Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ooh, täällä ollaan tositoimissa taas. Mulla oli illalla taas semmosia jalat puutuu jne. suppareita, mutta ne kestää vain tovin ja tulee niin satunnaisesti, että harjoituskategoriaan menevät. :)

Tiihiäinen2013, mulla ei ollu kyse tyhjentämisestä. :D Ihan oikeesti vaan supistukset tais vetää koko korsetin paineen alle. Siitä se lähtee, näitä lisää tässä viikon aikana!

Nyt yöllä ja aamulla ei taas ole ollut mitään. Tai noh, jäätävät krampit, puutumiset ja suonenvedot alkoi nyt kovempana kuin ennen, lapsi lienee laskeutunut alemmas painamaan hermoja ja suonia. Sekin hyvä merkki. :)

Mulla ei mitään... todella säälittäviä harjotussuppareita mut siinä se... tänään tasan viikko laskettuun aikaan ja mä alan olee niin täynnä näitä nivelsärkyjä ja kipuja että tää yks vois tulla jo ulos! Oon koittanu jutella sille että tule tule jooo, mutta näyttäis olevan yhtä itsepäinen kun vanhempansa :)

Minullakin tänään tasan viikko laskettuun aikaan ja olen viime päivinä yrittänyt bongailla merkkejä tulevasta synnytyksestä... Mitään en ole havainnut, mutta viime yönä oli oireita, joista en kyllä osaa päätellä mitään. Aina herätessäni kohtu oli kova ja siihen liittyi polttavaa tunnetta koko vatsan alueella. Vaikeaa kuvailla tuota tunnetta, mutta se muistutti lähinnä närästystä tai aivankuin koko vatsan alueella olisi ollut maitohappoja raskaan urheilusuorituksen jälkeen. Kerran tämä polttava kipu kohdistui erityisesti alavatsalle ja kerran alaselälle. Nyt kun olen ollut reilun puoli tuntia hereillä, ei näistä oireista ole tietoakaan... Mistähän mahtoi olla kyse?

Emmailona, voivat olla ihan supistelujakin. Ne kun ilmenee jokaisella ihan eri tavalla, itsellä esikoisesta en tuntenut kipua missään muualla kuin häntäluun kohdalla. Jospa sulla rupee vähän harkkailee jo tulevaa koitosta varten. :)

Minustakin kuulostaa ihan supistuksilta Emmailona. :)

Mutta toisaalta, en oikeen itekään oo varma mitä ne on. Kaikki sanoo, että ne sattuu hulluna, mutta minusta nämä on olleet vaan villin tuntoisia fiiliksiä. Ehkä ne on, ehkä ne ei oo suppareita. Who knows. :)

Kiitos arvioistanne! :) Itsellänikään ei ole mitään käsitystä siitä miltä supistukset tuntuvat, kun en niitä ole koko raskauden aikana mielestäni havainnut... Olen ymmärtänyt, että ne muistuttaisivat enemmän kuukautiskipuja, mutta nuo viime öiset oireet eivät kyllä sellaisia olleet. Ja aina unenpöppörässä yritin sisäistää, että tuleeko näiden poltteluiden välissä taukoja, mutta mielestäni polttelu jatkuin koko yön aina jonkin asteisena. Hmmm, no toivottavasti kuitenkin enteilevät (toivottavasti pian tapahtuvaa) synnytystä. :)

Mä olin jo ihan fiiliksissä kun sain sellasia menkkakipumaisia oloja tossa parin tunnin ajan ja säteili ihan tuonne vasempaan reiteen asti :) No se niistä sitten, eikä edes väsytä yhtään nyt... mulla on nykyään ihan hirveet nukahtamisvaikeudet, yks vetää vieressä sikeitä ja mä tuijottelen kattoon. Musta on tullut ihan pikkulapsi kun vihaan näitä nukkumaanmenemisiä.. ja pari kuukautta eteenpäin niin sit varmaan olo on ihan toisinpäin :D

Mulla tuli taas eilen illalla parin tunnin ajan noin 6 min väleillä vähän jo kipeitäkin supistuksia, mutta sit ne harveni ja ennen nukkumaanmenoa oli enää vaan menkkakipuja. Sit yöllä meidän vanhempi koira herätti mut ja vaati ulos ja se ei kyllä ikinä vaadi jos ei oo suunnilleen kurat jo lattialla, no siitä sit äkkiä hyppäsin sen kanssa pihalle pelkästään toppi päällä (ja oli kylmä!) ja tää käy pissalla! Eikä ollu ees mikään kovan hädän pissa! En uskaltanut päästää sitä vapaaksi pimeessä ja yritin vielä saada kakalle ja koira käyttäyty ihan oudosti, samoin vielä kun tultiin sisälle. Mä sit jo rupesin miettimään että nytkö mä sit synnytänkin ja koira aavistaa sen, mut sanoin sille ettei mitään tunnu ja lopulta päästiin takas nukkumaan. Tosin mä en sit enää saanutkaan unta niin helposti...

Tuiti, meillä näyttäis olevan samaan aikaan lasketut ajat mitä tota sun tickeriä katoin :)

Mä oon nukkunut viimeyön ihan megahuonosti, sellasia tunnin parin pätkiä ja nyt sit ollu hereillä jo tunnin, tylsää :((

Huomenna mulla on Jorvissa kasvukontrolli, taidan sitä jo nyt jänskätä... :) noo, mulla on tänään synttärit ja mies on lomalla tän viikon, jos vaikka keksittäis täks päiväks jotain kivaa niin tulis se huominen nopeemmin :)

Anna_, nukkuminen on syvimmältä arsesta tällä hetkellä. Viime yönä taas sai heitellä puolelta toiselle hetken välein ja koko ajan purra hammasta tuon lantion/lonkkien/kankkujen alueen kivun vuoksi. Mikään asento ei oo hyvä olla, vaikka siis tekiskin mieli ottaa unta edes se hetki.

Jos taas jotain tekee, saa varmasti supistuksia aikaiseksi ja erityisesti illalla, kun rauhottuu esim. telkkarin ääreen, tulee taatusti "ihania" tuntemuksia, mutta siihen ne sitten loppuu. :D

Ei sillä, mulla nyt on tänään tasan 38+0, eli ei ole mitään kiirusta - mutta ymmärtänette, että kivun vaivatessa alkaa ajatella, että eikö voitais jo?! Ja toisekseen, tämä kaveri ei tosiaan ole mikään pikkuveikka, niin siitäkään syystä ei haittaa, vaikka tulis jo ulos pikku hiljaa..

Jos Anna_ saatkin synttärilahjan? ;) Mulla on synttärit sunnuntaina, ja juttelin jo vauvan kanssa, että se olis paras synttärilahja ikinä, että onnistuisko? <3

Masu on kuitens laskenu jo aika paljon. Eilen nauroin, että tää alkaa olla tämmönen elintasojuopon röllykkä reisien päällä. :laughing002 Ja tuntuu, että vauvan pää on oikeesti todella alhaalla, kun itsekin sitä voi vähän tunnustella. Huomenna neuvola, niin on taas vähän viisaampi. :)

Ja Anna_, HYVÄÄ SYNTTÄRIÄ!! :)

Täällä kans nukuttu ehkä kaks tuntii viime yönä.. heräsin jo viideltä kuumaan suihkuun ku oli niiin kipee selkä et oikeen tuskaa teki.. tänään on onneks se aika siel äippäpolilla jossa jutellaan siitä käynnistyksestä. Ehkä ne käynnistää tän ku huomaa että mä oon niin tuskissani kokoajan ja et ei oo varmaa enää mitään järkee pitää mua tuskissani.. rv 39+5 tänään!

Tsemppiä sinne misaemilia! Sulla on jo aikakin pikku hiljaa, joten valita ja vaadi. Kohta sulla on pienoinen sylissä! <3

Mä taas nukuin viime yön oikein hyvin, edellisen melkein valvotus perään. Pientä mahan polttamista oli ilmassa aamuyön vessakäynnin yhteydessä ja nyt herätessä, mutta edelleen tuntuu lähinnä inhottavalle, ei kipeälle. Isäntä oli ihana aamulla ja tarjoutui syöttämään hevoset, niin sain vaan kääntää kylkeä ja nukkua vähän pidempään! On se vaan paras mies mulle! <3

Onnea Anna_ synttärinä!!

Onnea Anna_ synttäreiden johdosta :) Mulla tulee iltaisin kans poltteluita mahaan ja sitten ne meneekin ohi kun käy isolla hädällä... Yölläkin saa nousta pöntölle, siis ihan kakalle.. Tuntuu että on kokoajan kakkahätä, ja nälkä :D

Yosa, keho tankkaa ja tyhjentää. :)

Minä käväsin koirien kanssa jopa "lenkkeilemässä", mutta mitäs sillä saa aikaseksi, kun kaksi juoksuista narttua haluaa pysähtyä koko ajan nuuskimaan ja merkkaamaan. :D Ne ei tajua tätä minun pointtia tästä ollenkaan - että mennään niin lujaa koko aika, ku voi. Haha.

Piti vielä lisätä tuonne aikaisempaan, että kun juttelin vauvalle, että vois syntyä minulle synttärilahjaksi, niin mies lisäsi perään, että "..ja isi vois antaa äipälle lahjaksi sitten epiduraalin!" :thumleft

Ei muuta ku hommiin, ja niin sais ees harjotella näitä supistuksia. :)

Mulla on ihana sama juttu kun sulla Yosa, on tyhjennystä ja tankkausta :laughing025 on kyl nälkä koko ajan.. mut kai se on sitä tankkaamista ennen synnytystä :) Kiloja ei kyl tarvis tulla tän enempää.. on kyl ihan tarpeeksi niitä, joutuu tekee kunnolla töitä synnytyksen jälkeen että saa ne pois..

Onneksi olkoon Anna_ :)

Jep, sama täällä. Tankkausta ja tyhjennystä. Liha ei kyllä enää maita niin paljon kuin aikaisemmin, mutta suklaata tekee sitäkin enemmän mieli. Pari kertaa olen käynyt jo sairaalakassillakin suklaavarkaissa. Ja Annalle synttärionnittelut myös täältä! :)

Mulla oli se nälkä jo tuossa viikko sitten, mutta se meni ohi. Lähinnä nyt tekee pahaa ja etoo koko ruokailu. Syön, kun on pakko. Karkkikaan ei oikein maittais, vaikka sitä on eniten tehny koko raskauden mieli. (Mihin tietenki vaikuttaa se, että oon koko raskauden ollu joko täyslakossa tai pitänyt tyyliin kerran viikossa karkkipäivän.)

Johtunee siitä, että vauva laskeutuu ja painaapi jotaki pisteitä. Janottaa kyllä aivan järjettömästi koko aika.. Paljonko tuota vadelmanlehtiteetä saikaan juoda päivässä? :D

Veskissä on kyllä saanu ravata aivan monta kertaa päivässä nyt viimesen viikon, ehkä yliki. On ihanaa, että vatsa pelaa! Luksusta alkuraskauteen verrattuna. :D

Voisko jo? Plaahh... Tuskastuttaa tämä odottelu! Nyt kun ei edes enää pelota ajatus synnytyksestä, vaan toivoisi sen jo koittavan! Toissa yönä oli kamalat poltot selässä ja alavatsassa, mutta loppui sitten muutaman tunnin kuluttua...
No odotin että myös tänä yönä olisi tullut jotain oireiluja, mutta minä nukuin kuin tukki aamuun asti :) ilman mitään tuntemuksia... Lähdimme mieheni kanssa kauppaan ja siellä alkoi taas kamala selkä polttelu ja reisiä särki, mutta en tiedä oliko se vain seisomisesta väsymystä vaiko supistuksiin liittyvää kipua... Automatkalla kotiin oli tuskaista istua kun vatsaa särki, mutta kummallisesti tuosta ylhältä... Kotona sitten ei taas tunnu mitään... plaah.. Vauvan pää on jo kyllä laskeutunut alas, koska hikka tuntuu ihan pakaroissa asti :) Mä olisin jo niin valmis luopumaan tästä eturepusta!

Takaisin