Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuo huono olo on mullakin ollut pari päivää. Nälkä olis juu, mutta kaikki ällöttää ja tulee tosi helposti täyteen.Ja sitten tulee se olo, että työntääkö sormet kurkkuun, että taas helpottais. Masussa myös on pulputtanut sen mun ihmeellisen pikaisen tyhjentymisen jälkeen.

Ihanaa Hannatuuli, että saat bileet ja piristystä päivään. :) Mekin päätettiin (ähkytunteesta huolimatta) lähteä kans ulos syömään tänään, mahdollisesti vimosta kertaa piiiiitkäään aikaan.

Uuh - ulos syömään!!! Ihanalta kuulostaa Mamsi!!

Joo piristää tosiaan elämää tällainen! Tulee niin oltua neljän seinän sisällä esikoisen kanssa kun väsyttää ja sattuu liikkuminen ja laiskottaa ja ja ja.. Toivottavasti pääsee sitten tulokkaan ilmestyttyä edes vähän liikkumaan päivisinkin.
Maanantaille sain järkättyä myös saunaillan mun ystävän kanssa, hän oli mukana ekassa synnytyksessä mieheni lisäksi ja on nyt tulossa myöskin. Ammatiltaan fyssari, joten pystyy silläkin tavalla olemaan tukena siellä :) Mä saunon tosi harvoin, meillä ei omaa ole, mutta yks päivä alkoi tehdä kovasti mieli ja heillä on ihana iso omakotitalo ja sauna ja tilava kahden suihkun pesuhuone, niin ihan eri kokemus, kuin vain johonkin kerrostalon yhteiseen saunaan.. Voidaan myös jutella tulevasta synnytyksestä ja päivittää kuulumisia, ei olla nähty aikoihin. Jos en synnytä sitä ennen :D

Taas minä valitan täällä... Eilen rupes supisteleen klo 20 noin 6-8 min välein. Klo 22 supistukset alko olla jo kipeitä ja väli lyheni alle viiteen. Klo 1 lähdettiin synnärille, vaikka vielä pärjäsin kipujen kanssa mutta mulla on ollut oikee kylki pari viikkoo ihan tajuttoman kipeä, ja supistukset sattu siihen ihan hirveesti. Käyrille piirty kivasti supistuksia, mutta sisätutkimuksessa ei sit ollutkaan tapahtunut paljoakaan edistystä. Niinpä laittoivat kotiin kipulääkkeiden kanssa. Vähän aikas tuntui että supistukset koveni edelleen, mutta lopulta nukahdin ja nyt ei enää supistele. Ollenkaan. :smiley-angry017 ei saa huijata! Pitää syntyä sitten kun siihen ruvetaan! No, toivottavasti nyt sitten edes lähipäivinä, en kovin kauaa jaksa noinkin kipeitä suppareita "turhaan", ilman että mitään kuitenkaan tapahtuu...

Tuiti, juuri täällä itse kiukuttelin siskolle, että veeitut tätä synny täältä mihinkään. (En millään haluais Vaaka-lasta, älkää kukaan loukkaantuko, mulla on syyni. :D ) Huomiseen keskiyöhön asti olis siis aikaa syntyä tällä tyypillä, miksei se jo vois?!

Ja juuri nuo pirkuleen huijaukset. Mulla nyt sentäs ei tommosta synnärikeikkaa edes ole ollut tarve miettiä, että tuo nyt varmaan ketuttaa ku vanhalla sudella. TOSIN, eikö sanota, että saattaa tulla ihan täysin hyvä vaihe, ja sitten ne yhtäkkiä tosissaan alkaa? Sulla on siis hyyyvin toivoa. :)

Me käytiin siellä synnytysvastaanotolla nyt aamulla. Siellä sekä kätilö että lääkärit pyörittelivät päätä ja silmiä, että miksi oli varattu suoraan käynnistysaika eikä vaan tarkastuksia? Kuulema oireet ei vielä vaadi käynnistämistä... No, aikamme siellä oltiin ja odoteltiin, ja päästiin lääkärille. En tiedä mitä olivat keskustelleet, mutta ballonkin nyt sitten kuitenkin asensivat. Saa olla huomiseen aamuun paikallaan, jos ei omia aikojaan irtoa. Irrotessa on sitten lähdettävä takaisin vastaanotolle, muussa tapauksessa mennään huomenna aamulla.

Sisätutkimus sai aikaan kipeitä tuntemuksia sekä selän että vatsan puolelle, ja luulen että muutama supistuskin on nyt tullut. Odotellaan... Vähän on nyt myös verta vuotanut tuolta, mutta se kai kuuluu asiaan kun on ronkittu kohtua ja kohdunsuuta..

Puapru, juuri sua ajattelin. Mulla ainakin se kohdunsuun manipulointi käynnisti supistelut, ja nimenomaan kun aloin vuotaa sitä veristä limaa. Siis voi hyvinkin olla et pääset luonnollisesti hommiin, me vauvan kanssa pidetään sulle peukkuja ja varpaitakin ristissä! :)

Täällä alkoi myös verisenliman vuoto kun lääkäri eilen ärsytti kohdun suuta... :) Vähän väliä on jonkunmoista jomotusta alavatsassa ja selkä kipuilee, mutta mitään oikeita supistuksia ei ole tullut.

Toivottavasti puapru pääset pian toimiin, pidän peukkuja täällä ja samalla toiveikkaana odottelen niitä supistuksia :)

Phuuh, täällä alkoi nyt kyllä semmoset alaselän kipuilut ja koko keskivartalon alaosaa kiristää. Pakarat menee välillä ihan kramppiin ja tunnottomaksi. Ei herranen aika, onkohan nämä supistuksia vai mitäkä. Au. :gen113

Istuminen auttaa ainaki hetkiseksi..

Huiiii :) Jännä yö tulossa jos olotila jatkuu :) Neljästä saakka olen kellottanut 6min välein 30s-60s kestäviä aika kipeitäkin supistuksia :) Nyt kun tämä sais edistystä aikaan :) Voi juku!

Huomenna on laskettu aika, mutta tuntemukset on edelleen olleet aika vähäisiä. Tänään kaupassa käydessä ja kävelyllä oli jonkin verran vatsan kovettumista (onko se sitä supistelua :confused004 ) ja välillä on tuntunut niinkuin olisi kivi jalkojen välissä. Ja sitten pari kertaa mitä olen tulkinnut sukkapuikkokivuiksi, että niin kuin joku tökkisi jossain tuolla alhaalla kudinpuikon kanssa.

Tuntuu jotenkin jännältä, kun vasta tällä viikolla on ollut tämmöisiä uusia tuntemuksia ja ajattelin jo, että tällä viikolla vauva syntyy, mutta aika pieniä nämä merkit on vielä olleet. Oli vaan kiva kun jotain muutosta huomaa tapahtuvan, mutta voihan se odotus jatkua vielä pari kolme viikkoakin.

Puuh... Supistukset jatkunu eilisestä kello neljästä saakka ja koko ajan rajumpia vaan! Kotosalla vielä kukun enkä ole synnärille soittanut vielä.. Ukko lähti töihin, kun vakuutin ettei tässä vielä mikään kiire tule... :D 4min on supistusten väli ja aikas kipiää tekee :)

Tsemppiä Mamia, sieltä hän tulee! :) Oon vähän kade, olisin itsekin halunnut tänään synnärille, mutta eiliset olot oli ja meni. Ei ole poka mithän tapahtunu sitten puolen yön jälkeen.

Ainoastaan sellainen ihana seikka, että ilmeisesti minun prinsessa ruususenkaan sänkypeittopehmuste-vätöstykset ei enää auta, kun kankut on taas ihan krampissa, joka paikka turvonnu ja kylkeä pitänyt kääntää taas hetken välein. Nyt luovutin, ja tulin vähäksi aikaa "lepuuttaan" perslihaksia ja lantiota.

Olin jo ihan varma, että tänään tapahtuu, kun eilen oli jo aika huudeilla hommat. Sitten tämä penikka alottikin illalla ihan jäätävät sirkushuvit ja biletti varmaan kaks-kolme tuntia melkein putkeen. Huijaribeibi. Tahtoo muka ulos, mutta ei tajua tulla. :cool05

Mamia, kuin sää et oo ees soittanut synnärille ja oot ukkos lähettänyt töihin? Teillä taitaa olla sairaala 5min päässä ja ukko vieressä kans töissä.. 4min välit on jo aikas lyhyitä. Eks jossain ollut, että 2sup/10min.... :) ettei tulis liian kiirus sitten?

Täällä kotosalla vielä... Soitin synnärille ja sieltä tuumattiin vaan että oo kotona jos kivut kestät :D Ja kyllä täs nyt alkaa pian olemaan valmis ottamaan kassin kainaloon ja lompsimaan kohti sairaalaa. Ukko ei ole kovin kaukana töissä ja sairaalaan on vajaa 10 min matka. :) En vain halua sielä kovin kauaa makoilla jos ei ole vielä tarpeeksi auki... Suihku kokeiltu ja lääke otettu + lämpötyyny.

Jännittää muiden puolesta :) Tänään laskettu aika, eilen oli vointi mitä parhain (johtu ehkä siitä etten tehny juuri mitään) ja ei todellakaan uskois että loppumetreillä ollaan jo! Napakoita supistuksia sillon tällön ollu tän viikkoo ja pientä menkkamaista jomotusta hetkittäin, mutta taitaa tää kaveri vielä viihtyä asemissaan jonkin aikaa :)

Eilen saunan jälkeen alkoi silloin tällöin supistella. Puoli 12 aikaan yöllä ne alkoi olla 10min välein ja melko kipeitäkin. No menin kuitekin nukkumaan ja välillä heräilin kipeisiin supistuksiin väliä oli aina joku 10-15 min. Ja jatkuu vieläkin.. välillä 8min välein ja välillä yli 10min välein. Tässä nyt on yli 13h tullut näitä supistuksia, alan ehkä itkemään jos ne loppuu vaan :D Minulla on kamalan korkea kipukynnys.. Jännittää että milloin tajuan lähteä sairaalaan, jotkut ei varmaan kestäisi näitä kipuja. Äitinikin soitteli ja päivitteli korkeaa kipukynnystäni :D TOIVOTTAVASTI PÄÄSIS JO SYNNYTTÄMÄÄN :)

Toivotaan Yosa että se olis menoa nyt sulla.:smiley-bounce013

Mulla on sen synnärireissun jälkeen eilisen ja viime yön supistellut kipeästi mutta satunnaisesti, mutta nyt pari tuntia noin 6 min välein ja kipeetä tekee! Lämpimillä kauratyynyillä koittanut helpottaa mutta ei nuo kauheesti auta. Maitoa rupesi valumaan just molemmista rinnoista... Saunan laitoin lämpiään ja täytyy mennä sinne kokeileen oisko siitä ja lämpimästä suihkusta apua. Mut en kyllä vielä uskalla luottaa siihen että nämäkään nyt johtaisi mihinkään, kun aiemminkin on pitkään kestäneet säännölliset supistukset sitten vaan loppuneet. Mutta oishan se nyt kiva jos jotain oikeesti alkais tapahtumaankin.

Miks tämä tilanne ei etene! 23h nyt kestänyt säännölliset supistukset ja ei tuu enään niin tiheesti.. :( aamulla meni jo 3-4min välein mutta nyt taas 8-10min välein minuutin pitkiä :( Pääsis jo toimiin!!! Kotona koittanu imuroida supistusten välillä ja touhuta mutta ei niin ei !!!!

Joo täälläkin supistellut ehkä 18 h. Välillä podemmillä aikaväleillä välillä 5-8 min välein. Alkaisi jo tapahtua

Huoh, olkaa te onnellisia synnyttämään lähtevät.

Täällä kärvistellään niin hormoonipuuskien kimpussa, ihmetellen itseä ja käytöstä välillä aivan ääneen. Välillä ketuttaa ku pientä pullasorsaa ruokintakiellon aikana, välillä ihan kaikki itkettää - siis ihan kaikki pienikin poikkisana tai -teko. Ja sitten välillä on ihan seesteinen ja ok olo.. Paitsi, että ei nyt ainakaan 24:ään tuntiin. Voi raivo sanon minä. Tulis jo tämä penikka ulos. :D

Takaisin