Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla nousee pala kurkkuun kun vaan luen Cedju sun kokemuksesta. Eihän tollasta toivois kenellekään. En voi kuvitellakaan miten vaikee tosta on puhua kun sen on ite kokenu. Toivottavasti olo kuitenkin helpottuu ajan kanssa! Onneks sulla on ihana terve vauva palkintona hurjasta urakasta!

On joo ikävän tuntusta lukea kun toisella on ollu niin rankka kokemus synnyttää, ja etenkin jos vähääkään jää jotain "traumoja" mistä sitten kestää oma aikansa että unohtuu, jos unohtuu.

Edelleen ihmettelen miten aina niin annetaan joka puolella se kuva että alatiesynnytys olisi suurimmalla osalla ns. helppo kokemus vrt. sektioon, ja silti voin sanoa että lähipiiristä tuntemistani sektiokokemuksista kellään ei oo jääny traumoja eikä mitään komplikaatioita tullut, toisin kun taas alatiesynnytyksistä. Täälläkin kun lukenut aiempien kuukausien synnytystarinoita niin kyllä on monella sattunu ja tapahtunut vaikka mitä.

Ihan tuuristahan tuo on kiinni ja monien sattumien summa, kukaan ei voi luvata kumpi sitten omalla kohdalla sujuisi paremmin, sektio vai normisynnytys, sen näkee vasta sitten.

Mimii: mä mietin, että sektio on riskialttiimpi ja siksi ehkä tulee käsitys, että se on vaikeampi. Leikkaus on aina leikkaus ja komplikaatioiden riski on suurempi.

Cedjulle toipumista! Jos kolmesta sentissä avautuu kahdeksaan senttiin tossa ajassa, niin on varmaan aika infernaaliset kivut!!!!!!!!

Oon pahoillani Cedju sun puolesta! Käsittele synnytystä, mutta yritä nyt myös jättää se välillä taka-alalle, jotta pääset vauvan kans mieltä parantamaan. Pelkopolilla käynti on varmasti viisasta.

Miten voi kaikki mennä noin pieleen. Musta tuossa sun kertomassa on kamalinta se, ettei tilanne tuntunut olevan missään vaiheessa kätilön hallinnassa. Ja ensi synnyttäjällä se olis niin tärkeää...

Itse luotin täysin synnytyksessä kätilööni ja hyvinhän se meni, kaikista kamaluuksista ja seuraamuksista huolimatta. Joten synnytyksestä ei jäänyt pelkoa, enemminkin siitä toipumisesta.

Joko sait katetrin pois? Onks kivut hallinnassa? Onnistuuko imetys? Voimia nyt ja lepäile! :Heartpink

Sain Pioni katetrin pois tänään, pääsin suihkuun ja hb 112. Hieman huippaa jos liikaa sätkii, mutta muuten menee hyvin. Olen päässyt ekaa kertaa myös hoitamaan omaa lastani <3 Nyt alkaa selkeästi tunneside myös vahvistua.

Päätin myös, että jätän tuon kokemuksen kertaamisen jonnekin tulevaisuuteen, koska nyt se on liian pinnassa. Tulee vain itku.

Palan myös halusta kuulla muiden kokemuksia eli muistakaa kertoa foorumilla ne positiivisemmatkin synnytykset. Mä tein tästä ihan valitusketjun muuten.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Mä jossain aikaisemmin kyselinkin mistä päin Suomea Cranberry olet - silloin olisin tarjonnut sulle apua ja lopulta sinä autoitkin mua! Elämä on :D

Juu minä olin se reipas mahaton mamma :grin Vähän rupes naurattaa ku luin et kuulostaa kauhian tutulta ja sit alko leikkaa et hei haloo tuo on se ihanan tumma tukkasen äitiii :) Tyttäres oli kyl nii kaunis ! Hyvin outoo et oltii samassa paikkaa ja ku oon aina miettiny et mitäs jos joku foorumilainen tuleepi vastaan jossain :grin

No nyt tiedät et mä oon tosi lähellä ja sulle palveluksen auki :) ilmoita vaan jos ikinä sinä tai sun siro pieni tarviitte mitään <3

Siis wau, te ootte tavanneet toisenne. Utelias jäi kaipaamaan lisää tietoa tästä kohtaamisesta :)

Pakko kertoa, että CB-lips oli niin ihana ja avulias, kun mä en saanut sängystä nousta ja perhehuonetta ei saatu, joten isä ei voinut auttaa öisin. Vauva itki milloin mitäkin ja mulla oli oikein paskaäiti -fiilis kun en voinut edes nousta toista sylittelemään, saati muuten hoitamaan... Cranberry vastakkaiselta paikalta tuli pelastamaan tilanteen ja rauhoitti yökänyävän vauvan. Ihana ihminen :)

^ootte olleet samassa huoneessa, upeeta! :gen014 Oon iloinen, että tapasitte!!!

Ihana kohtaaminen! Kuka haluis lähtee mun kanssa viettää vappua Kättärille?! Oon päättänyt et tää vauva saa luvan tulla vapun aikana ulos! :grin Tuskin tulee mut toivos on hyvä elää!

Takaisin