Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi, saa nähdä mitä tapahtuu Emmu_ma :)

Itse heräsin aamuyöstä aika kovaan alavatsa kipuun, tuntu ihan, että joku repis tuolla alavatsassa. Nukahin kyllä sitten ihan hyvin, että ei onneksi ollu niin kivuliasta. Tunteeko sitä, kun se pää kiinnittyy?

Ollaan me vaan hassuja.... (tai ainakin minä ajattelen näin..) Siksi siis kun kiirehditään kamalasti näitä meidän synnytyksiä! Vielä kaikilla kuitenkin jokunen viikkoa siihen ihan oikeaan laskettuun aikaan. =) Ei sillä, haluaisin itsekin jo kohta puoliin tosi toimiin, mutta yritän psyykata itseäni siihen että ensi kertalaisena yli menee, jotta ei tämä odottaminen kävisi liiaksi hermon päälle. Eli siis, siinä että odotetaan ja toivotaan synnytyksen alkamista ja seurataan ennakkomerkkejä, ei tietenkään ole mitään pahaa, niin itsekin teen, mutta vielä ehtisi fiilistelläkin tän mahan kanssa. Toivottavasti joku hoksaa mitä ajan takaa!

Juu, itse mietin paremminkin, että menee sen pari viikkoa yli lasketun ajan ja en ole edes miettinyt synnytystä. Mitään merkkejä tai oireita siitä, että synnytys lähestyisi, ei ole. Mietin vaan, et 8 vko lapsen tuloon eli 2 kk ja se tuntuu vielä kaukaiselta. Paremminkin ajattelen, et olkoon vaan mahassa, kun ei tässä raskaana olemisessa ole mitään ongelmaa :)

Puapru, tuo on kyllä totta, hihiih :) Itse ainakin odottelen jo kovasti pikkusen syntymistä, mutta vielä ois paljon hankittavaa. Sitä kyllä aina miettii, että onkohan tuo jotain ennakoivaa, kun tapahtuu sellasia mitä ei ole ennen tuntenut. Monesti sanon miehellekin, että mitä jos vedet menee, hän toteaa aina,että no älä nyt vielä sellasii mieti :laughing002 :laughing002

Jotenkin minusta taas tuntuu, että synnytys voi alkaa hetkenä minä hyvänsä. Tietenkin minun laskettu aika onkin jo 4.9, eli alle kolme viikkoa siihen ja alle viisi viikkoa niin vauva on jo todennäköisesti syntynyt vaikka meniskin yli. Ja minusta se ei kamalan pitkä aika ole ;)

Jaksan kyllä olla raskaanakin, ei siinä. Malttamaton vain alan olla kun h-hetki on niin kamalan lähellä jo! :)

Supistukset rauhoittuikin sitten yötä kohden. Mutta olipas jotain ihan erilaista kuin aiemmin! Mutta kummasti sitä vaan tiesi/vaistosi ettei tämä synnytys nyt tässä ala. Nyt vaan vatsan seutu on arka ja olo tukala ja hitusen epämukava, ihana syy levätä koko päivä ;)

Tervetuloa kurkkiin meidän elokuisten puolelle. Meillä on aika kiihkeetä keskustelua ja oikein kukaan ei enää jaksais olla yhdessä osassa. :grin Itelläni on LA torstaina ja tuntuu, että pää on pehmeempi, kun toi alakerta...

Terveisiä sairaalasta. Holahti pönttöön verta aika paljon minkä johdosta makailen nyt osastolla. Epäilevät kohdunkaulan vuotavan ja paikat on muuten kuulemma auki (ei muuta sanonut) vauvalla on kaikki hyvin. Supistuksia tullut jonkin verran, muttei mitenkään hirveästi. Huomiseen kuullemma pitävät tarkkailussa.. Näinkin voi viikonlopun viettää!

Mcgonnor, tsemppiä! Toivotaan et tilanne rauhoittuu ja ratkeaa suuntaan tai toiseen! Hyvä että kaikki sinulla ja vauvalla hyvin :)

Tsemppiä Mcgonnorille <3!!!

Mä heräsin taas seitsemältä todella kipeään supistukseen. Kesti kauan ja jouduin kiroamana ihan ääneen. Useampia ei onneksi vielä tullut, mutta lan käsittää, millaista tuskaa synnytys tulee olemaan. Hurjempaa kipua ku osaan kuvitella. Aion kestää.

Mä jo ehdin eileen illalla toivoa, et josko sitä vihdoin pääsis synnyttämään asti kun oli niin järkyttävän kipeänä ihan koko lantion seutu kaikkine luineen ja vatsa! Se oli sellasta jatkuvaa tosi voimakasta kipua, välillä tuntui ettei edes henkeä saa kun niin jomotti, poltti ja särki. Ja sit tuli sellasia yhtäkkisiä "pistoja". Ompas hankalaa kuvailla! :D Lieveni kumminki yön aikana :( Mut ehkä tää tästä, toivossa on hyvä elää! :D

Kunusiini: Mä kans eileen ajattelin et huh huh mitä tuskaa se synnytys sit todellisuudessa on ku oli kyllä eileen niin tuskaanen olo! Mies meinas kärrätä väkisin sairaalaan ja kyseli: "pärjääkkö sä ny oikiasti?" :)

Tsempit McConnorille osastolle! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja lopputulos on täydellinen!

Mä olen jonkin verran noita elokuisia käynytkin lukemassa, ja me varmaan ollaan kohta ihan samanlaisia täällä kun he siellä, kyllästyneitä odotteluun jne.. =)

Kipeitä supistuksia ei ole täällä suunnalla, mutta kyllä alkaa nivuset olemaan kovin kovin kipeät... kai siellä jotain löystymistä nyt sitten alkaa tapahtua?

Vuodot ja supistelut on loppunu, maannu käyrillä varmaa 4 tuntia ja vauva vetelee jotain omaa showtaan. Hikottelee, potkii ja työntää peppua ylöspäin et maha on ihan kohola. Kätilökin kävi äsken taputtelemassa vauvaa pepulle.Tyttö tietää olevansa nyt huomion keskipisteenä :D

Tsemppiä sinne Mcgonnorille... mukavaa kuulla päivityksiä, että mites siellä sujuu...

Tänään sanoi yksi kaverikin, että näöstä päätellen ei oo vielä syntymässä mulla. Ja tottahan tuo lienee, että ei tämä vauva kyllä ole vielä laskeutunut, sen verran ylhäällä sen peppu majailee. Välillä on kyllä sellasia menkkajomotuksia, mutta ei ne oo millään tavalla toistuvia. Kestävät kyllä aika pitkään, siis useita minuutteja. Tänään kokeilin jo voisiko niillä harjoitella hengittely-rentoutumista...

35 viikkoo täynnä, ei mitään tuntemuksia eikä oo välikskään. Oon siivonnu ja laittanu pihaa 2 viikkoo eilisiä juhlia varten, ja seuraavat viikot oon luvannu pyhittää vaan rentoutumiselle! Eli toivottavaakin ois että pikkanen ei vielä näyttäytyis pariin viikkoon... :rolleyes:

37+6... Ei tietoakaan synnytyksestä, raskauden huomaa oikeastaan vain mahan koosta ja hillittömästä riehumisesta sen sisäpuolella....
Olis edes harjoitus-supistuksia tai jotain, niin konkretisoituis vähän paremmin pienokaisen tuleva syntymä.

Kiitokset tsempeistä :) Päästiin yhtenä kappaleena kotiin, sanoin osastolta lähtiessä että ensi kerralla sinne sitten vasta kun tulen synnyttämään.. Toivottavasti! Nyt liikkumiskiellossa (pelkkää makaamista ja vessassa ja suihkussa saa käydä) ja arvatkaas tympiikö vielä enemmän odotella täällä -_- Mies otti tuon liikkumiskiellon tosi vakavasti ja kokoajan kyttää mitä teen. "MIHIN SÄ OOT MENOSSA?" "NO VESSAAN!!" ;D

Takaisin