Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Epiduraali on kuulemma jokaisella vähän erilainen. Jollain saattaa mennä jaloista tunto jolloin ei käveleminen onnistu ja joillekin vie vaan kivun pois. Tiedä sitä. Mä toivon et vois liikkua, näin etukäteen tuntuis et se liikkuminen/heijaus yms auttais kipuihin. Ainakin nt nää pienet kipeet supistukset ja selkäkivut kotona on olleet helpompia ku oon joko heilunut jumppapallon päällä istuen tai kontallani heiluen...

Mulla tuli voimakkaita supistuksia kun menin synnärille, mutta niiden teho ei avannut paikkoja, joten sain oksitosiinia! Itsekin kuvittelin, että kun sillai lähti käyntiin, niin ois mennyt ihan loppuun asti..
Siksi olen tästäkin vähän varautunut että käy samalla tavalla..
Ja metsästän kokemuksia, joissa toinen synnytys on ollut erilainen, onneksi niitäkin on!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

iiisaa, kyllä ne voi olla erittäin erilaisia- mulla oli kans tuo eka synnytys erittäin pitkä ja avautuminen tooooosi hidasta (se 1cm oli vieläkin vaan auennut 24h kunnon supistelujen jälkeen-epid ja oksitos sitten avas loput)
toinen lähti vesienmenolla ja siitä 6h oli neiti sylissä. tosi rajua ja nopeeta oli omalla kokemusskaalalla. sttemmin auenneet taas maltillisemmin, mutta silti ihan eri tavalla, ja ilman vauhditusta, kun ekakeralla, jolloin edistystä ei tuntunut olevan ollenkaan.

voisin vaikka lyödä vetoa että toinen kerta on sielläkin reippaampi, kun se väylä on jo kerran avattu! tsemppiä:)

Nykyää aina tulee aamusin kattomaan että oisko joku jo synnyttäny/synnyttämässä, mut eiii kukaan.
Ehkä Cedju tänään käynnistetään?? :)

Mä synnytin kyllä unissani kahdestikin. Vauvat vaan luiskahti ulos, helpompaa kuin kakalla käynti.

Mä kuvittelin et HKI00550 oot eilen päässy synnytyspuuhiin, kun ei koko päivänä tullut viestin viestiä:grin

Nyt vois joku kyllä jo synnyttää. Mun mieskin kyselee päivittäin, että joko vauvafoorumilla pumpsahtelee vauvoja?

Joo ei mitään sinne päinkään, oli vaan kiirepäivä. Elättelin kyllä toiveita, että joku muu olisi ehtinyt hommiin sillä aikaa kun olin poissa.

Aretha: Meilläkin mies kyselee et joks foorumille on tullu uusia vauvoja.. Joka päivä! Paitsi ei ny muutamana päivänä. Ilmeisest nähny ilmeestä, et ei pie häiritä mammaa ko mamma on koneella :D

Ärsyttää. Haluisin jo vauvan syliin, se on niin lähellä et melkein voin jos kuvitella sen ihanan ruttunaaman tähän syliin.
Nää synnytyksen merkit on kans niin hanurista. Joku voi olla viikko kausia paikat pehmeinä ja auki ja vauva valmiusasemissa ja supistella vaik kuin ja silti ei mitään. Sit toisella ei oo mitään, paikat tiukasti kiinni kunnes yhtäkkiä alkaakin synnytys ihan tyhjästä. Noi "ennusmerkit" ei kerro niin mitään, ärsyttää vaan ku niistä ei voi oikeestaan päätellä mitään. Koko raskaus yhtä vaivaa toisen perään ja viimesillään viel kiusataan epätietoisuudella :grin
Mulle oispaljon helpompi jos jostain vois päätellä semivarmasti et joo, nyt tulee varmaan viikon sisään tai vaihtoehtoisesti et juu, menee kyl varmasti yli. ÄÄÄÄÄÄÄ

(ois ehkä kuulunut marinaan mut tuli nyt tänne sori!)

Mullakin tuntuu olevan kaikki oireet tiessään! Ei supistele pahemmin, vähän vaan tulee niitä harjoitussupistuksia mutta ne kohdunsuun venymiskivutkin ovat tiessään!
Seksi tuntui eilen suht normaalilta eikä sekään saa kuin harjoitussupistuksia aikaan.
Ainoa uusi mitä huomasin tänään oli hetken aikaa kestänyt sukkapuikkokipu alapäässä ja kun menin kauppaan niin alamahaa repii.

Mutta positiivista kuulla, että usealla se toinen synnytys on ollut nopea :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Saisinko mä vaan kohta sanoa, että leikataan kun ei tässä tapahdu muuta kuin kipuja. Eikä ne kivut vie asiaa eteenpäin! Kuinka kauan tätä nyt katsellaan?

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Kyllä kieltämättä antais kaikille vähä toivoa, kun joku tulis vaa tänne ja sanois vedet meni, mä lähden synnyttää! Tuntuu, että nää toukokuiset on hiiiitaita pyrkimän pihalle !!! :D

Takaisin