Varoituksen sana, tätä ei kannata lukea, jos et halua kuulla huonoja kokemuksia synnytyksestä. Aina tämä ei mene näin, sanoi kätilökin.
Mun synnytystä alettiin käynnistää perjantaina aamupäivällä tableteilla, koska ballonkia ei saatu asetettua, koska kohdunkaula oli täysin epäkypsä ja tavoittamattomissa.
Tabletit aloittivat kivuliaat supistukset, jotka eivät tehneet mitään. Niitä jatkui koko päivä, illalla sain kipupiikin ja nukuin pari tuntia.
Aamulla jatkettiin tabletteja ja supistukset jatkuivat. Pääsin ammeeseen puolen päivän aikaan, kun kipuja oli säännöllisesti. Olin siellä toista tuntia, kunnes oli seuraava sisätutkimus.
Sitten olinkin jo sormelle auki ja lääkäri sai puhkaistua kalvot. Siitä alkoivat tihenevät supistukset ja pääsin saliin ennen kolmea. Pyysin puudutusta, kätilö suositteli ilokaasua ja poistui. Puolessa tunnissa kutsuin häntä takaisin, koska ilokaasu ei auttanut.
Lääkäri kutsuttiin antamaan epiduraalia. Sen sain odottelun jälkeen, mutta se alkoi toimia vasta 20minuutin jälkeen ja lakkasi samassa ajassa toimimasta.
Pyysin kätilöltä uutta annosta, mutta hän suositteli ponnistusta. Ei ponnistuttanut, mutta yritin silti. Nuori kätilö puhui teinix-ihkudaa-kieltä ja sai mut raivostumaan... Sain toisen annoksen epiduraalia, mutta siitä nousi vain paha maku suuhun. Kätilö ei tiennyt mitä tekisi ja kutsui gynen.
Gyne kysyi miltä tuntuu, pyysin eutanasiaa (vain puoliksi leikilläni) mutta mun huumori ei uponnut. Kuulemma 40 vuoteen ei kukaan ole sellaista pyytänyt. Just.
Tässä vaiheessa oltiin kärsitty jo tunteja, kipu ei ollut hallinnassa ja synnytys ei edistynyt. Huoneessa oli kaksi kätilöä ja yksi lääkäri, mutta selkeä toimintasuunnitelma tuntui puuttuvan.
Loppujen lopuksi kaikkien käänteiden jälkeen kärsimys päättyi verensyöksyyn, imukuppiin, episiotomiaan ja terveen tytön syntymään.
Kätilö kävi tänään juttelemassa, mutta meinaa tulla huomenna uudelleen, koska haluaa mun muistavan sen keskustelun. Oon edelleen sänkypotilaana tipassa ja katedroituna.
Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app