Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia rinmil odotteluun ja itse koitokseen!! Millon sulla olikaan l.a? Tai paljonko viikkoja? Jänskättää ihan nähdä näitä synnytyksenkäynnistymispostauksia täällä <3

Huii, yllättävän paljon ihmisillä näitä tapahtumia. Ja syntyneitäki on jo. Pitäsköhän täs olla itelläki tosissaan enemmän valmiina... :D

Jeka - kaikki kannattaa tosiaan olla niin valmiina, että tuntuu ihan naurettavalta. Esikoisen kanssa kuvittelin kaiken olevan ihan riittävän valmista, vaan kun kotiuduttiin sairaalasta, oli ihan kaaos-fiilis, kun ei kaikki ollutkaan käden ojennuksen päässä - sairaalassa kun kaikki tarvikkeet oli niin helposti saatavilla ja järkevissä paikoissa..

Jep. Esikoisen kohalla ne tuli laitettuakin melko valmiiks, tosin silloinkin aika viime tingassa. Mutta nyt ei meinaa saada aikaseks millään. :D

Kohta 12 tuntia vesien menosta...jonkin verran supistelee, pieniä 10 min välein suht säännöllisesti...toivottavasti saavat edistystä
aikaan! Mieskin normaalisti töissä, kunnes päästään tositoimiin. L.a olisi 4.9 eli pari viikkoa etuajassa ollaan. Kannattaa kyllä sairaalakassi pistää valmiiksi, lähtö tulee kuitenkin yllätyksenä! Itsekin olin nukkumaan menossa kun holahti vedet ja sitten kauhea paniikki että nyt se lähtö tuli oikeasti! :-) ja itse olin toivonut ettei ainakaan l.a asti menisi kun painoarvio ollut koko ajan yläkäyrillä...toivoin 3, 5 kiloista ja sen painoinenhan hän taitaa suurinpiirtein nyt olla :-D

Kiitos kaikille tsempeistä!

Toivottavasti Rinmil pääset kohta tositoimiin :)

Itsellä viime yönä supisteli kovasti, uskon että se johtuu illalla tekemästäni lenkistä. Välillä tuli sellaisia viiltäviä pistoja tuonne alakertaa, ne ei ollut kyllä mukavia!

Hieman uutta tämä foorumien luku ja saati kirjoittelu, mutta kokeillaan nyt ihan huvikseen. :) Eilen tuli viikkoja täyteen tasan 37 ja neuvolassa sanoi että paikat on pehmeet ja pituutta kaulalla enää 1,5cm. Pääkin kuulemma jo aika tuloillaan. Siltä on kyllä tuntunutkin jo pitkän aikaa (koko raskauden on köllöttänyt pää alaspäin), mutta kai tässä lähtöä voi jo alkaa odotella. :) Kauankohan mahtaa mennä että se viimeinenkin 1,5cm häviää? SF-mitta on vaan 30cm. Kuulostaa jotenkin pieneltä? Pään liikkeet tuntuu liiankin hyvin kun yöt menee valvoessa sen takia ja kova on masuasukas venyttelemään, potkimaan ja hikkailemaan. Kyllä alkaa jo tuntua, että syntyis jo maailmaan. Eniten häiritsee valvomiset öisin ja muutenkin todella levoton olo ollut. Kumma kun ei muunlaista oireilua kuitenkaan ole. Supistuksiakin on ollut koko raskauden ajan, joten ei osaa niitä enää pitää varsinaisesti edes oireiluna. Eiköhän se kipu ilmoita kun on sitten ihan oikeita supistuksia eikä vaan harjotus- ja rasitussupistuksia. :) Vielä siis jään odottelemaan lähdön hetkiä.. Huoh..

Täällä kans ihan uus kirjoittelija :) Pitempään kyllä jo lueskellu täältä näitä juttuja, mutta kai se on itekkin vaan pakko ruveta kirjoittelemaan :) Mulla LA 15.9 eli siis nyt jotain rv 36+3 Pari viikkoa jo harjotussupistuksia ja kohdunsuulla tuntuu siltä, kun joku tökkis sukkapuikalla sinne välillä kivoja säväreitä. Pari viikkoa sitten oli Lääkäri ja kohdunkaulaa oli viel 3cm jäljellä, mutta oli pehmetynyt jo. Kyllä tässä on jo mummolaa varoteltu, että ovat valmiudessa, jos lähtö tulee, niin pitää viedä toi meidän poitsu sinne sitten. poitsu synty 9päivää etuajassa ja äidillänikin me kaikki 4 sisarusta tultu 5-10 päivää etuajassa. Mutta ksokaahan ei voi tietää :) jokainen on niin erinlainen :)

Mä heräsin viimeyönä tosi kivuliaaseen supistukseen.. kesti ihan muutaman minuutin verran ja mikään asento ei ollu hyvä :/ lopulta se sit loppu ja sain taas unta.. siinä mun tuntemukset :D

Mulla oli jo kaksi viikkoo sitten eli 33+3 kohdunkaula pehmennyt ja pituutta vain 1 cm. Kovasti supistelee ja vihlaisee kohdunkaulaa monta kertaa päivässä, välillä niin kovasti että huuto tulee. Mietityttää, että mikähän on kohdunkaulan tilanne nyt..? Pari päivää on ollut uusia kummia tuntemuksia alakerrassa, välillä tuntuu siltä että ihan kohta hulahtaa vedet ja välillä että vauva jo työntyisi vähän ulos sieltä... Ensikertalainen olen joten ei mitään hajua miltä nuo sitten oikeasti tuntuu, mutta koko ajan kyllä on mielessä että joko kohta tulee lähtö... Hui, jännää, vaikka sais mun mielestä vielä pari viikkoa pysyä kyydissä.

Voikohan supistus tuntua selkäkipuna? 38+2 enkä ole havainnyt yhtään minkäänlaisia supistuksia, edes kivuttomia vatsan kovettumisia.
Nyt on välillä selkä ihan totaalisen valmis eikä oikein missään asennossa kykene oleen rennosti. Sitten yhtäkkiä meneekin ohi ja tulee taas hetkien päästä aaltona takaisin?? Omituista touhua tämä odottaminen...

Neia, kyllä kuulemma voi! Puhuvat ihan selkäsipistuksista ja niiltä kyllä kuulostaa. Myös reisissä voi tuntua.

Aiaiaiiaiaiiiiiii! Tänään on tullu kyllä äärimäisen paljon noita viiltäviä ja vihlovia tuikkauksia tuonne alakertaa :(

Voi tuntua supistukset selässäkin. Meidän äidillä ei ollut ollenkaan vatsassa supistuksia vaan hirveät selkäpoltot kaikista kolmesta lapsesta. Itselläni ollut muutaman kerran vatsan kovettumista, mutta enemmän menkkamaista polttelua selässä ja lääkäri sanoi, että nekin vissiin olleet supistelua.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Jännästi nämä päivät vaihtelee. Välillä supistellaan ihan alati, ja toisinaan ei yhtään mitään, esimerkiksi tänään ei merkkiäkään että jotain tapahtuisi.

Paitsi että jostain tuli tunne, et vauva syntyy ensi viikolla. Mutta minun tuntemukset ja ennustukset ei oo kyllä ennenkään pitäneet paikkaansa :D ensi viikolla olis kyllä hyvä, muuten mies lähtee sitten siitä seuraavalla viikolla ma-pe päivystämään eikä siis ole kotona tuolla aikavälillä. Ja tietenkin mun laskettu aika sattuu sille viikolle. Pääsee kyllä tulemaan sitten kun on tarve (n. tunnin-kahden varoajalla), mutta sitten pitää olla varmaa että todella synnytetään ennenkun lähtee tulemaan. Kiva sitte kotona kärvistellä ja odotella yksin...

Minulla oli eilen supistuksia kun me oltiin kävelemässä ikeassa, alkoi tulla niitä aika usein (viiden minuutin välein) ja ajattelin jo että voi ei nyt alkaa tapahtuu.. Mutta sitten ne loppui yhtäkkiä :) Haluaisin kyllä synnyttää jo, mutta me muutettiin viime viikonloppuna meidän uuteen taloon ja vielä ois aika paljon tekemistä täällä. Ja sitten meillä on tupantuliaiset lauantaina joten pikkuinen voisi pysyä masussa vielä viikon että ehdin tehdä kaikkea :)

36h vesien menosta. Edelleenkään ei supistuksia. Vauva viihtyy liian hyvin tyhjenevässä kylpypaljussaan! :-) no tänään pitäisi tavata ekaa kertaa lääkäri ja josko tutkittaisikin ensimmäistä kertaa! Mukavaa että tämä käynnistyi ruuhka-aikaan ja jäi sitten siihen :-/ alkaa olla jo aika väsynyt 2 valvotun yön jälkeen ja tositoimet kaikki vielä edessä :coffee

Tsemppiä rinmil! Kyllä se vielä alkaa, koita nyt vaan levätä ja kerätä voimia! (varmaan helpommin sanottu kuin tehty...)

rinmil, ei se oli enää kun hetkistä kii. Koita saada nukuttua, että jaksat sittenponnistaa. Ite olin ekan kans ponnistus vaiheessa niin väsynyt ja kun oli hitusen kiirus saada pätkä pihalle (vauvan laskevien arvojen takia. Mitkä johtu siitä, että napanuora oli niin lyhyt ja istukka ylhäällä kiinni. Että aina kun tuli supistus, napanuora veny kun purukumi) lopulta kaksi kätilöä paino vatsan päältä ja kaks piti jalkoja ja lääkäri veti imukupilla. Ei siinä kauaa menny ja ne hoitajat kyllä ties mitä teki. Koska synnytyksestä jäi kuitenkin hyvä muisto :) me naiset ollaan tehty selviämään siitä <3

Takaisin