Synnytysturinat

Mä söin raskaana vaikka mitä pillereitä: monivitamiinia, kalsiumia, magnesiumia (jalkakrampit ei olisi muuten päästäneet nukkumaan) ja välillä kalaöljyäkin. Nyt en meinaa muistaa ottaa mitään ikinä.
 
Mä söin raskausaikana ja edelleen muistaessani multivitaa, b-vitskuja, c, d, magnesiumia, gefilusta ja omegaa. Kourallinen nappia nassuun :)

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
mulle ainakin kaikissa raskauksissa on suoraan neuvottu ottaa ainaki se monivitamiini raskaus ja imetys, vaikka kaikki veriarvot ollu hyviä...
 
mä oon syöny alusta alkaen sitä raskaus+imetys ravintolisää vai mikä lie, ja nyt muutaman kuukauden rautaa lisäks ku hemppa meinas mennä liian alhaseks.
 
Taas sarjassamme tyhmä kysymys mut mitenkäs jos vaikka yliaikaiskontrollissa selviää että vauva on yli nelikilonen, onko sitä pakko alkaa alakautta synnyttää vai voiko siinä vaiheessa enää pyytää sektiota??
 
Siinä kontrollissa on vissiin just tarkoitus selvittää näitä asioita. Ja kyllähän mun mielestä sektiota voi pyytää, jos pelottaa alkaa alateitse synnyttämään yli nelikiloista vauvaa. Sama asia muakin tässä vähän mietityttää, kun ei hajuakaan kuinka iso vauva on.
 
No joo, siinäpä uus stressin aihe..turhaha näitä tietty ois etukäteen vatvoa mut jotenki tuntuu et pitää ehkä alkaa varautua siihenki että sinne kontrolliin mennään ja tuolla voi olla pikku jättiläinen. Toki edelleenki viikkojen puolesta turhaan hätäilen, kaikilla muilla on jo pitemmällä ku mulla mut alkaa tuntua kuitenki aika epätoivoselta koko touhu.
 
Huuh, pelästyin että en pääsiskään huomenna sektioon kun perheessä on silmätulehdusta mut se ei oo este, vaikka mulle se tuliskin. Onneks!
Sitä vaan pelkää et jotai kuitenki viel ehtii meneen pieleen.

Olipa muuten hurjia supistuksia eilinen ilta, mutta ne on kuitenki yöllä sen verran rauhottunu että oon muutaman parin tunnin pätkän nukkunu. Tässä taas hereillä ollessa alkanu tulemaan takasin, mutta sellasta kunnon säännöllisyyttä ei niissä ole vielä.
Mutta kyllä ne vihloo tonne alas ja sattuu selkään koko ajan enemmän.
 
lyyti onko sulla missään vaiheessa ( tai siis lähiaikoina) annettu painoarviota, siis voisko olla mahdollista että on iso vauva?
 
Pari kuukautta sitten sain painoarvion että olis syntyessään 3,5 kilonen..mä en kyl hirveesti luota noihin ennakkoarvioihin..en siis ihmettele vaikka ois se yli nelikilonen..sehän on muutenki +/- 500g...sittenhä sen näkee jos sinne kontrolliin joutuu...aattelin vaa että onkoha siinä vaiheessa vielä mahollista päästä sektioon..
 
Musta on outoa kun kaikille ei tehdä synnytystapa-arviota, tässäkin ryhmässä on moooonta esimerkkiä siitä että oli hyvä, että se tehtiin. Mulla on se perätila, ainakin Lällyllä ja Cedjulla käynnistettiin kun oli iso vauva, ja jollain, olikohan Stellalla huomattiin että liian pieni vauva, jne.
Vaikea se on päältäpäin huomata moniakaan juttuja, eihän munkaan terkka huomannut perätilaa, synnytystapa-arvioon pääsin vaan ite pyytämällä (pelkopolin kautta).

Mutta varmasti jos joutuu yliaikaiskontrolliine ja vauvan arvioitu paino lähentelee 4,5 kiloa niin sillon saa sektion. 4 kiloa kai on vielä synnytettävä... Mut niinku sanoit niin noi voi heitellä noi arviot.
 
Niin ku ei se sf-mittakaa todellisuudessa mitään kerro. Eikös mimmmalla oo pieni sf ja ei kuitenkaan ihan mikään pieni vauva masussa!? Mut joo, sittenhä sen näkee. Pääasia et siitä selviää hengissä ja terveenä, niin vauva ku itekki.
 
Noi arviot voi tosiaan heittää aika paljonkin ja sf-mittakaan ei hirveesti kerro vauvan koosta. Mulla käynnistyspäivänä katottiin vauvaa ultralla ja painoarvioksi saatiin 3,2-3,3kg. Tyttö syntyi seuraava aamupäivänä ja painoi 3950g. Arvio heitti siis yli 600g. Samoin mulla sf-mitta meni keskikäyrän alapuolella vaikka vauva oli suht isokokoinen.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
mua kans jännittää et millanen möykky täältä tulee :eek: sillon rv 36+6 arvio oli 3.2kg ja nyt kumminki viikkoja jo melkein 41 :confused: mun tuurilla joku 5kilonen..........
 
Meidän naapurilla katsottiin ultralla et 4,3kg ja syntyessään parin tunnin päästä oli 3,4kg eli heitti vajaan kilon!!!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mut tälleen kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoo, että ei se yli 4,5kg synnyttäminen (ensisynnyttäjänäkään) oo välttämättä niin paha! Tietysti se pelottaa, ja olisin ittekki ollu aika järkyttyny jos oisin tienny pojan mitat etukäteen. Tosin aavistelin isoa vauvaa jo etukäteen.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Rimpsukka, toi on kyllä totta tuoki..eikös jotkut sano että isomman synnyttäminen voi olla jopa helpompaa!? Mut seki riippuu niin taas ihmisestä. Pitäis olla kaikille se synnytystapa arvio, toiset ei vaan saa synnytettyä sitä kolmikilostakaan ahtaan lantion takia.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulle siinä synnytyksen lomassa kätilö sanoi että vauvan pää on vähän vinossa, että ei ole optimaalisessa asennossa mutta mun lantio on kuulemma niin tilava että ei haittaa vaikka tollasessakin asennossa tulisi. 3900g likka sieltä tuli, en ite koe et ois ollut mitenkään liian iso ja näköjään sieltä kai isompikin ois mahtunut semi vaivatta. Mut joo, ihmettelen minäkin et miks synnytystapaa ei pohdita kaikillta. Lantiostahan toi on paljon kiinni eikä välttämättä vauvan koosta..
 
Mutta eipä ne sitä lantiotakaan kovin perusteellisesti siellä arviossa tutki. Ei vaikka siihen olis syytäkin niinkun nyt mun kohdalla esimerkiks. Pieni vauva ja neljän lääkärin mukaan synnyttäjän lantio ja ihanteellinen rakenne mutta eipä se tyttö sit kuitenkaan mahtunu syntymään kun koko lantiota ei käsikopelolla voi tutkia. Yleensähän noissa painoarvioissa on se +/- 10% mitä arvio heittää. Mullakin heitti edellisenä päivänä tehty arvio n. 300g eli melkeen sen 10%.
 
Joo munkin "synnytystapa-arvio" oli sisätutkimus, jonka aikana sanottiin että hyvin mahtuu...

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top