Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu en miekää haluis samalla aineella jolla hoidettu keskenmenot.. Tuntus vähintäänkin AHDISTAVALTA!

Meillä joo kätilö nauroi sitä peräruiskejuttua.. Tais sanoa että "ennen vanhaan saatettiin antaa, mutta kyllä se on turhaa ja meillä ei sitä suoriteta" :)
En sit tiedä miten muissa mestoissa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

eikös se cytotec vaan just avita siihen synnytykseen/ulos tuloon "luonnollisesti"...? et jos esim tekee abortin, niin siinä saa ensteks jotain toista lääkettä mikä pysäyttää sen sikiön sydämen/kasvun ja sit tolla vaan autetaan siihen "luonnolliseen poistumaan"....? ja keskenmenohan on niinku ennenaikainen synnytys.... en tiiä... mut mäki taisin saada tota sillon keskenmenossa, mut sillähän vaan autettiin se kuollut sikiö pois..... ja mun mielestä sillon kyl tuli verta enemmän ku synnytksessä...

ja tosta perähommasta vielä, niin äiti on kertonu, et sillon ku se meitä väänsi niin sille tehtiin suolen tyhjennys huuhtelulla.. paitsi mun kohdalla ei keritty.... siks mä varmaan oon vähä kakkapää välillä :grin

oho! Mie kyl haluun sen ruiskeen! En uskokaan, et ois maha toiminu just ennen sairaalan lähtöä!

Mä sain kaksi 1/4 murusta cytotecia esikoisen käynnistyksessä. Ne määrät on tosi pieniä ja päivässä annetaan max neljä kertaa tuo 1/4 murunen.

Mulla synnytys kyllä käynnistyi sitten yöllä vesien menolla. Käynnistyminen on yksilöllistä, et kuinka nopeasti sit ne lääkkeet toimii. Jos cytotec aiheuttaa liian pitkäkestoisia supistuksia tms ongelmia, niin sit laitetaan oksitosiinitiputus max 6h ajaksi synnytyksen käynnistämiseksi.

Kun käynnistellään ja annetaan noita lääkkeitä, niin ottavat ktg-käyrää paljon vauvan ja supistusten seuraamiseksi.

Ballong-menetelmä taitaa olla niin paljon yleistymässä ja syrjäyttämässä tuota cytotecia.

Mä hankin sen ruiskeen vaikka etukäteen kotiin ja käytän sit omin päin ennen sairaalaan lähtemistä :rolleyes:

Niin no keskenmenon hoidossa sitä cytotecia käytetään paljon, mutta en haluu sitä omaan synnytykseeni sotkea. Haluaisin tietää onko sille jotain vaihtoehtoa niin tietäisin sit mitä vaatia jos käynnistykseen mennään.

Olkoon kuin luonnollinen asia tahasa ni emmää kyllä halua synnyttäessä p*skantaa! :D kyllä mää sen ruiskeen tahon!! :D

Bebesinfossa on Cytotecista seuraavaa:

"Cytotec- lääke (Misoprostol) on rekisteröity käytettäväksi mahahaavan hoitoon ja ehkäisyyn. Lääkkeen valmistaja ei suosittele sen käyttöä raskauden ja imetyksen aikana.
Lääkettä on kuitenkin yleisesti käytetty synnytyksen käynnistämiseen.
Näissä yhteyksissä raportoituja lääkkeen aiheuttamia vakavia sivuvaikutuksia on mm. kohdun repeäminen, joka saattaa johtaa vakavaan verenvuotoon, sekä kohdunpoistoon. Myös naisten ja vauvojen kuolemia on raportoitu. Synnyttäjä on alttiimpi näille riskeille, jos hänelle on aiemmin tehty keisarileikkaus tai hänellä on takanaan useampia synnytyksiä.
Yhdysvalloissa lääkkeen valmistaja on erikseen lähestynyt lääkäreitä kieltämällä lääkkeen käytön synnytyksen käynnistyksessä. FDA:n (Food and Drug administration), Yhdysvaltojen lääkeviranomaisen, Internet-sivuilla on mittavat varoitukset lääkkeen käytöstä raskauden aikana."

Mulla on vähän sellainen olo, että toi on hitusen hysteeristä tekstiä. Jenkkien FDA kieltää lääkkeitä aika kevein perustein, eikä ole todellakaan harvinaista, että jokin lääke on käytössä Euroopassa mutta ei USA:ssa. Ylipäänsä suhtaudun Bebesinfoon vähän varoen: sieltä löytyy tietoa, mutta ei aina ihan neutraalia.

Luin jostain että vaikka sek ruiskeen ottaisi niin ei se estä kakan tuloa, koska ei se poista kaikkea suolesta. Ensisynnyttäjä ponnistaa n. 30 min, kyllä siinä kerkeää usean tortun vääntämään :D Ja tietty sen tärkeimmän, vauvan ;----D

mulle tuli kans sama fiilis tosta... ja jenkkilässä muutenki vissiin otetaan niin varovasti ku siellähän millon mistäkin asiasta taidetaan haastaa oikeuteen... ei toi kivalta kuulosta, mut luulis et jos kaikki on ok niin toi on ihan turvallista... ja luulis et jos olis jotain vuotoa ollu tai muita komplikaatioita, niin sitä ei lääkärit käytä, jos vaarana on jotain vaarallisia sivuvaikutuksia..

Anteeksi mutta tosiaan, itselläni oli pissaa tukassakin - ei se mitään puhdasta touhua ole. Kätilö sanoi mulle että pissankaan tuloa ei voi estää ja mut vielä katetroitiin monta kertaa..

anteeks, mut pakko kysyä, mitenkä se sinne tukkaan päätyi..? tiedän ettei sais nauraa, mutta ku nää mun mielikuvat :oops:

En usko kaikkiin noihin lääke infoihin!mulla tuttu käy nyt lapsettomuus hoidoissa(inseminaatio) ja sai nyt uudet lääkkeet. Tuoteselostetta ku luki niin siinä oli että on rintasyöpä lääke eikä saa missään nimessä käyttää jos on vielä kuukautiset että vasta vaihdevuosien jälkeen. Monessa kohtaa oli maininta että ei saa käyttää ennenkö kuukautiset on loppunut mut ihan oikia lääke oli mut ei vaa ollu mainintaa et käytetään myös lapsettomuus hoidoissa.

Ja varmaan sitä p*skaaki väkisin tulee siinä äkistäessä mut tahon sen ruiskeen jossei tuo suoli oo luonnollisesti jo vähä tyhjentyny! Jotenki tuon mielikuvan mukana kuolee se "lapsen syntymä on maailman kaunein asia"-väite.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

mä suhtaudun kans vähän varauksella... mulle kävi muutamia vuosia sit , ku kävin pari luomee jäädyttämässä tk:ssa, niin lääkäri antoi jotain rasvaa mukaan. sitä piti levittää 2xpäivässä niihin luomiin. antaumuksella sit levitin sitä illalla ja rupesin lukee tuoteselostetta... se olikin tarkoitettu johonkin sukupuolitautiin ja terskassa oleviin kukkakaaleihin!!!! en kyllä uskaltanu rasvata enää sen jälkeen :confused: en tiedä oliko se oikee rasva vai kävi sillä moka, mut silti.....

Hki00550 joo suunnilleen ton verran olin itekin lueskellu siitä. Enempää ei oikeestaan ees huvita tietää. Jotenkin vaan kun synnytys tuntuu muutenkin äärimmäisen pelottavalta niin en haluu vielä lisätä pelkoa ja ahdistusta tollasella lääkkeellä... Varmasti se kuitenkin suurimmalla osalla toimii niinkun pitääkin ja ilman vakavia seuraamuksia, eihän sitä muuten käytettäis, mutta en vaan haluu sitä omalle kohdalleni.

Joo, tosta cytotekista tuli mieleen että onpa tuo mun välillä käyttämä mahalääke litalginkin kielletty jenkeissä, siellä on tosiaan moni suomessa käytetty lääke kiellettyjen listalla.
Mua pelottaa enemmän se oksitosiini kun en haluais sitä sitte vauhdittamaan supistuksia kun kaikki sanonu että ne on paljo kovempia kun normisupistukset.

Niin ja noi Bebes sivut on vähän, miten sen nyt saonis ei mun tyyliset, sen mitä oon lukenu. Varmaan enempi sellasille luomu tyypeille suunnatut :)

Pakko tähän väliin todeta että onneks en asu jenkeissä. Siinäpä sellanen kultuuri jota ymmärrän tosi huonosti...

Voin tähän kertoa, että olen hengissä vaikka olen saanut Cytoteciä n. 1,5v keisarinleikkauksen jälkeen. Eli esikoinen syntyi sektiolla 3/2006 ja kuopuksen synnytys käynnistettiin Cytotecillä 8/2007.

saitko hymykuoppa sellasta lappua neuvolasta mikä täytetään ja lähetetään sinne sairaalaan, missä synnytys tapahtuu..? jos et oo viel palauttanu sitä, niin sinnehän vois kirjottaa ton toiveen... tai sit esim neuvolakorttiin sinne taakse..?! olis ainakin jossain ylhäällä, et tarvittaessa ne keskustelis sun kans asiasta ensin......?!

Takaisin