Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mcgonnor: Kauanko joudut olemaan liikkumiskiellossa? :( Jaksamisia sinne!

On kyllä sinänsä hauskaa, että ollu rv 27 asti ennenaikaisten supistusten vuoksi sairaslomalla ja sitten kun niitä supistuksia saisi tulla niin eiköhän ne lopu lähes kokonaan!!! Viimeyönä manasin taas kun sai nousta alkuyöstä puolentunnin välein vessaan kun joku pikkuinen pamautteli oikeen urakalla päätään virtsarakkoa kohti niin että tuntui että rakko räjähtää ihan justiin. Mies siinä tais sanoa, että meillä menee varmaan kuutio vettä yössä vessan vetämiseen (ei muuten naurattanu siinä vaiheessa yhtään...) Jos tää raskaus menee yliaikaan niin sekoan varmasti ihan totaalisesti! :D

Nanna: Täällä ihan sama homma nuiden supistusten kanssa. Ite oon ollu kans saikulla kipeiden supistusten takia jo viikolla 20 ja sitte lopullisesti jäin saikulle viikolla 25 ja nyt kun alkaa olemaan viikkoja tarpeeksi niin ne on totaalisesti loppunu! Tai no vielä kun kaks viikkoo pysyis masussa, mutta sitte sais kyllä tulla jo! Muita ennakoivia juttuja ei oo ku satunnaiset sukkapuikkovihlasut

Nanna, liikkumiskieltoa onneksi pari päivää vaan, mutta ei sen jälkeenkään mitään varmaan voi tehdä. Istuminen aiheuttaa supistuksia, on alamaha TOSI hellänä. Lääkäri sano että paikat on sen verran auki että tuntu vauvan päälaki ja kalvo o_O Jupis vaan siinä "toooosi alhaalla, tosi alhaalla". Vois baby tulla maailmaan tossa viikon päästä kun on rv 37.

Itselläni irtosi reilu viikko sitten limatulppa ja sinä iltana oli kivuliaita supistuksia, mutta siihen sitten jäikin! Synnytystapa arviossa lääkäri kertoi että olen jo auennut, kohtu pehmeä ja kaulaa hävinnyt! Mutta neiti viihtyy masussa hyvin! Hiljais eloa vietti pidemmän aikaan mutta nyt viimeiset kolme päivää on kyllä liikkunut oikein aktiivisesti.. Menkkamaisia kipuja on kyllä päivittäin ja pientä vihlontaa, mutta ei muuta! Alan oleen jo niin poikki ja malttamaton :) tuntuu että viikot ei kulu mihinkään, reilu kaksi viikkoa laskettuun aikaan!

Mcgonnor: Kuulostaa aika hurjalta! :O Onneksi kuitenkin "vaan" pari päivää (joo tiedän pitkä aika... :D) eikä kumminkaan paria viikkoa. Mun tuttavan sukulainen oli joutunut olemaan KOKO raskausajan vuodelevossa. Mulla olis ruvennu viiraamaan kyllä pahemman kerran päässä siinä vaiheessa, teki jo tiukkaa ne 3 vk kesäkuussa! Tosin en mä kyllä ihan lääkäriä täysin totellu, mut rauhallisesti otin silti :)

Ja samaa mieltä Kyfi5120330:n kanssa siitä että nämä viimeiset viikot ei kulu sitten millään! Ajattelee vaan aina viikon vaihteessa, että josko tällä viikolla :) No nyt on maanantai, että josko sitten todella tällä viikolla! ;) :D

Viikkoja nyt takana 37+1, huomenna perus neuvolapäivä. Pari päivää on nyt supistellut tasaisesti pitkin päivää, ja osa suppareista on jo melko voimakkaita. Viime yönä poltteli vähän selkääkin. Saas nähdä kauanko vielä menee, ei sillä että mikään kiire vielä olis :). Kuten moni muukin on valitellut, niin on tuo liikkeellelähtö aamuisin sängystä melkoista könyämistä, kun lonkat on niin peevelin kipeät ja alkertaa juilii... Jotenkin ei osaa vielä ajatella, että synnytys saattaa olla jo hyvinkin lähellä, toisaalta voi vielä mennä muutama vko. Tsempit kaikille loppusuoralaisille:hug013

Ja taas säännöllisten supistusten kourissa, tällä kertaa suurin osa kipeitäkin. Väli 4-8min, kestäneet jo 3 tuntia. Hirvittävä paine välillä alakerrassa. Huhhuh. Tällaisia jos pitää viikko tolkulla kestää niin hulluksi tulee. Tämä supistelu on muuten seurausta seksistä ;) eikös ne sano että ne kolme S:ää olis hyvä :D

Tsemppiä, emmu_ma. Josko pääsisitte ihan pian itse asiaan :)

Ootteko te muut muuten huomanneet vatsan laskeutumista? Mulla ilmeisesti ei ole vielä laskeutunut, ja lueskelin jostain, että se tapahtuu yleensä ensiodottajilla kolmisen viikkoa etukäteen, tms.

Mulla ei oo ollu mitää muuta ku pari kertaa viimmeviikolla poltti mahaa hetkellisesti.. Toisaalta toivon että ku rupee supisteleen kunnolla niin sais jo tehä lähtöä sairaalaan ettei tartte arvaalla lähteekö vai ei :D

6 tuntia sitä supistelua kesti tällä kertaa. Voi apua, näin sitä treenataan jo tositoimia varten :) neuvolassa sanoivat että hyvä vaan jos jotakin tapahtuu, keho valmistautuu. Nyt vatsa hellä ja vauva tuntuu olevan kamalan alhaalla jo. Tänään rv 37+6. Pian siis synnytetään vaikka yli menisikin :)

Mulla on iltaisin "outoja" tuntemuksia en oikein tiedä johtuuko vauvan liikkumisesta vai mistä mutta kun rauhoitun alkaa koko vatsan alueella jännä tunne joka tuntuu alamahassa ja alempana järkyttävänä kipuna ja paineen tuntuma samaan aikaan tuntuu että tuolla alapäässä jotain "aukeaisi" hetkellisesti! Vaikeeta selittää :) mut näitä on ollu nyt useampana iltana! Viime yönä oli selkä ihan tulessa mutta sekään ei sitten kestäny kauaa! Hiukan on vatsa laskeutunut mutta ei vielä ainakaan miten kovin huomattavasti..

Meillä ei ole kyllä mitkään Ässät auttanu, vaikka toivois että niistä olis ollu edes jotain apua :D

Täällä myös jälleen aamu supistusten parissa. Inhottava kipeä polte vatsalla, alaselkään sattuu. Välillä vihlaisee häntäluusta ja alapäästä. Silti turha toivo, että vielä tulisi tosipaikka, kun eilen lääkäri sanoi, että olen kiinni ja kohdunkaulaakin kaikki 3 cm tallessa.Vaikka kaipa se tilanne voi muuttua melko nopeastikin. Näitä aamuja on kuitenkin ollut jo useita, ja voi kuulemma olla viikkoja tällasta treeniä, jess...

Kun tulee 37 viikkoa täyteen ja vauva on virallisesti täysiaikainen, voisi kokeilla niitä konsteja. Seksi auttaa, jos ei käytä suojaa, sillä spermalla on vaikutus hormoneihin. Samoin kuulemma nännien kunnollinen imeskely auttaisi, koska oksitosiinituotanto vilkastuisi. Tämän kokeilusta en ole ihan varma. Ei kuulu meidän touhuihin eikä meistä kumpaakaan oikein sytytä ajatus esimaidostani mieheni suussa. Ääh :confused3.

Täällä tilanne rauhoittunut. Pari viikkoa sitten supisteli todella napakasti ja tiheään - oltiin todella jo päivystyksessä saamassa pilleriä supistuksiin. Nyt ei merkin merkkiä ilmassa - ja ihan hyvä niin. Viikkoja kasassa 35+3 niin saisi sen muutaman viikon vielä kypsyä. Olen jo asennoitunut siihen, että tämä maha on minulla nyt jäädäkseen eikä se vauva sieltä enää tule. Lähinnä harmittaa, kun maha on tiellä joka paikassa ja hengästyttää pienikin rasitus.

Mulla on laskenut masu ainakin melko huomattavasti, mieskin jopa totesi näin :) Ja tosiaan tuo sf-käyrä on pienempi ja pysynyt pienempänä kuin mitä pari viikkoa sitten (pääsin ylärajojen sisälle ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana, jee! :D )

Kunusiini: Ei meilläkään mies uskalla maidon pelossa enää imeskellä nännejä, mutta "nyplää" niitä kyllä onnellisena luvan kanssa :D En nyt sanoisi että ne varsinaisesti on supistuksia aiheuttanut, mutta ihme kyllä sellaista pientä vihlontaa alamahassa :O

Ja selvästi täällä on kyllä hormonitoiminnassa tapahtunut jotakin muutosta kun olin tänään parturissa niin ei hiukset vaalentunut, vaikka pidettiin väriä tavallista kauemmin päässä :O Parturikin kummasteli tätä kovasti. Viimeksi kun värjäsin toukokuussa samalla parturilla, ei ollut tällaista ongelmaa. Ehkä tämä tästä, kellertävillä hiuksilla siis synnyttämään joskus! :)

Meilläkin viimeistään reilun kolmen viikon päästä vauva.. Tuntuu kummalta. Takapenkki on sitten täynnä :)

Joka päivä mahaa kovottelee, varsinkin jos tekee jotain, siivoa tai nostelee pienempiä lapsia. Mutta hyvin jaksaa odottaa tukalasta olosta huolimatta. Mitään ei oikein vielä valmiina,
Jospa nyt huomenna alkaisi katsoa jotain.

Tsemppiä kaikille odottaville, sieltä ne pikkuiset ennemmin tai myöhemmin tulee ulos..

Eli ei paljon synnytystuntemuksia vielä.. Sellainen olo on et yli menee. ;)

Koko alarengas löystynyt elämää ja liikkumista hankaloittavaksi, kaikki ylösnousut ja sängyssä kääntymiset tekee KIPEÄÄ.
Mies sanoi, että alkaa synnytys lähestyä. Muttei empatiaa heru kuitenkaan, kun itsellään on flunssa, ja tarvitsisi kuulema lepoa. Just just. Sanoin, että oonhan mäkin saikulla tässä ja en silti saa levättyä, kun oon esikoisestamme (2v4kk) vastuussa.. Menee sitten huomenna töihin taas, kun ei hyödytä olla kotonakaan saikulla. Että tällaista täällä. Meni ehkä hieman sivu aiheen.. :D pitää vaan päästä vuodattamaan turhaumiaan!
Viikkoja siis vain 34+2, ylihuomenna perus neuvolakäynti, käyn nykyään viikottain, kun tsekataan, ettei ala kehittää raskausmyrkytystä edellisen raskauden tavoin, mut joka kerta ei siis koko repertuaaria käydä kuitenkaan läpi sentään, viimeks vain pissa ja verenpaine.
Taas mä eksyin aiheesta!! I'm bad....!!
Jonkinlaisia supistuksia kai ilmassa, mutta ei näistä oikein osaa sanoa, mikä on vain tuota löystymisen aiheuttamaa selkäkipua ja mikä sitten muuta. Eka synnytys alkoi kamalilla "ilmavaivoilla", tuntui siis ihan kuin olis ollut ihan törkee ilmakupla mahassa, niitä fiiliksiä sitten kun tuli aina uudelleen, vasta tajusin kyseessä olevan aidon supistuksen :DD nyt oon sit epäillyt supistuksiksi oikeitakin ilmavaivoja :D no, siinä vaiheessa kun on alkanut ilmaa pukkaamaan ulos oon todennut ne niiksi, mitä olivat :D älkää nyt kauhistuko mun suorasukaisuutta :)

Täällä holahti lapsivedet illalla 22 pintaan...ei kuitenkaan supistuksia...kotiin ei silti enää ilman vauvaa lähdetä, joten osastolla odotellaan että lähteekö itekseen käyntiin vai käynnistetäänkö...ei muita tuntemuksia vielä kuin menkkakipuja ja kaamee lorina aina kun lähtee liikkeelle...ja jatkuu kuulemma siihen asti että vauva syntyy...vauvalla ihan kaamea meno päällä, ettei ainakaan itse tunnu keräävän voimia syntymäänsä...melko jännittävää ja pelottavaa ja myös ihanaa...no, kunhan ei enää montaa päivää joutuisi odottamaan ja menis kaikki hyvin :-) <3

Takaisin