Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyfixfix toiveet on jo lähetetty sen esitietolomakkeen kanssa. Mä vaan sillon lappua täytellessä en edes tajunnu että vois käydä niin että synnyttäisinkin alateitse enkä sektiolla... Kirjottelen siis sitten jotain synnytystoivelistaa jos alatiesynnytys on edessä!

no kyllähän niiden on pakko ottaa ne huomioon.... koko aikahan sitä tulee uutta tietoo ja mietittävää :)

Joo ja musta tuntuu että mun pahimmat pelot muuttuu ja kasvaa koko ajan. En mä ajattele asioista enää samalla tavalla kun sillon 2kk sitten!

en epäile yhtään :sad001 mulla ei sillon esikoisen aikana tullu mieleenkään et mä mihkään sektioon joutuisin... sit vasta ku ne pelotteli siel salissa sillä, mut en mä sillonkaan tajunnu sitä pelätä.... nyt tän toisen kohdalla oon ruvennu tosissaan sitä pelkäämään, vaikken mä oiken edes tajua et miks.... ja se tuntuu kans kasvavan koko ajan... ja vaikkei mulla ole siitä mitään älyttömän pelottavaa mielikuvaakaan ja monet tutut on synnyttäny sektiolla, niin silti mua pelottaa o_O

Kyfixfix voisko tässä tilanteessa sanoo et tieto lisää tuskaa? Eihän sellasta tuu pelättyä mikä ei oo mielessäkään...

Mun kohallani taysissa ainakin meni näin: peräruisketta ei annettu, vaan kätilö kysyi onko suoli tyhjentynyt päivällä. Aikamoisen ripulin kanssa se olikin tyhjentynyt, niin en uskonutkaan sieltä enää mitään tulevan. Tosin olin jo 7cm auki saliin tullessakin, että sen puoleen.. Mielestäni ei mitään ulosteita siinä mukana tullut, mutta en kyllä katsonutkaan tuliko. Jälkeisiin annettiin pistos samantien, mitään odottelematta tai kyselemättä, sanoi vain että antaa. Ihan ok se oli, saatiin ainakin istukka ongelmitta nopeasti ulos ja repeämä heti ompeluun.

Tsemppiä tulevaan synnytykseen! Oon ehkä ärsyttävän kliseinen, mutta kyllä siitä selviää! Naisen keho on vahva. :p

todennäköisesti :confused: välillä jo vähä hävettää kertoa siitä, mut ku ei vaan voi mitään :oops: olisin valmis vaikka 7päivän alatiesynnytykseen mut sit yks nopee sektio saa melkeen pahoinvoinnin aikaiseks......

Mulle Taysissa tehtiin suolihuuhtelu. En ainakaan tiedä, että mitään olis synnytyksessä pedille tullut. Muutenkin oli siisti tapahtuma, ei todellakaan mitään lennellyt ympäriinsä.

Spiraali mä oon kans miettiny samaa! Ihan jo selkäkipujenkin kannalta ainakaan puoli-istuva asento ei houkuta yhtään.

Joo, taas oli kauhiasti tarinaa että.

Noista synnytystoiveista sanosin, että ainakin mun kanssa on kätilö aina keskustellu mitä haluan ja jos ei ite oikeen tiiä ni kyllä ne sieltä ehdottaa. Kivunlievitystäkin lähetään sieltä miedoimmasta päästä ehdottamaan. Asennon saa valita ite ja patistelevat mieluusti jalkeille, pallon päälle tai keinutuoliin jos avautumista pitää ootella. Eipä mulla kyllä koskaan mitään suurempaa listaa oo ollu. Tai ammattitaitosta kätilöä oon tainnu toivoa ja semmosen myös saanu :grin

Mulla esikoisesta ja kuopuksesta tyhjeni suoli ihan luomusti siinä kun synnytykset alko. Kakkosen kohalla pieni kakkonen tuli sitten pedille, kun 1,5 tuntia ponnistettiin ni pakkohan sieltä oli jotain tulla :oops: pissakin tuli suihkuna osiks kätilön päälle ja loput lapsivedet sitten hänen kenkiinsä. Että ihan semmosta saippuasarja-ainesta tämäkin :grin

Käsittääkseni se kohtua supistava lääke laitetaan aika rutiinisti pian synnytyksen jälkeen just, että se kohtu supistuis ja verenhukka olis pienempi. Yleensähän synnyttämään mennessä laitetaan myös tippa ja sen kautta mulle laitettiin kahessa ekassa se supistava. Kolmannen kohalla ihmettelin mitä se kätilö duunaa ku iski sen mulle ruiskulla suoraan suoneen ku tippaa ei ollu. Kakkosen synnytyksessä sain jotain pillereitä myös persiiseen (hengityksenraikastimia?? :p) supistamaan kohtua kun oli sitä verta menny jonnii verran ja repeämää.

Mä olen ymmärtäny, että toi mekaaninen ballongikäynnistys on nykysin yleisempää ku tuo lääkkeellinen.

Sitä vaan tässä mietein, että jos sinne synnyttämään lähtiskin kasa minttupastilleja persiissä, olis niinkun meinaan vähemmän epämiellyttävää niillä kätilöillä.. :taunt005

niin...... tuliskohan ne niinko plussapalloina ulos sieltä ponnistaessa..?? "otakko pastillin?"

Voi jestas..!! :D :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Synnärin henkilökunta odottaa tänä vuonna kesälomiaan erityisellä innolla kun vihdoin pääsee eroon minttupastillien ja hernemaissipaprikoiden kanssa saapuvista toukokuisista, joilta pitää todennäköisesti myös jossain kohtaa operoida irti käteen juurtunut kännykkä tai tabletti.

Btw, kysyin mieheltä et jännittääkö sitä synnytys,ei kuulemma jännitä, onhan hää kätilönä toiminu ennenki!herra ku on maatilalta lähtösin...oli sitä mieltä että meijän lapsen synnytyksessä ei mitää kätilöitä tartte,kyllä hän oman lapsen maailmaan osaa avittaa ku on osannu monta vasikkaaki!mua ei naurattanu sit yhtään. Siitä päästiinkii aiheeseen että herra ku ei kätilöä ala leikkiä vaan pysyy iha vaa siellä mun yläpään puolella. Ei kuulemma pysy, tahtoo nähä ku oma laps syntyy ettei hän siitä mitää traumoja saa ku on nähny niitten vasikoittenki maailmaan tulon et mikäpä siinä niin kovin erilaista voi olla. Ymmärsi ainaki vähäse ku muistutin et sitä seksiä vois olla synnytyksen jälkeenki et tuskin hää niitä lehmiä kuitenkaa on hässiny! :mad:

Voi elämä, hyvät aamunaurut taas, onneks kävin jo vessassa. :p

Mä kun sain ne tuplatropit viimeksi, niin sain kans persuuksiin pari tabua, sit ne laitto siitä napanuoran pätkästä jotain ainetta menemään istukkaan, laittoivat Ringer-tipan tippumaan synnytyksen jälkeen ja siihen supistava lääke ja sit pari piikkiä kankkuihin. Kyllä muuten irtos.. Muutenhan se olikin ihan luomusynnytys, mut tuo jälkeisvaihe meni aika lääkityksellä.

Esikoisesta en ainakaan muista saaneeni piikitystä, mut olin oksitosiinitipassa, et jospa sitä ei sen takia sit tarvinnut laittaa. Kakkosestakin olin siinä oksitosiinitipassa, mutta sillon alettiin sit kans antamaan piikkejä ja tabuja pyllyyn ja lääkettä suoraan suoneen.

Takaisin