aattelin aluksi syödä niitäkin kun menetin verta sairaalassa, et saan itseni kuntoon. Kalaöljy siksi, etten juurikaan syö kalaa vaikka pitäis.

Mulla on noita Multivita raskaus ja imetys. Ja niitä on kohta 2 purkkia menny. Ja aion ostaa vielä kolmannen imetyksen ajaksi. Muuta d-vitamiinia en purkista erikseen ota.

Mulla raskaus ja imetys monivitamiini mitä nyt vauvan synnyttyä olen ottanut kun muistanut. Lisäksi vielä D-vitamiini. Vauvankin D-vitamiinin olen unohtanut jo pari kertaa :o

Mä oon ottanu koko raskausajan foolihappoa ja aika pitkään calsiumia. Oon huono juomaan maitoa, niin aattelin, että vauvan on saatava riittävästi rakennusaineita hyviin luihin :) mammavitskui en oo harrastanu, koska niis taitaa olla monesti rautaa ja mulla on hyvät veriarvot.

Lucy: mullakin on aina ollu hyvä hemppa, mut oon silti käyttäny noita monivitamiineja. Eikä terkka oo moittinu. Sanonu vaan, etten muuta tartte. Eihän noissa hirveesti oo rautaa, jos aattelee erillisiä rautavalmisteita.

Mie oon tosi huono napsimaan mitään tabuja. Söin alkuraskaudessa monivitamiineja foolihapon ja kalsiumin takia, mut kyl ne aika nopeasti jäikin. Samoin rautaa kun tarvitsi.

monivitamiinissa on tärkein mielestäni foolihappo alkuraskautta ajatellen ja mulle tärkeä muuten kun oksensin ekat 4 kk ja sain siten ees jotain elimistööni. + D-vitamiini, jota kaikille suositellaan. Mulla hb vieläkin vain 109 veren menetyksestä johtuen, siksi rauta.

Takaisin