Täällä on kans kaikenlaisia tuntemuksia ollu. On kaikkea vihlaisuista, säryistä ja menkkamaisista jomotuksista lähtien :D Sit ihan jokaista luuta särkee lantion alueella. Välillä myös tuntuu kuin joku pökkisi sukkapuikolla tms jossain tuolla kohdunkaulan tienoilla. En sitten tiiä ovatko vain ihan normaaleja loppuraskauden vaivoja, olo alkaa olla vain niin tukala jo että synnytys piakkoin olisi oikein mukavaa :)
Neuvolassa lääkärintarkastuksessa kohdunkaula (?) oli lyhentynyt eikä se ollut enää kiinteä, mutta ei pehmeäkään. Lääkäri ei kyllä kommentoinut, että saako tässä odotella lähtöä lähiaikoina vai voiko mennä yliaikaakin.. Sitä lääkäri kyllä kovasti ihmetteli, että viimeksi SF- mitta oli 35 cm ja nyt oli vaan 33cm, joka mulla on ollut n 6 vk sitten. Sanoi, että voi toki johtua siitä että vauva on laskeutunut alemmas, mutta ihmettelee silti.
Että tiedä noista sitten :D
Niin ja mitä hikkaan tulee, meillä tulee niitä n. muutaman kerran päivässä. Joskus tulee oikein voimakkaita ja välillä taas vähän hiljaisempia. Oon huomannu, että varsinkin jos mä syön ruisleipää niin pian sen jälkeen vauvalle tulee hikka :D