Synnytysturinat

Meidän vauva arvioitiin 37+0 olevan 3200g. Sitten kun se synty 40+4 ni olikin sen 4390g, huppista vaan. Sektiollahan hän synty kun tarjontakin oli pielessä mutta siinä vaiheessa ku sektioon ryhdyttiin, ei koosta ollu hajuakaan. Et sinänsä hyvä et sektioon mentiin, oishan sitä voinu viel yrittää saada supistuksia kovemmiks ja alateitse lähtee yrittämään.
Kätilön mukaan tuo kasvotarjonta- iso vauva- yhdistelmä on aivan mahdoton alateitse.

Niin ja mullahan oli ihan normaali sf-mitta, ei tosiaankaan mikään iso.
 
Hymykuoppa, muakin ärsyttäis jos ei ois kuvattu kun syytä ois ollut. Terveydenhuolto on täynnä porsaanreikiä ja kurjat kokemukset lisää synnytyspelkoa.
 
Mun kaveri kysy oonko saanu painoarviota vauvasta ja ku sanoin et joo et laskettuna aikana ois 3,5kg niin se kauhisteli miten ISO se on. Joo, kiitos kiitos...seuraavalla kerralla oon viisaampi ja jätän herkut kokonaan pois. Alko vähän ärsyttää...
 
lyyti: kuulin tänään, että meidän kuopuksen eskariryhmässä yhden tytön äiti oli synnyttäny vähän aikaa sitten 5,3kg tytön.... Tuosta tytöstä vois jo sanoa, että aika iso :eek:
 
Heeeeiii...vauva laskeutunu ja kiinnittyny, ollu raivotarjonnassa, vieläkö tuo vaihtais asentoaan perätilaan?! Ja tuntisinko minä sen jotenki erityisesti? Nyt täytyy sanoa että ei mitään käsitystä miten tuo tuolla on! Selkä on tuntunu aina vasemmassa kyljessä nyt se ehkä tuntuu oikeessa tai sitten tuo on heittäny ihan kuperkeikkaa tuolla! Vai voiko se vaan pitää pääsä siellä kiinnittyneenä ja pyöräyttää sen selkäsä toiselle puolelle!? Mä oon iha ymmälläni ku liikkeet tuntuu ihan kummallisesti!!!
 
Meille annettiin painoarvioksi 3,3 kiloa rv 37, joten laskettuna aikana ipanan olisi pitänyt olla nelikiloinen. No, sehän tuli silloin ulos 3,5-kiloisena, eli arvio heitti yli 10%.

SF-mitta olikin muuten mulla suurehko siksi, että mulla on kohdussa iso myooma. Se huomattiin rakenneultrassa, kun oli vielä varsin pieni. Loppuraskaudessa se kasvoi niin paljon että tuntui jo mahan läpi, mutta kukaan ei tajunnut sitä, ei edes synnytystapa-arviossa ultrannut lääkäri. Neuvolassa kysyin möykystä ja oli kuulemma istukka. Vasta synnyttämään saapuessa kätilö heti päältäpäin tunnustellessa kysyi, tiesinkö että mulla on tosi iso myooma. Oli kasvanut kymmensenttiseksi... On siis ihan harmiton, mutta sen verran iso, että se ehkä poistetaan ellei sitten itse kutistu nyt kun sitä ei enää ruokita raskaushormoneilla. Mutta oon näin jälkikäteen vähän ällistynyt siitä, ettei edes lääkäri huomannut sitä.
 
Kyllä, jotaki tuolla on tapahtunu!! Oikee puoli on täynnä vauvaa ja vasen tyhjää täynnä! Pää alaspäin on luultavimmin koska hikka tuntuu pimpsassa. Toivottavasti se ettii hyvää asentoa maailmaan tulolle!! :wink eräpäivä on ylihuomenna!
 
luulis lyyti ettei se siitä enää kovin herkästi vaihtais noin radikaalisti asentoa, jos on jo kiinniki :) toivotaan ainakin et pysyy siellä missä nyt onki.... mullakin kyllä kylkeä käännellään, ennen aina tuntunu oikeella puolen selkä, mut nyt tuntuu potkivan sinneki o_O tai sit se on niin mutkalla, et huitoo ja viuhtoo mihin sattuu...

hki on kyl aika outoo ettei huomattu... ois kai tollanen pitäny tutkia kunnolla :eek: toivotaan ettei oo mitään sen suurempaa :)
 
Joo mä todella toivon et tää vaan perseilee tuolla. Mut jännä et siitä asti ku tää on ollu rt:ssä ni liikkeet on tuntunu just samalla puolen ja näin viime metreillä tyyppi sit päättää pyllähtää iha mite sattuu! :confused:
 
Onnea ja voimia matkaan Milleri!

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Mä rukoilen että mun isä on oikeessa ku veikkasi että poika on täsmällinen ja lähtö tulee huomenna!
 
Mäkin haluun synnyttää! Mä en kans usko siihen 4kg ennenku ite nään mikä mötkö täältä tulee !!
Elikkä mun sf on ollu 29-32 vklla 36-40. Ja kuukausi ja 5pvää sitten painoarvio oli 3, 2kg. Joka ultrassa on ollu isompi kun viikkoja vastais :) silti hän on masussa vielä. .
 
Vauvoja vauvoja! Mimii ja Huihuihui, ketkä muut tänään vauhdissa? Milleri?! Vielä saadaan vauvauutisia hetken aikaa, sitten ollaankin kaikki jo synnytetty ja jutut muuttuu. Iloitaan nyt näistä viimeisistä jännityksistä :)
 
mimmma, mulla kans vähä samoin kokoinen.... aina ollu vähä isompi ultrassa, mut sf kumminki "normaali".... saa nähä mitä tulee, mut kyl on ruvennu vähä jännittää ku jaksaa edelleen ottaa eläkettä mahassa :confused:
 
Mähän ite koitin neuvolassa uikuttaa itseni yahan jo 41+0 tyylii kokoarvion takia. Mutta ku sfmitta ja sfmitta on pieni!! Se on kokoajan ollut!
 
Miksi sitä fucking mittaa pitää nii tarkkaan tuijottaa ku eihän se ees oikeesti mitään kerro!?:mad: onko sulle mimmma annettu millon painoarvioo??
 
Takaisin
Top