Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä rv 40+1 (esikoista odottellaan), maanantaina tuli supistuksia 7-8h n.10min välein, mut menivät nukkumalla ohi :/ Sen jälkeen satunnaisia supistuksia, osa hiukan kivuliaampia. Vähän väliä tuntunu et joku tökkis sukkapuikoilla tuonne alakertaan ja ihan ku olis jalkovälissä joku painava keilapallo, varsinkin kävellessä hirmuinen paineen tunne. Tänään olin neuvolassa, th sanoi että vauva on kiinnittyny ja laskeutunut, kohdunsuu on ollu sormelle auki jo rv35 asti sekä kohdunkaula lyhentynyt ja pehmentynyt. Synnytystapa arviossa rv38 oli paino arvio laskettuun päivään 3700g ja sanoivat et olis pullukka laps tulossa, mut alateitse pitäis mahtuu (mulla itselläni pituutta 154cm ja sf-mitta ollu korkeimmillaan 38cm, monta vkoa ollut kuitenkin yli 34cm) :) Tulis vaan jo pikku hiljaa, ettei liika suureks kasva :) Kovasti meikäläistä väsyttää koko ajan ja paljon oon levännyt, mahtaako enteillä tulevaan? Että nyt olis niinku syytä levätä että kohta se on menoa ja sit ei vähään aikaan levätäkkään :D

Vihlaisuja vatsalla ollut tän päivän, tää on jotain uutta. Siivottu on ja peuhattu miehen kanssa, josko edistystä alkaisi tapahtua..

Vadelmalehtiteetä juotu, miehen kanssa kivaa eilen ja tänään, olen jopa testannut rintapumpullakin pumppailla, ja ostoskeskuksessa käyty shoppaamassa ja kävelemässä :D Eikä juuri minkäänlaisia tuntemiksia. Ihan pikkusupistuksia ja jotain vihlaisuja. Voi kun syntyisi pian!!!

Juu, ei mitään tuntemuksia täälläkään, edes eilisen sisätutkimuksen johdosta. Monethan saa edes jonkinlaista vuotoa siitä, vaan en minä. =) Sen verran ä-poli käynti sai kuitenkin aikaan, että illalla oli mystistä ylävatsakipua hetken aikaa, ja tuntuu että pieni päänsärky on seurana ihan koko ajan. Eli varmaan psykologisia oireita kun mahdollisen alkavan raskausmyrkytyksen takia sitä käynnistystä suunnitellaan....

eikä täälläkään mitää!!
Tänään ä-polille kontrollikäynti parinviikkoisen takaisen vuodon takia. Sairaalan mukaan tänään LA, neuvolan huomenna... Lääkäri puhui että jos vuotaisi vielä niin voitaas kynnistääkki, mutta arvakkaa nyt onko sen jälkeen vuotau.. ei tipan tippaa :D (Mulla meni verisuoni rikki kohdusuulta joka uvosi niinku menkat olis alannu)

Another great night. Aivan käsittämätöntä. Sanonpa vaan, että ihan oikeesti te, jotka kärsitte yöllisistä lantionalueen kivuista, ottakaa tekin extrapetari ja pari pehmosta peittoa sinne lakanan alle! Mulla on oma paksu petari, toinen petari, yks perustäkki ja sitten taittelin yhden superpehmeän täkin vielä nelin kerroin tuohon torson/lantion alueelle. Uuh aaah, ihanaa!! Oon nukkunu kaks yötä ku lapsukainen (toki välillä herännyt kyljenkäännöstä ja veskiin, mutta muuten.) Ai laaav it! <3

Nyt alko tuossa aamusta poltteleen taas menkkakivut alavatsaa ja selkää, mutta liekö eilisten peitonheilutteluiden syytä.. Minen usko enää mihinkään, ennenkö sen lapsen pää näkyy tai mulla on niin kovat supistukset, että ei jää epäselväksi, ollaanko menossa synnyttään vai ei. :D

Ihanaista aamua kaikille, ja erityisesti käynnistykseen/tarkastukseen meneville tsemppiä! :)

Täälläkin, 41+1, loistava yö takana, ei siis mitään. Ihanaahan tuo nukkuminen on mutta silti... jotain vois jo tapahtua. Suppareita kyllä on päivisin mutta loppuvat kuin seinään max. 4 h jälkeen. Toivottavasti ei enää kauaa.

Neuvolassa kätilö sano että turhia on kolmet S:t. Joten jätin siivouksenkin sivuun eilen ihan huoletta ;) Nyt ei kyllä ois aikaakaan lähtee synnyttään kun kaapissa komeilee voileipäkakku ja täytekakku koristelematta! Ja odottelen koska Tiimariin voi tehdä täsmähyökkäyksen ja tyhjentää hyllyt hullun halvalla... :rolleyes:

Nii, eli siis täällä ei vieläkään kiire synnyttään. parina päivänä supistukset selkeesti koventunu, eilen aamulla menkkamaista polttelua. Illalla yksin kotona ja aika napakoita supistuksia, en meinannu uskaltaa mennä nukkuun kun pelkäsin että entä jos ne jatkuukin.... :p Ilta ja yö oli osittain vähän surkeat, mutta nyt vointi jälleen ok. Liekö jokapaikan kivistelyt johtuneet eilisestä ja toissapäiväsestä lenkkeilystä (en oo lenkkeilly koko raskausaikana....)

Joo, kyllähän se on vaan jokin oikeasti raju liikunta tms, joka voi käynnistää synnytyksen - mutta se on jo riski. Ainoa käsittääkseni on sperma, koska se sisältää samoja aineita/hormooneita tms., kuin jokin käynnistyslääke. :D

Oletan että itellä ainakin auttoi pitkä reipas kävely lenkki :) Voi olla toive ajattelua :) Nyt on reilu viikko siitä kun oli ensimäinen koko arvio ja silloin sanottiin että kanava poissa ja sentin auki.. Mitään kummempia tuntemuksia ei ole sen jälkeen ollut... Eilen aamulla heräsin YHTEEN kipeään supistukseen :confused: Tänään tuli 39 viikkoa täyteen :) ja tunnin päästä uusi kokoarvio ja paikkojen tsekkaus :) Voi kun ronkkis oikein kunnolla niin sais jäädä sinne samointein!

Olis kyllä kiva tietää itsekin kokoarviota.. Vaan ei, yllätyksenä punnerretaan sitten tämä jättiläinen maailmaan. :)

Mamsi, jos yhtään lohduttaa, niin kokoarviot on juuri niitä, arvioita. Minä kävin synnytystä edeltävänä ilta synnytysvastaanotolla, jossa tehtiin mm. kokoarvio ultralla, lääkärin arvio oli n. 3300 g, vaikka kyllä sanoi että ei saa päästä enää tarkkaa mittaa, kun on jo niin alhaalla ettei kunnolla nää. Seuraavana aamuna syntyi kuitenkin parisataa grammaa painavampi poika kuin mitä kokoarvio lupaili.

Välillä nuo koko arviot voi heittää kilollakin, muutamalle kaverille arvioitu melkein kiloa painavampaa lasta ku mitä sit oikeesti on syntyny :) Valitettavasti ne voi myös heittää toiseen suuntaa pieleen :/ Mulle ennustettu tosiaan hiukan vajaa 4kg vauvaa, mut toivon et arvio olis menny hiukan pieleen ja sielt tulis 3-3.5kg laps :) Viime yönä jonkin verran ollu hyvin epäsäännöllisiä melko kivuttomia supistuksia, mut sain nukuttua hyvin ja nyt aamusta ei taas paineen tunnetta ja vatsan kovistelua kummempaa..

Ei tullu niitä uutisia koko arviossa mitä toivoin... :( Vauva kasvanut 10pvn aikana 500g ja olisi nyt 3800+. Ja ei lähdetä käynnistämään kun olen ensi synnyttäjä... Pissa oli yhdellä plussalla ja verenpaine oli jotain 150/79 Ja hetkeä myöhemmin 144/79 ja kuulemma hyvät paineet????? Suulla ei ollut kehitystä tapahtunut ja eipä ihme kun ei niitä supistuksiakaan ole, eli sentin auki... Nyt lähden lenkille että saa edes vähän paremman mielen :( Anteeksi vollotus.

Mamia, älä pyytele vollotuksia anteeksi. Olisin itse varmaan nyt se kuuluisa kyykäärmeenpää otassani. Oon täällä itsekin eilisen päivän kiukutellut, että miksi näitä tuntoja koko ajan on, mutta mitään ei prkl tapahdu?! Että jos tätä pitää vielä kestää mahdollisesti muutama viikkokin, niin hallelujaa.

Koitetaan kestää, ja vollotetaan vuoronperään. :)

Sopii :) Pelottaa niin kovasti että vauva kasvaa kovin suureksi ja synnytyksestä tulee katastrofi?! Nyt lenkillä tuli kaksi kunnon supistusta :) Jihuuu :D taisivat vaan siihen tyssätä... Sääristä tuli enemmän kipeeksi kun pidin niin kovan tempon yllä :D Mitäs sit alkais touhuamaan että sais muutaman supistuksen lisää :D

Nyt en oikein tienny mihin osioon oisin tän laittanu? Mutta siis, äitiyspolin lääkäri soitti, ja kertoi että puolen vuorokauden virtsan keräyksessä oli ylenmääräisesti proteiinia, eli alkava raskausmyrkytys kyseessä. Ja koska meillä laskettua aika oli ja meni jo eikä kotona ole käytettävissä verenpainemittaria, niin synnytyksen käynnistäminen aloitetaan huomenna aamulla! Arvatkaa, alkoiko jännittää!!!!???

Eilen nukkumaanmennessä oli outo olo, jo (tietenkin!!!) ajattelin, että no nyt alkaa tapahtua. Alkoi oksettaa ja vatsaa kivisteli ja oli jotenkin ihan erilainen olo. Kävin vessassa tuloksetta ja istuin hetken keittiössä puhisemassa.
Sitten alkoi niin väsyttää, että menin uudelleen kokeilemaan nukkumista. Ja sitten se onnistuikin. Joten joku outo olo sitten muuten vain..
Mikä sinällään ihan jees, kun ystävät aikookin pitää mulle tänään vauvajuhlat!
Olin ihan ajatellut, ettei mitään tulossa, mutta viikko sitten olin hyvän ystäväni vauvajuhlissa ja siellä juhlittavan äiti kysyi ystäväni kuullen, onko mulle jo pidetty. Koitin kuitata sen "ei mulle tällä kertaa, kun edellinen lapsi niin vähän aikaa sitten, kaikkea on jo" jne, mut ei tainnu olla ihan vakuuttavaa ystäväni silmissä, luulen et alkoi silmät nimittäin vähän punertaa pettymyksestä samalla...
Nää piti olla yllärit, mut satuin kysymään mieheltä, yhtä mun menoa, et kumpi olis parempi päivä pe vai la, niin miehellä meni pokka, niin arvasin, että jotain on tekeillä.. Ystäväni laittoi sit viestin tänään, että jos en oo laitokselle menossa, hän tulee hakemaan klo 17.30. Kiva oli tietää, kun mietin, pitääkö täällä siivota, kun vieraita jos olis tulossa. Vaan eipä tarvi :D

Ihana Hannatuuli että saat juhlat! Mulle ei oo kukaan pitänyt, mutta ihan rehellisesti sanottuna en ole moisia edes kaivannut.

Mä olen ollut vähän pahoinvoiva nyt eilisillasta minäkin. Käytiin syömässä isännän kanssa illalla, ja sen jälkeen olin niin täynnä että oli oksettava olo. Mutta se jatkuu ja jatkuu nyt tänäänkin. Nälkä tuntuu olevan, mutta kun maha on niin täynnä että jännittää että jos röyhtäisee, tuleeko jotain takaisin päin..

Takaisin