Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tsemppiä, kyfi!

Mä voisin ottaa tämän äitienpäiväksi ulos. Ihan saa alkaa tulemaan kun itsestään siltä tuntuu... Viime yönä herättiin molemmat, sekä mies että minä, kun ähistelin supistusta. Yhteen jäi.

Toivottavasti saat mahtavan kokemuksen käynnistyksestä huolimatta! Tsemppiä kyfi!

Mies veikkasi et tää syntyy 10.5 ja mää veikkasin et 21.5 ja LA on 29.5
Eijjoo lupa tulla ennen äitienpäivää!!

Mä oon saanu yhden päivämääräveikkauksen ja se meni viime sunnuntaina. Mies epäilee että menisi vähän yli ja samaa kai ne oddsit enemmän siihen suuntaan on.

Eipä ole tainnut tänään ilmoitella mitään Mannis. Toivottavasti lepäilee ja kaikki on hyvin.

Mä toivoisin et tää tulis ihan viimeistään 8.5. kun on mun siskon synttärit. Se ois hyvä synttärilahja siskolle kun sillä on kauhee vauvakuume ja se odottaa tosi malttamattomana vauvan syntymää :)

Tosi paljon tsemppiä huomiseen! Jännät paikat, muista että maaliviiva häämöttää jo!

Voimia Kyfi!

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Minäkin näin viime tipassa liityin tänne foorumiin. :) Jotenki tää synnytyskeskustelu herättää mietteitä... Itse siis ensimmäistä odottelen. Haluisin kuulla, että onko kukaan lukenut Minna Haatajan Hyvä syntymä-kirjan? Itse luin sen ja sain siitä paljon uutta tietoa ja positiivisia ajatuksia synnytykseen. Suosittelen kaikille lämpimästä kyseistä kirjaa! :)
Kirjan luettuani haluaisin siis olla mahdollisimman aktiivinen synnnyttäjä ja siinä samalla pyrin myös luomusynnytykseen.
Jos on muita samalla tavalla ajattelevia, niin kertokaa. :) Jännitän kovasti, että pystynkö ensisynnyttäjänä oikeasti olemaan yhtään aktiivinen vai kuvittelenko omasta kivunsietokyvystä liikoja.

Mies vissii yritti yöllä unissaa häätää pikkumiestä masusta ku pari kertaa unissaan huitas mun masua ja yhden kerran alko nojailee mun masuun. :) Olishan sitä aika jo syntyä ku huomen on laskettu aika vaan tää pikkumies pitää kunnon zumbaa masua koko ajan.

Tänään taas sellainen olo, että haluaisi vaan vauvan syliin, nähdä minkälainen jäbä siellä masussa on ollut <3
Jännittää ihan yhtälailla kuin esikoisesta se ensitapaaminen :D Kuuluuhan siihen toki rakkautta ja sekavuutta kun on vasta synnyttänyt, mutta päällimmäisenä on jännitys.
Vauva, tule jo <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Aamulla tuli pari osaa limatulpasta ja sellanen kummallinen olo tuolla alavatsassa ja selässä! Josko tää ei sittenkään mee yliaikaseks. :)

Mä ajattelin yrittää luomuna, kun jo monen kuukauden ajan kuvittelin että en vanhan selkävamman takia saisi epiduraalia tai spinaalia. Eilen vasta sain tietää, että sieltä löytyykin nikamaväli johon pistäminen varmaan onnistuisi. Oon kuitenkin jo totutellut luomuna-hampaat-irvessä-ajatukseen, ja tykkään muutenkin koetella rajojani ja olen hirveän macho luonne (ja kipukynnys on korkea), joten en mä sitä epiduraalia pyydä ellei ole todella, todella pakko. Mutta en kyllä lupaa mitään. Ja jos käynnistetään, kaikki kivunlievitys mulle heti kiitos.

Mulla on vähän kaksijakoinen suhtautuminen aktiivinen synnytys -juttuihin: toisaalta synnyttäminen kiinnostaa mua tosi paljon ja haluan osata käyttää omia voimavaroja fiksusti. Toisaalta omassa tuttavapiirissä on muutama sellainen tuputtaja, joiden intoilu saa mussa aikaan vastareaktion. En halua että joku puolituttu tulee antamaan mulle tarkat ohjeet siitä, miten näin intiimi asia tulee hoitaa, tai pelottelemaan selvästi liioitelluilla jutuilla lääkkeiden vaaroista. Jos pitää valita, luotan enemmän kätilöihin kuin johonkin yli-innokkaaseen kaverinkaveriin.

Ensisynnyttäjä siis minäkin.

Takaisin