Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
5-6min supistusten väli. Todella napakoita!! Kahdella sormella auki ja ei se pää kuulemma ole kiinnittynyt! Harvoin uudelleen synnyttäjillä onkaan ja jos on hyvä lantio niin harvoin laskeutuu alas asti. Näin sano kätilö :D sano, että ei ne neuvolassa kauheesti tiiä näitä asioita!

Oi oi, tsemppiä kaikille!

Minä vielä elättelen toiveita et ensi yönä lähdettäisiin ettei tartteis siihen ya-kontrolliin mennä. Eilisiltana alkoi limatulppaa tulla reilummin ja tulee edelleen. Kaupassa käydessä kohdunsuulla mojovia vihlaisuja ja suppareita tulee ja menee. Katsellaan. Taas :D huvittaa jo koko oireiden kyttääminen :D

Lekurin tehtyä sisätutkimuksen tänään päivystysreissulla alkoi kotona supistella. Saas nähdä, napakoituuko ja jääkö "päälle", vai vain pientä.. Sormelle oli auki kuitenkin, kun 2vkoa sitten lekurineuvolassa vielä kiinni. Kanava edelleen jäljellä ja laps ei kiinnittynyt alas. Mut Heidin tietojen mukaan näin vähän kuuluiskin olla :)
Noh, viikkoja kuitenkin vasta 37+4, vaikka fiilis on ollut, että tällä kertaa tulis "ajoissa"..

Kippu: Jännittäävää :) Mitä synnärillä sanottiin? Saitkohan jäädä sinne? :P

Lapsivettähän se oli! Lurahti ihan kunnolla kun kiipesin sairaalan portaita ylös. Olin käyrillä reilu puoli tuntia. Olisivat halunneet, että jään sinne mutta lähdettiin "omalla vastuulla" kotiin. Yhtään ei supistele ja koudunkaula vielä epäkypsä. On tää niin jännää! :)

Tsemppiä kaikille synnyttäville, nyt ja myöhemmin! :gen014

Täällä ei vieläkään mitään tuntemuksia. Ehkä just hikisesti jotain kivuttomia harjoitussupistuksia/mahan kovettumisia tuntenut, mutta se on siinä.

Liikkeet on hiljentynyt todella huomattavasti. Voi mennä puoli vuorokautta että tuntee edes yhtään mitään... Neuvolassa sanottiin että tuo mun edessä oleva istukkakin vaimentaa niitä liikkeitä. Viimeksi maanantaina neuvolassa sykkeet kuitenkin ok. Mä yritän olla miettimättä ja "kuulostelematta" liikaa noita liikkeitä. Saan vaan kauheen stressin sitten siitä. Yritän nyt luottaa että tää mun keho ja vauva tietävät mitä tekevät :smile Etenkään kun ei olla vielä lasketussa ajassa. Välillä tulee kuitenkin se pelottava tunne että "mitä jos..." Että jos mä olenkin turhan huoleton ja oikeasti pitäisi huolestua... Varmaan ensi viikolla, LA jälkeen noistakin huolestuu vielä lisää. Etenkin kun mulla on yksi kaveri jolla vauva kuoli kohtuun LA jälkeen... :sad010 Heille ei koskaan selvinyt mitään syytä miksi näin kävi. Se väkisin alkaa kummittella mielessä tässä vaiheessa...

Osastolla ollaan :) päätettiin lääkärin kanssa et käynnistetään synnytys tänään ja eka lääke on nyt otettu, toisen ehdin vielä saamaan illasta. Nyt siis vuorossa odottelua. Ja odottelua. Lääkäri teki aikalailla ronskisti sisätutkimuksenkin ja sai aikaan verenvuotoa ja että kohdunsuu aukeni tiukasti kahdelle sormelle. Kanavaa jäljellä 1-1,5cm. Jännittää :)

kumpihan meistä poksahtaa ensin emmu_ma, meillä on melkein sama tilanne kohdunsuulla molemmilla, sinulla vaan kaula vähän lyhyempi mutta mulla suu väljemmin auki ;)

Minulle nimittäin laitettiin puolen päivän aikaan ballonki, trombosyytit laskussa ja proteiinin määrä ennallaan virtsassa eli raskautta ei enää pitkitetä. Kohdunsuun tilanne annallaan (2cm auki, kanavaa 3cm), ballongilla yritetään saada kohdunsuu aukenemaan 3-4cm jotta huomenna voitaisiin sitten puhkaista kalvot ellei ennen sitä synnytys käynnisty. Lisäksi limatulppa irtosi aamupäivästä ihan itsestään että ehkä kroppakin on jo pikkusen hommassa mukana ;) Nyt voi sanoa että ihan oikeasti jännittää!

Väliaikakuulumisia: Ballonki ollut nyt n. 7 tuntia, jnkv menkkamaista polttelua alaselässä, tulevat aaltoillen ja n. 5 min välein. Pissankeräys jatkuu edelleen, vessassa käynti on hieman ärsyttävää koska pitää pissata isoon kannuun seisaaltaan ja pissa valuu ballonkikatetria pitkin nilkkoihin ja crocseihin ym ym ym.. ei kovin hehkeä olo. Mies kävi moikkaamassa ennen kuin lähti kotiin pesulle ja sanoi että onpa mulla seksikäs mekko ;) Vilautin näitä komeita verkkoalkkareita ja se meinas oksentaa, ei kuulemma tee seksiä mieli vaikka edellisestä kerrasta on ikuisuus!! :D

Ja tänne kuuluu seuraavaa: Käyrille supistukset piirtyy 3-4 min välein ja siltä tuntuukin. Jos jatkuu näin, illemmasta kurkataan kohdunsuuta ja mahdollisesti lääkitään oxanestilla, siihen mulle kuulema lupa on. Sitten tarvittaessa yöllä siirto saliin. Aika napakasti ottaa, ihan jo kipeästikin. Mun iltahoitsu on ihana. Kohta kun mies tulee niin lähdetään kävelylle, ja sitten jos vaihtaisi nuo ihanat sairaalakamat päälle ja alkais laitostua ;)

Henkilökunta on mukavaa ja saan toistaiseksi olla yksin 4 hengen huoneessa. Mutta täällähän syödään koko ajan! Kummallista.

Tsemppiä muille synnyttäjille (erityisterkut syysmamille :) ) ja synnytystä odottaville!

Takaisin