Synnytystuntemuksia?

Jees, menkkajuilimiset vaan jatkuu eiliseltä. Viime yönä oli tullut pari pisaraa vertakin. Soitettu äippäpolille jossa sanottiin että pitää vaan seurailla. Ens viikon keskiviikkona olisi neuvolalääkäri, miksei se voi olla jo huomenna maanantaina?! :smiley-angry019
 
Täällä myös yöllä napakoita supistuksia kera kovien menkkakipumaisten tuntemusten. Heräilin ja oli kamalaa. Tuntui myös, että jalat irtoaa kuopistaan. Silti olen aika vakuuttunut, ettei vauva tule vielä moneen viikkoon ja kohtu vain valmistautuu. Onko valmistautumisenkin pakko sattua...? *ärrinmurrin*

Hui, Mcgonnor, veri kuulostaa pahalta. Toivottavasti ei tuu enempää!
 
Täällä ei oo ainakaan irronnu ja synnytysvalmennuksessa jopa sanottiin ettei kakilta edes irtoa tai sitä ei edes erota valkovuodosta jos tulee osissa.
 
Mulla oli eilen tullut tuolta alapäästä sellainen limainen pikkurillinpään kokonen klöntti.. Ajattelin että vois olla limatulpan palanen..
Joo voi olla että sitä ei huomaa mutta mahdollisuus on että jokku sen huomaa.. ;-)
 
Mulla tuli myös toissa pvänä sellanen limainen klöntti pönttöön. Ja sitä seuraavana yönä kaks pisaraa verta, Sanoivat vaan äippäpolilla et se on normaalia kun alkaa paikat avautumaan ja valmistautua tulevaan. Oli muuten tosi ärsyttävä kätilö puhelimessa vastaamassa, juuri sellaisella asenteella että "taas joku ensisynnyttäjä panikoi siellä". Kai sitä nyt säikähtää jos huomaa verta housuissa.. :sad001

Voisin vaikka lyödä vetoa että on paikat jo jonkin verran auki kun on neuvolalääkäri keskiviikkona. En nyt oo sitten stressaantunut noista mun jutuista kun vauva liikkuu hyvin ja mitään muita vuotoja ei oo tullut. Menkkajuilinnatkin on helpottanu eiliseltä, onneksi. Eilen kyllä alkoi itkettämään kun ajattelin että tätäkö tää nyt sitten on seuraavat 4 viikkoa.. Jostain nyt pitäs vaalia jaksamista ja voimia loppusuoralle.
 
Mcgonnor, meille ainakin sanottiin siellä synnytys-perheryhmässä, että ei ole vaarallista, jos tulee vähäsen verta. Sit vasta jos se yltyy tms. Olisin kyllä itsekin kysynyt varmuuden vuoksi polilta, jos tulisi jo näin aikaisilla viikoilla. Hyvä että sulla on se lääkäri ke, niin saat sieltä varmasti paremman selon. Enkä usko, että sitä ennen on mitään hätää. Mut jos alkaisi tulla enemmän sitä vuotoa, niin soittelet uudestaan..

Harmi et ne puhelimeen vastaajat ei jaksa olla ystävällisiä. Meillekin sanottiin, että "aina saa soittaa ja kysyä"...
 
Mulla on ollu aikaisemmin illat vaan ihan tuskaa ja supistelee ja polttelee ja ties mitä, mut tänään oon ollu kipeä jo aamusta asti. Alamaha on ihan tulessa ja kävely sattuu. Maha painaa. Valivali.
Sais syntyä jo mun puolesta, alkaa olemaan olo jo melko tukala. Hänen potkut ja muljailutkin sattuu ja nahkaa kiristää. Kohta varmaan tulee ekat arvetkin. Valkovuotoa on alkanu tulemaan reippaammin, muita vuotoja en ole alapäästä huomannu.
Mut yläpää on alkanu tiputtelee, tissit siis. Harvasen päivä bongaan tipan sieltä, toisen täältä. Onkohan sekin joku enne, että kohta synnytään??
 
Täällä oli ekat harjotus supistukset keskiviikkona, otti vähän koville matkustaa kuumassa autossa monta sataa kilometrii... ja sitte eilen ku tultiin takas niin oli taas. Mietin hetken sillon keskiviikkona uskallanko sanoo miehelle mitää, sanoin sitte kuitenki ja raukka oli ihan että eikä, täältäkö me lähetään synnyttää sitte. :happy118
Semmosia oikeen synnytykseen viittaavia mitään ei oo vielä ollu. Mä oon kuullu ja totesin itekkin näin jälkeenpäin että sitten ku olo on semmonen et ei tunnu missään, niin on synnytys lähellä. Meinasin kirjottaa sillon aikasemmin ku Eevei hehkutteli hyvää oloa että onkohan synnytys lähestymässä, mutta en sitte ehtiny kirjottaa ja seuraavalla kerralla kun pääsin lukemaan niin olikin jo syntyny. :)
 
Mulla on ihme ja kumma kaikki ennakkomerkit laantuneet. Kipeitä suppareita tuli viikolta 29 saakka tosi useina öinä ja nyt niitä ei ole enää hetkeen tullut (ehkä reiluun viikkoon). Jäin joitain viikkoja siten saikulle jatkuvan supistelun vuoksi. Nyt kun saikku muuttui äitiyslomaksi, niin olenkin maagisesti taas ihan iskussa ja hyvissä voimissa. Tänään lähdin pitkästä aikaa taas kirjastolle opiskeluhommiin, kun olo oli niin rautainen. Viikolla 29 kun vatsakin jysähti alas, niin ajattelin että kohta se sieltä tulee, mutta nyt veikkaan että vauva pysyy masun sisäpuolella loppuun asti. Mutta ei se mitään, ehdinpähän opiskella vähän pitempään. Jos olo on näin ok, niin jaksan kyllä odotella.
 
Eilen eka työpäivä (yhteensä vain seitsemästä ennen äitiyslomaa) pitkän kesäloman jälkeen ja voi kun olin väsynyt illalla. Ennen nukkumaanmenoa ja välillä yöllä herätessäkin huomasin supistuksia, joita minulla tähän mennessä ei ole vielä juurikaan ollut. Myös sitä menkkamaista kipuilua oli ja sukkapuikkokipuja. Sais nyt vielä pysyä sisällä nätisti jonkun viikon, mutta varmaankin se mehut vienyt työpäivä vaikutti tuohon aika paljon. Sijaiseni aloitti myös eilen, niin että kunhan opetukset alkaa, jotka jätän kokonaan hänelle, minullakin helpottaa vielä entisestään, kun voin tuntien ajan levähdellä opehuoneessa.
 
Nyt on tuntunut täälläkin sellaisia menkkamaisia jomotuksia ja supituksia myös, mutta ovat olleet kyllä kivuttomia. Eilen säikähdin oikein kunnolla, että onko lapsivesi mennyt huomaamatta, kun kävin aamulla pissalla, niin pissani haisi makealta ja tyhmänä tietysti aloin selvittää netistä mitä se mahtaisi tarkoittaa. Soitin neuvolaankin, mutta terkkari(ei omani) sanoi, että ei se varmaan vaarallista ole. Tänään minulla on neuvola niin pääsee sitten tarkemmin vielä juttelemaan ja kertomaan. Itse mietin, että ei vaan olis sokeria pissassa :/
Minulla on myös nyt ollut muutama päivä sellaista, että ruoka ei oikeen maistu. Mieskin aina töistä tullessa huolehtii olenko syönyt päivän aikana mitään :love2
 
Eilen oli vähän sellaisia "aukinaisia tuntemuksia", miten sitä nyt kuvailisi... ikäänkuin tuntisi sen alaspäin suuntautuvan reitin sisällään. Vähän samantapaista kuin kaavinnan jälkeen, kun oli paikat kipeänä niin ne pystyi tuntemaan. Mut tää ei varsinaisesti tehnyt kipeää. Jotain pieniä vihlaisuja oli myös. Mut en usko, että tässä silti kovin lähellä h-hetkeä ollaan. Onhan se tietty kiva, jos jotain alkaisi pikkuhiljaa tapahtumaan...
 
Auauauauauau!! Mua sattuu tisseihin! Mainitsin jossain ketjussa jo aiemmin siitä nännikivusta jonka kylmä laukaisee. Noh, nyt vaan istun sohvalla ja oikeaan nänniin sattuu niin vietävästi! Eikä nyt ole kylmästä kyse. Mitähän tää nyt sitten on? Voihan meijerit :wink
 
emmu_ma: Mulla tota samaa pistävältä tuntuvaa kipua tisseissä, ensin oli oikea nännin alue ja nyt vasenkin välillä. Eiköhän siellä jotain aktivointia tapahdu.
 
Mulla myös on nännit ihan hirveän kipeät ollut nyt n. reilu vk ajan!

Onko muut muuten huomannut vauvan "käytöksessä" mitään eroa?

Meillä vauva on ennen jumpannut KOVASTI aina sinne 2-3 asti yöllä ja sitten rauhottunut. Nykyään vauva vähän hiljalleen mönkii KOKO YÖN! Ei muuten häiritsisi mutta kun pissalla saa käydä vajaan tunnin välein niin ei nukkumisesta meinaa tulla mitään... :sad001
 
Täälä myös nännit kivistää, vihloilee ja on kipeät...mieheni sanoi eilen, että: "ompas sun tissit kasvanu ihan täs lähipäivinä, sen oikee huomaa...ne o jotenki turvoksis" onkoha alkanu maito nousta rintoihi jotenki ja sen takia tulleet nännit aroiksi? :eek:

Mä oon kans huomannu muutosta vauvan käytöksessä. Täälä myös vauva vaan mönkii kokoajan pikkusen, mut ei ota varsinaista leikkituokioo missää vaiheessa niinku ennen. Joudun myös ramppaamaa veskissä pari-kolme kertaa yössä :angry1'
 
En tiiä mihin kategoriaan tän kyssärin laittaisin nii päätin pistää tänne.. Nii sellasta vaan mulla että nyt parina iltana on ruvennu vihlomaan tuol pehvan tuntumassa aina ku kumartuu tai laskeutuu istumaan liian nopsaa.. On tosi ikävän tuntusta ku vihlasee tosi kovaa :/ onks kellään muulla samanlaista ja tietääks kukaan et onks se vaarallista tai mistä se johtuu??
 
Mullakin vihloo vähän väliä, etenki jos tekee äkkiliikkeitä. Oon itte ennemmin paikantanu sen vihlomisen jonnekin tonne kohdunsuun tienoille. Se on sellane sekunnin kipu mikä saa mut aina säpsähtämään. Oon vaan ajatellut että se kuuluu asiaan, kun vauva on tosi alhaalla lähtövalmiudessa.
 
Täällä kivuttomia tai vähän kipeitä supistuksia 5-15 min välein?! Alavatsasta jomottelee ja selkä toispuoleisesti ollut aamun neuvolasta asti kipeä. Päivällä kohdunsuulla myös vihlaisuja.

Tuskin tästä nyt synnyttämään pääsee, mutta toivottavasti tää harjoittelu nyt jotain sais aikaan.
 
Takaisin
Top