Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä oon aika sujuvasti unohtanu koko jälkeisvaiheen :grin

Mä kans toivoisin voivani liikkua enempi, ku mitä aiemmin. Kun on oksitosiinitippa laitettu ja epiduraali, ni eipä siitä sängyltä lähetä sit minnekään enää. Nyt toivoisin kestäväni kipua hiukan pidempään, jotta saisin olla jalkeillakin pidempään.

mä en saanu vauvan sydänkäyrien takia liikkua juuri ollenkaan... edes keinutuolissa en saanu olla, vaikka tuntu että siinä ne kivut helpotti... vasemmalla kylellä pötkölleen oli paras vauvan kannalta ja hitto se kipu oli ihan hirvee selässä :eek: ne sängyt oli tosi surkeita... eikä mulle tarjottu muuta ku epiduraalia vaan, mulla ollu mitään tietoo sillon, et sitä olis voinu jollain muullakin helpottaa..... synnytysvalmennuksessa selitettiin vaan siitä ammeesta ja lämpöpusseista... ammeeseen en saanu mennä ja pusseista ei ollu mitään hyötyä...... ajattelin, et nyt ottasin vähä enempi selvää, ettei nyt ekana tarttis sitä epiä :)

Mä sain sen kipupiikin jo osastolla ja sit ilokaasua hengittelin siinä keinutuolissa aluksi. Mut sit ku pantiin piuhoihin, ni siinähän sängyllä sit vaan makoili, ku mihkään ei päässy liikkumaan.

Sama homma! Muistin vasta nyt että tosiaan kun itsekin sitä oksitosiinia sain niin en siksikään saanut kuin maata sen 14 h vähintään :D Kiva tällaiselle ikiliikkujalle!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla hidastu toinen synnytys ja laitettiin myös oksitosiinia vahvistamaan supistuksia, mutta sain kyllä liikkua ihan miten itestä hyvältä tuntu. Sisätutkimuksen aikaan piti olla makuullaan ja hiljaa paikallaan :)

Minä taas en haluaisi missään tapauksessa synnyttää jo nyt, mutta alkaa näyttää siltä ettei ole hirveästi vaihtoehtoja. Tulin viikko sitten sairaalaan taas kerran verisen vuodon takia ja parin päivän päästä siitä, kun jo olin pääsemässä kotiin, rupesi vuotamaan lapsivettä. Nyt sitten makaan täällä ja odotan laskeeko tulehdusarvot vai ei. Vauva on vielä kaiken lisäksi poikittain eikä taida kääntyä ajoissa joten sektio on ainoa vaihtoehto. Pelottaa. Onneksi vauvalla on kaikki vielä hyvin ja on kasvanut normaalisti kaikesta huolimatta.

Voi Riepu ymmärrän kyllä sunkin tilannetta. Varmasti on huoli vauvasta :/ Hyvä kuitenkin että pieni kasvaa koko ajan ja on tähän asti pysyny sielä minne vielä kuuluukin!

Voimia Riepu ja pikkunen massussa! Millä viikolla olet? Voi kun reikä umpeutuisi ja lapsivedet pysyisi pussissa.
Kerro kuulumisia, kun on voimia!

Riepulle hirmusesti tsemppejä!

Itse painin kanssa ton kaa, et joko se tahtoo tulla pois.. Sais loppuu kivut kyllä. Ei vielä jooko poksaha, jos ees kolme viikkoa jaksas oottaa ni ois paljon parempi, kun ois kehittyny enempi..

Ite synnytys ei kyllä pelota jos pitäs semmoseen ryhtyä, mut vauvan kannalta ei vielä!

Kävin hetki sitten ultrassa ja lapsivettä ei ole enää oikeastaan ollenkaan. Onneksi sitä kuitenkin kehittyy koko ajan lisää, eikä siitä pitäisi olla vauvalle haittaa vaikkei sitä siellä olekaan. Tulehdusarvot oli taas nousseet eilisestä. Aamulla supisteli, mutta onneksi se loppui lääkityksellä. Alaselkä on kipeä ja se on kuulemma yksi merkki synnytyksen käynnistymisestä. Kohdunkaulaa oli onneksi vielä yli kolme senttiä jäljellä. Tänään ei pitäisi vielä tapahtua mitään. Mennään päivä kerrallaan eteenpäin.

Tosi hyvä asenne Riepu! Päivä kerrallaan tosiaan. Toivotaan että niitä päiviä kertyy vielä jonkun verran!

Hurjaa, riepu taitaa olla ensimmäisenä vauva sylissä! Hyvät viikot on jo onneksi! sairaalassa varmaankin vietät tulevat päivät/viikot?

Joo, täällä sitä pitää maata. Vessassa ja suihkussa saan käydä. Ruoka tuodaan sänkyyn ja se pitäisi mielellään syödä mahdollisimman makuultaan. Kotiin pääsee sitten kun vauva on syntynyt ja itse olen siitä sektiosta toipunut, menee siihen sitten päivä tai viikkoja.

Jossain toisessa ketjussa oli puhetta Taysin laskuista. Itse en ole siellä ollut, mutta nyt on muuton vuoksi toinen sairaala ja näistä molemmista on laskut tulleet aina käyntien jälkeen. Nyt luulen että seuraava lasku on sitten se lopullinen, mutta pitää kysyä sitä jossain vaiheessa. Sen verran näitä käyntejä on ollut että maksukatto alkaa tulla vastaan näinä päivinä. Mutta ne maksuthan ei edes siihen lopu, vuorokausihinta vain vähän laskee.

Kiitos kaikille jo tässä vaiheessa kannustuksesta!

Onneksi olet hyvissä käsissä ja valvovien silmien alla ja auttavien käsien ulottovuudella! :)

Takaisin