Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
toivottavasti saat juteltua asiasta kätilön kanssa ja mielellään mahdollisesti myös synnytyksessä olleen lääkärin kanssa :Heartred Onneksi kumminkin tyttö syntyi terveenä ja sinäkin säilyit hengissä!!! :Heartred perseestä vaan noi jotku hoitajat ja lääkärit :mad:

Voimia ja tsemppiä ihan hirveesti sinne teille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Joo, mut jotain ammattitaitoa ja tilannetajua vähän. Ruveta nyt lässyttää tosikkona, ettei kukaa ole 100-vuotee tollaista pyytänyt, kun itse yrittää "keventää" tunnelmaa vaikkakin mustalla huumorilla ja TUOSSA tilassa..

Voi Cedju <3
Jos jaksat myöhemmin kertoa lisää, esim. mitä sulle huomenna sanotaan ongelmien syystä, mua ainakin kiinnostaa kuulla.

Niin ja sama kätilö ompeli epparin, kutsui paikalle gynen joka purki koko tekeleen ja ompeli sen uudelleen. Puudutukset oli silloin jo moneen kertaan ohi ja mut on nyt tikattu moneen kertaan samasta paikasta. Osastolle päästiin sunnuntaina aamuyöstä, vauva syntyi puoli yhdeksän aikaan lauantaina.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Mie oon ihan varma, et mie saan sellasen kätilön (miun tuurilla) keski-ikäisen työhönsä vittuuntuneen tai sit pissaliisan joka on ihan hukassa...

Kaikki muut kätilöt on olleet ihan huipputyyppejä, mulle vain osui synnytykseen sit toi. Tietenkin.

se on varmaan cedju se helkkarin mörffin laki :confused:

mua on ruvennu pelottaa että saan jonku syytteen uhkailusta ja henkisestä tai fyysisestä väkivallasta synnytyksen aikana... niin paljon tullu vastaatn tommosia kyrpänaamoja, et en tiedä saanko hillittyä itteeni :smiley-angry007

Parasta tossa synnytyksessä muuten oli mun mies. Se kärsi kaikki mun rutistukset ja puristukset mukisematta :) ja sit kylvetti vauvaa ja piti ihokontaktissa kun mä sain ruokaa. Nytkin vauva on sen sylissä tyytyväisempi kuin mun vieressä. Oon vähän kyllä kade.

Nyt kyllä rupes suuresti ärsyttämään Cedjun puolesta. Kyllähän nyt perhana työpaikalla pitää olla asiallinen vaikka sit vapaa-ajalla ois kuinka teinix ja pissis. Toi synnytys on kuitenkin sellanen tilanne, että siinä helposti alkaa ärsyttämään pienikin asia.
Ja tuo epparin ompelu. Miksei se pyytäny gyneä jo alussa katsomaan, että ompelee oikein. Ei tuo oo kivaa, et eka yrittää ja sit ku ei ookaan varma, ni kutsuu gynen tarkastamaan, joka purkaa koko hökötyksen. Ihmisen kidutusta. Sinuna Cedju tekisin valituksen. Ihan tarpeeks sait kärsiä jo synnytyksessä. Murr....

Mut onneks jotain mukavaakin... Tuo sun mies :)

Tylsä että sulla kävi noin huono tuuri kätilön suhteen, Cedju!
Jos jo meidän miehille perhevalmennuksissa tähdennetään että synnytyksessä nainen ei oo ihan oma itsensä ja voi olla vaikka paha suustaan vaikkei koskaan normaalisti muuten oo, niin eikö nyt perkele ammattilaisenkin pitäisi tajuta että tilanteen mukaan?!
Mun mielestä sitäpaitsi mustakin huumori sopii tilanteeseen ku tilanteeseen, parempi vaan jos edes kykenee vitsailemaan.
Tää nyt ei oo yhtään sama mutta mä pelkäsin teininä papakokeita ihan hulluna ja saatoin itkeä jo siellä aulassa odottaessa ihan valtoimenaan. Mulla sitten oli ihan alan erikoislääkärille aika ja kun mä siinä tutkimuksen aikana hiukan irvistin kivusta, se lääkäri alko mesota mulle että ei oo kiva ku potilas irvistelee, että kyllä käy työ raskaaksi ku sellasta joutuu kattelemaan. Mä en sanonu mitään mutta ois kyllä voinu sanoa. Ei paljon kiinnosta, itte olet ammattis valinnu ja mä en edes sanonu mitään, hiukan vaan naamaani väänsin kun teki kipeetä!
Mä toivon että doulan mukanaolo vähän tasottaa tilannetta jos vaikka kätilön kanssa ei kemiat yhtään kohtaa... Nyt se doula on sentäs jo vähän tutumpi ja sille uskaltaa sanoakin jotain.
Harmillisen pienestä kiinni se synnytyskokemus ja itselle jotenkin tuntuu et ois pääasia ettei mitään kauheeta traumaa ainakaan jäis, siis sellasta ettei enää ikinä.

Voi kauhea kuinka ikävä kokemus oli sulle cedju toi synnytys! Toivottavasti saatte puhuttua kätilön kanssa asiaa vähän paremmin auki myöhemmin.

Itsellekin huumori kuuluu pitkälti kaikenlaisiin tilanteisiin, oli sitten surua tai iloa. Se on mulle tapa selvitä paskemmistakin asioista ja tekee hyvistä asioista hurjasti parempia. Voisin hyvin nähdä että itse lauon synnytyksessä hyvinkin roisia läppää ja toivon vaan kovasti että sattuis samanhenkinen tyyppi kätilöksi tai edes sellanen joka ei vastaa takaisin noin tylysti kuin sun gyne.

Mä oon jotenkin kahden vaiheilla tämän homman kanssa, toisaalta haluan kuulla kätilön näkemyksen tapahtumien kulusta ja toisaalta olen varma, että toista en ikinä synnytä ilman pelkopolia ja hypnoositerapiaa vähintään. Mä en halua enää lässyttää sen pissiksen kanssa, mut se on ainoa kun oikeasti tietää mitä siellä tapahtui. :(

Cedju, kurjaa kun synnytys meni noin :/ Onneksi kuitenkin vauva syntyi terveenä!
Miehen esikoinen oli 3 päivää teholla synnytyksen jälkeen :S

Mulla on tullut sen "tää ei synny ikinä"- ajatuksien jälkeen, että ehkä en halua vielä synnyttää! On alkanut jännittämään itse synnytys ja se uuvuttava kipu, jos taas mennään yhtä hitaasti :/
Eilen taas kun supisteli mietin "en jaksa kyllä tänään synnyttää"!

Kyllä se vie sitten mukanaan kun tulee h-hetki, mutta mie oon vaan niin varma että menee yliajalle tai käynnistykseen että mun ihan tekee mieli pitää tauko koko vau.fi:stä!
Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Muokattu viimeksi:
Alko harmittaa ihan hirveesti Cedju sun puolesta, mutta oli pakko lukee toi sun kertomus, koska monta kertaa tuli mietittyy et miten siellä sujuu. Jos olisin ollu sun tilaalla ni olisin varmaan saanut raivarit sille kätilölle. Onneksi kuitenkin miehesi oli hyvin mukana ja teidän pieni on terve! :)

Ps. Ton viestin jälkeen meni 20 min ja alkoi supistella kun päästiin nakkikioskin parkkiin, 30 min kesti supistuksia 3-5 min välein tuli.. Oikein napakoita, mutta vielä saavat kipeytyä!
Nytkin maha kovana..

Edit: supistusväli 10 min! Olo on outo, haluan vaan olla hiljaa ja keskittyä..

Muokattu viimeksi:
Kurjaa Cedju! Juttele kätilön kanssa ja sano sille ihmeessä suoraan mitä itse ajattelet hänen työstään! Ja todellakin valitus sairaalalle.

Mikä se verensyöksy? Tuliko siitä et ponnistit pakolla vai mistä?

Rankka alku, et varmaan istu moneen viikkoon! Onneksi tyttö lohdutta sua ja sulla on ihan mies siellä tukena!

Lepäile nyt!

Blaaaaahhhhh, nehän laantuivat!! No huomenna uusi päivä, josko taas aamun aloittaisi 45 min spinnillä ja pyörittelisi vähän lantiota!
Seksiä oli eilen ja tänään, se ei ainakaan laukaise mitään ;/

Tai, jos vaikka jo tänään polkisi vähän ja katsoisi saisiko se uusia aikaan ;)

Ootteks kirjoittanu muuten synnytystoivelistoja? Mä sain neuvolasta sellaisen täytettäväksi mut eipä siihen oo mitää kertyny. Olin yhdessä mammatapaamisessa, jossa käskettiin listata siihen joka vaihe erikseen mitä haluaa. Ja mä en kyllä nyt oikeen ees muista mitä niissä vaiheissä nyt sitten pystyi tekemään. Tarvis kai toikin miettiä. Mietin kyllä että miehen kanssa ennemmin kävisin asioita läpi vaikka tuntuu ettei sitäkään oikein pysty ennakoimaan että miten mä haluaisin sen siellä toimivan.

Takaisin