Joo, taas oli kauhiasti tarinaa että.
Noista synnytystoiveista sanosin, että ainakin mun kanssa on kätilö aina keskustellu mitä haluan ja jos ei ite oikeen tiiä ni kyllä ne sieltä ehdottaa. Kivunlievitystäkin lähetään sieltä miedoimmasta päästä ehdottamaan. Asennon saa valita ite ja patistelevat mieluusti jalkeille, pallon päälle tai keinutuoliin jos avautumista pitää ootella. Eipä mulla kyllä koskaan mitään suurempaa listaa oo ollu. Tai ammattitaitosta kätilöä oon tainnu toivoa ja semmosen myös saanu
Mulla esikoisesta ja kuopuksesta tyhjeni suoli ihan luomusti siinä kun synnytykset alko. Kakkosen kohalla pieni kakkonen tuli sitten pedille, kun 1,5 tuntia ponnistettiin ni pakkohan sieltä oli jotain tulla

pissakin tuli suihkuna osiks kätilön päälle ja loput lapsivedet sitten hänen kenkiinsä. Että ihan semmosta saippuasarja-ainesta tämäkin
Käsittääkseni se kohtua supistava lääke laitetaan aika rutiinisti pian synnytyksen jälkeen just, että se kohtu supistuis ja verenhukka olis pienempi. Yleensähän synnyttämään mennessä laitetaan myös tippa ja sen kautta mulle laitettiin kahessa ekassa se supistava. Kolmannen kohalla ihmettelin mitä se kätilö duunaa ku iski sen mulle ruiskulla suoraan suoneen ku tippaa ei ollu. Kakkosen synnytyksessä sain jotain pillereitä myös persiiseen (hengityksenraikastimia??

) supistamaan kohtua kun oli sitä verta menny jonnii verran ja repeämää.
Mä olen ymmärtäny, että toi mekaaninen ballongikäynnistys on nykysin yleisempää ku tuo lääkkeellinen.