Synnytystuntemuksia?

Täällä hikotellaan melkein päivittäin ja aika alhaalla/takamuksessa se tuntuu.
 
Täälä ollu jos jonkinmoisia tuntemuksia viimeiset pari viikkoa, liittyen synnytykseen tai ei ja olo on ollu mitä tukalin. Vatta supistelee kovasti (toki kivuttomasti), alavatta vihloo ja varsinki kyyristely tai istumasta ylösnouseminen tuntuu tosi inhottavalt! Oikeestaa seisominen ja pienessä liikkeesä pysyminen tuntuu ainoastaa mukavalt, ku maatessaki olo on hiuka jotenki tukalanpuoleinen.

Joku tossa ylempänä tosta kakkalla ponnistamisesta kyseli. Mulla ihan samallaista touhua vessassa jos tarvii vähänkää ponnistaa tavallist enempi...pitelen vattast kiinni tai otan tukee jalat solmussa jostain lavuaarista, et pystyy homman hoitaa...tosi inhottavaa :D

Ja täälä hikotellaan iha jatkuval syötöl, siis monta kertaa päiväs! Taitaa olla pojalla hyvät keuhkot tulossa :wink
 
Meillä oli viime yönä käynti äippäpolilla kun illan mittaan alkkarit kastu ihan yhtäkkiä. Vaihdoin alkkarit ja pari kertaa siteen parin tunnin sisällä, kaikki ihan märkiä värittämästä ja hajuttomasta nesteestä. Säikähdettiin että tihkuttelen lapsivettä niin soitin äippäpolille jossa ne ihmetteli etten ollut lähtenyt heti tulemaan sinne. No sinnehän sitten lähdettiin ja paikan päällä laittoivat käyrille puoleksi tunniksi ja tutkivat kaikki paikat ja ultrasivat ja tekivät sen puikkotestin mikä kertoo onko neste lapsivettä vai jotain muuta. Negatiivistahan se näytti ja kaikki näytti vauvalla olevan ihan hyvin, Käyrillä ollessa vauva pisti aikamoisen riehumisen käyntiin (sykkeet huiteli 190...). Muuten sykkeet pysy 150-160. Saatiin painoarvioksi 2715 grammaa viikoilla 34+2. :Heartred

Kuulemma helteet tekee valkovuodosta juoksevampaa mikä on voinut aiheuttaa tuon. Ihan ihmeellistä. Sanovat kuitenkin vielä sieltä lähtiessä että mielummin menee aina näytille kun epäilee jotain, vaikka olisikin väärä hälytys.
 
Mulla oli eilen tosi turpeat huulet. Säikähdin ihan, kun katsoin peiliin silmälasiostoksilla. Tuolla elokuisissa ovat puhuneet siitä ennakoivana merkkinä, nk. synnyttäjän huulista. Toivon, et tää liitty kuitenkin ihan vaan siihen, että turvotus on alkanut. Nyt on myös tuolla alhaalla outo tuntemus, että siellä on jotain hyvin pehmeää joka saattais liikkua. Ei kai sieltä nyt vielå mikään limatulppa tupsahda? ÄÄäää.
 
Toivotaan Kunusiini, ettei nyt ihan vielä tulisi aika lähteä laitokselle. Limatulpan irtoaminen ei kai sinänsä ole mikään merkki synnytyksen alkamisesta. Olen siis lukenut että sen suhteen on arpapeliä. meneekö päivä vaiko viikkoja vielä synntykseen limatulpan irtoamisen jälkeen...
 
Juu näinhän se on. Mutta olisi silti hurjaa, jos sellainen nyt tulisi! Ehkei tule. Ehkä tää on taas sitä ylimäärästä valkovuotoa ja mä oon vaan niin varuillani :D
 
Täällä on kans kaikenlaisia tuntemuksia ollu. On kaikkea vihlaisuista, säryistä ja menkkamaisista jomotuksista lähtien :D Sit ihan jokaista luuta särkee lantion alueella. Välillä myös tuntuu kuin joku pökkisi sukkapuikolla tms jossain tuolla kohdunkaulan tienoilla. En sitten tiiä ovatko vain ihan normaaleja loppuraskauden vaivoja, olo alkaa olla vain niin tukala jo että synnytys piakkoin olisi oikein mukavaa :)

Neuvolassa lääkärintarkastuksessa kohdunkaula (?) oli lyhentynyt eikä se ollut enää kiinteä, mutta ei pehmeäkään. Lääkäri ei kyllä kommentoinut, että saako tässä odotella lähtöä lähiaikoina vai voiko mennä yliaikaakin.. Sitä lääkäri kyllä kovasti ihmetteli, että viimeksi SF- mitta oli 35 cm ja nyt oli vaan 33cm, joka mulla on ollut n 6 vk sitten. Sanoi, että voi toki johtua siitä että vauva on laskeutunut alemmas, mutta ihmettelee silti.

Että tiedä noista sitten :D

Niin ja mitä hikkaan tulee, meillä tulee niitä n. muutaman kerran päivässä. Joskus tulee oikein voimakkaita ja välillä taas vähän hiljaisempia. Oon huomannu, että varsinkin jos mä syön ruisleipää niin pian sen jälkeen vauvalle tulee hikka :D
 
Mulle neuvolan terkkarit on sanoneet, että lääkärikäynneillä saattaa mitta heittää, kun lääkärit sf-mittoja kuulemma harvemmin mittailee, joten eivät ole niin rutinoituneita. Meilläkin näkyy lääkärineuvolan kohdalla notkahdus käyrässä :)
 
Oonko mie ainoa joka jo haluis synnyttää? Kauheeta kun ihminen voi olla kärsimätön... :)
 
Kyllä minäkin olen jo kärsimätön ja olisi ihanaa synnyttää pikkuinen maailmaan. Niin tän olotilan puolesta kuin siksikin, että saisi pienen jo syliin. :) Viikkoja kuitenkin vasta 33+3 niin parempi, että pikkuinen pysyy masussa vielä hyvän aikaa. Miksi nämä viikot menee koko ajan hitaammin ja hitaammin?!?
 
Mä en haluu vielä synnyttää o/ Järkkäilyt on vielä kesken, ja muutenkin... Taidan kyllä ruveta pakkailemaan sitä sairaalakassia tässä lähipäivinä. Se on varmaan ihan fiksua laittaa valmiiksi.

Ihan kuin menkkatuntemukset olisivat vähän lisääntyneet. Silloin kun niitä on, sitä aina miettii, että ei kai nyt ihan vielä. Mutta en kyllä usko, että ne mitään merkkaa.
 
Mile, jos olisit mie, synnyttäisit tänään :D


Mietin tuota jo aiemmin tällä viikolla, kun katsoin siun pikkuisen kuvaa. Toivottavasti ei nyt tuu kuitenkaan tänään, tulis vähän ylläri äkkilähtö. :D Tavoitteena olis jos ens kuulle päästäis, vaikka olisin ihan valmis jo saamaan pienen tuolta ulos... :P
 
Mä en kyl vieläkään halua synnyttää...
Jos vaikka 3 viikon päästä?
 
Minä olisin vaikka kahden viikon päästä aivan valmis jo :D
 
Kyllä minäkin voisin tässä muutaman viikon sisällä synnyttää.. Ihan vaan sen takia, että näiden turvotusten takia olo on niiiiiiiiiin tukala jo nyt, mitä se sitten 5-7viikon kuluttua on jos menee yliajalle?
 
Olot ei oo enää mitkään hehkeimmät, mutta kyllä mullakin tähtäin oisi että pääsisi syyskuun puolelle ja oon yrittäny alkaa myös henkisesti varautua siihen, että voi mennä lokakuullekin, kun on laskettu aika siellä loppupuolella syyskuuta.
 
minä voisin odottaa vielä 2 viikkoa, sitten tyttö voi tulla milloin tahansa :) meillä on muutto edessä ensi viikonlopulla kun meidän uusi talo on valmis joten siksi olisi hyvä jos hän ei tulisi ulos vielä :)
 
Heräsin tänään kipeisiin supistuksiin. Pitkin päivää ollut sellasta menkkakipu- vellomista tuolla alapäässä. Pari kertaa myös vihlassut tosi inohttavasti alakertaan. Jos tää ennakois ettei tarvis enää monta viikkoa venailla? :) Tänään rv 35. Ja olis kyllä enemmän kuin ok jos vauva haluaisi maailmaan n. 2-3 viikon päästä :)
 
Takaisin
Top