pieni_ihme
Silmät suurina ihmettelijä
Täällä rv 40+1 (esikoista odottellaan), maanantaina tuli supistuksia 7-8h n.10min välein, mut menivät nukkumalla ohi :/ Sen jälkeen satunnaisia supistuksia, osa hiukan kivuliaampia. Vähän väliä tuntunu et joku tökkis sukkapuikoilla tuonne alakertaan ja ihan ku olis jalkovälissä joku painava keilapallo, varsinkin kävellessä hirmuinen paineen tunne. Tänään olin neuvolassa, th sanoi että vauva on kiinnittyny ja laskeutunut, kohdunsuu on ollu sormelle auki jo rv35 asti sekä kohdunkaula lyhentynyt ja pehmentynyt. Synnytystapa arviossa rv38 oli paino arvio laskettuun päivään 3700g ja sanoivat et olis pullukka laps tulossa, mut alateitse pitäis mahtuu (mulla itselläni pituutta 154cm ja sf-mitta ollu korkeimmillaan 38cm, monta vkoa ollut kuitenkin yli 34cm) :) Tulis vaan jo pikku hiljaa, ettei liika suureks kasva :) Kovasti meikäläistä väsyttää koko ajan ja paljon oon levännyt, mahtaako enteillä tulevaan? Että nyt olis niinku syytä levätä että kohta se on menoa ja sit ei vähään aikaan levätäkkään :D