Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nonii siellä lääkärillä käyty siel äippäpolilla ja vaikka kuinka valitin niin ei ne mua käynnistäny!! :( kohdunkaula oli kii ja kaulaa oli vielki se kaks senttii jäljellä.. kohdunkaula oli sentään jo pehmee et on seki jotain :D olis kuulemma puhkassu kalvot jos sen olis voinu tehä mut eipä ollu mahollista ainakaan nyt :/ pää oli kuulemma jo ihan tajuttoman alhaalla ja hyvin kiinittyny lantioon et vedet saattaa mennä ihan koska hyvänsä..
Yks erittäin iloinen ja positiivinen juttu oli se et koko sen tunnin ku olin käyrillä nii napakoita suppareita piirty sinne paperille viiden minuutin välein :) Kuhan ne supparit vaa muuttuis vähän kovemmiks nii hyvä olis :D

Anna_, mulla on toi tickeri päivän edellä eli nyt 39+0 ja la 23.9, en oo jaksanut korjata sitä. Mutta lähekkäin ollaan joka tapauksessa. :) ja hyvää synttäriä sulle!

Mä kävin tänään kiertelemässä kirppiksillä ja kyllä taas supisteli, aina kun nousi autosta ylös. Mutta ei mun ees tarvinnut pysähtyä niiden takia, vähän vaan vauhtia hidastaa. Mutta kyllä vihloo alakertaa koko ajan...

misaemilia varmasti siis hetkenä minä hyvänsä :) Voi kuinka jännää :) Täällä on kaula ollut hävinnyt jo viikko sitten ja sentin auki, mutta silti kotosalla mä vielä ja lenkkeilen joka päivä :D Vois vaan jo tulla :D

Neuvolassa käyty, nyt viikkoja 39+3, verenpaineet vähän koholla, viime yön sekä tämän aamua supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti ja supisti kaksi kertaa lavetilla th:n tutkiessa.. Kokeili kohdunsuun tilanteen ja kaula on hävinnyt ja suu on reilu 3cm auki.. Jokohan pääsis ens yönä lähtee.. :)

Loistavaa, etten ole ainoa malttamaton. :) Tosin en ole vielä ehkä ihan noin pitkälläkään näissä fiiliksissä.

Nyt on ollu reilun tunnin melko mukavaa poltetta alavatsalla ja alaselässä, painetta takamuksessa ja reisissä hieman. Aivan ku olis mojovat menkat tai kunnon vatsatautiset kivut. En kestä, jos näitä fiiliksiä ja tunteita tulee vielä mahdollisesti jopa about kuukausi. Hurjaa hommaa, päähän siinä leveää.. :D

Meillä täynnä tasan 39 viikkoa. Tänään käyty äippäpolilla kasvukontrollissa ja samalla alakerta tarkistettu. Kamalasti ei muutosta oo tapahtunu. Puoli senttiä oli auennu lisää eli nyt auki 2cm ja n. 1,5 cm kaulaa jälellä. Lääkäri kumminki puheli, että kamalasti ei anna yliaikaa mennä kun veren hyytymisarvoissa joskus ollut jotain häikkää eli ens viikolla 40+3 katsellaan tilanne uudestaan ja suunnitellaan sitte mahdollista käynnistystä. Totesi vaan, että tietysti tehdään näin jos en oo vielä synnyttäny. Kuulemma ensisynnyttäjälle tuo alapääntilanne on jo tosi hyvä ja voi synnytys alkaa millon vaan, mutta ei oo kyllä itellä yhtään semmonen olo, että lähtis tästä eteneen minnekkään! Varmasti siihen käynnistykseen joutuu :s Limatulppaki irronnu jo kohta kolme viikkoa sitte... +kaikki niinsanotut Ässät jo testattu

Kiitos teille ihanaiset onnitteluista :)!

Täällä on taas ihan hiljasta, ei mitään merkkejä että tää yks tulis ulos täältä! Käytiin jopa vähän kävelemässä ja syömässä ravintolassa, mutta mä oon ihan "elämäni kunnossa" lukuunottamatta noita selkäsärkyjä ja nivelkipuja!

Voi vide Mamsi mä nauroin tolle sun elintasojuopon maha -kuvaukselle, koska musta tosiaan alkaa tuntumaan että tää oma maha alkaa näyttää ihan just sellaselta :D Eli varmaan on kyllä jossain määrin tää maha laskeutunut... tuntuu ettei rintsikatkaan kiristä niin hirveesti enää... :)

Huomenna meillä on tosiaan myös kasvukontrolli äippäpolilla. Saa nähä mitä ne siellä sanoo, mä niin toivoisin että voisin jäädä sille reissulle! Mutta tuskinpa...

Retrokki, minkä kokonen bebe siellä masussa oli? :)

Meillä menny vauva koko ajan aivan keskikäyrää, mutta nyt oli ottanut kunnon pyrähdyksen. Tänään painoarvio oli 3.6 kg :)

Hoen täällä mantraa kipu on ystävä, kipu on ystävä :dance018. Meinaan nyt pikkusen supistaa! Supistellu nyt puol kuudesta lähtien ja klo nyt vartin yli kasi. Ei siis vielä kauaa oo supistellu mut pitäkää peukkuja mulle että tää johtais johonkin, esim. vauvan syntymiseen laughing7

Tulipas tänään käyty lenkillä about 6 kilsaa :biggrin sen jälkeen alkoi sellasta menkkakipuja ja vatsa kovenee jotai 15 min välein, selkäkipua myös..hmmmmmm.. kaikki alkoi klo 18 ja vieläkin jatkuu... :rolleyes:

Onpas epäreilua.... mulla huomenna laskettuaika eikä voi juuri kehua että mitään tuntemuksia tälle päivälle. Oon touhunnu päivällä tuolla heppahommissa vähän enemmän, ja nyt illalla käytiin isännän kanssa yhdessä mun talolla tekemässä pihahommia. No, josko yöllä sitten taas tulis jotain tuntemuksia? Mä niiiiiiiiiiin haluisin synnyttämään..!

Sama täällä Puapru, inhottavaa kun alkaa tulla semmosia ärsytyksen tunteita että miks kaikki muut vaan pääsee maaliin ja täällä vaan odotellaan ja odotellaan...

Mullakin on ihan sama juttu.. ärsyttää kun kaikki muut pääsee synnyttämään paitsi mä... Vaikka olen kyllä iloinen että kaikkien ei tarvitse odottaa yhtä kauan koska tää on tuskaa...

Juu, kurjaa että on kohtalotovereita, ja te ootte vielä minuakin pidemmällä.. No, jokainen vuorollaan. Tylsältä tuntuu omat "kateuden tuntemukset" mutta kun ois jo niin valmis!

Ja näköjään toi Tickery elää ihan omaa elämäänsä taas, väittää rv jotain ihan muuta kuin onkaan.. No, laskettuaika on tänään ja sillä sipuli!

Sofiaelisabeth ja pikkuruusu: täällä myös yksi kateellinen tuskastuja :) en jaksa enää innostua synnytyskertomuksistakaan, kun oma olotila on niin tukala.. LA lauantaina joten aikaa vielä on, mutta vointi on niin kehno, että pää pehmenee.. En halua enää edes mennä ulos, kun törmään puolituttuihin tai naapureihin jotka letkauttelee " vielä yhtenä kappaleena" kommenttejaan..
Totaalinen masennustila siis päällä eikä mikään "kyllä se sieltä kohta tulee" lohdutus auta.. Jotenkin multa mennyt maku koko hommaan..
Näin siis täällä - supistaa, pakottaa, oksettaa, särkee, väsyttää, ärsyttää, kramppaa ja maha kasvaa ällöttäviin mittoihin :) jee!

Näin aamuntunteina ja jälleen kerran paikat uinumisesta kipeänä mietin, että mitenkähän ihmeessä minun pää kestää vielä mahdollisesti jopa 3½vkoa, jos täällä minua pidemmällä olevat ovat vasta nyt naamanorsunveellä?! :D
Että anteeksi etukäteen jo kärtyisyyteni, yritän olla kirjottamatta niinä hetkinä. ;)

Suppareita ja polttoja tulee ja menee, vihlontaa ja täkyjä alapäässä tuntuu jatkuvasti, maha putoaa ja niitä himputin raskausarpia alkaa tulla. Että oi ihanaa autuutta tämä loppuraskaus! Ei kuitens mitään oikeita merkkejä, että sieltä ulos tultais. Huoh. Ja aamukin on harmaa ku piru.

Että huomenta. :D

Hei Mamsi: onhan sulla jo jotain tuntemuksia :D Mulla ei oo vielä ollut mitään! Mut toisaalta ei haittaakaan, kun ei oo vaivoja. Ainoa mikä harmittaa on se, jos synnytys ei alakaan itsestään vaan joudutaan käynnistämään. Noh, tapahan se on sekin saada vauva maailmaan :)

No niin onki. Oon vaan turhautunu, kun ne menee aina sitten vaan pois. :D

Tän pitäis olla tuolla valivali-osastolla. :D Mutta tänään on hei neuvola ihan kohta, niin oon viisaampi taas! :)

Takaisin