Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on noitten "tyhjennysten" jälkeen tullut ihan kunnon supistuksia ja säännöllisesti joku 2h. mutta sitten loppu. Ennen "tyhjennystä" alkaa ihan kaamiva pahaolo ja ei pysty menee makuulle, ehkä just ja just istuun. Paras olla liikkeellä silloin kuitenkin. Hyvää harjotusta synnytykseen :D

Meillä täällä ollut raskausmyrkytysepäilyksiä tän viikon. Yhdessä mittauksessa alapaine oli 94 ja toisena päivänä proteiinit yhellä +. Tämän takia tänään oli kontrollikäynti äitiyspolilla. Viime yönä tuli kivuttomia harkkasupistuksia 2-4 min välein ja aamua kohden alkoi tulla mukaan menkkajomotus ja selkäkipu. Tuolla lääkärissä ei kuitenkaan ollu paikat muuttunut eli edelleen oli sentin auki ja kaulaa jäljlellä 2cm. Lääkäri totesi, että ronklaan nyt kunnolla täällä ni kypsyy mukavasti. Ultrattiin ja painoarvio oli 3035g ja viikkoja 36+4.

Tuolta lääkäristä kun pääsin niin tuli edelleen supistuksia 2 min välein ja kokoajan enemmän kivun kanssa. Ystäväni joka on sairaanhoitaja neuvoi ottamaan panadolia kun kuulemma voi alkavan synnytyksen mahdollisesti hillitä. Nappasin panadolin ja nukuin 3 tuntia. Onneksi tämä auttoi sillä haluan että pysyy masussa ainakin maanantaihin saakka jolloin on täysiaikanen vauva! Nyt muutama kivuton supistus tullut eli onneksi ei vielä lähdetä synnyttämään. Eilisen aikana selvästi huomasi, että vatsa laskeutui iltaa kohden kun potkut alkoivat tuntua alempana kyljessä ja samoin pyllyä punkee hieman normaalia alemmas.

Sain vielä kontrolliajan ens perjantaille, mutta tuumasi lääkäri, että voi se olla että oon synnyttänyt jo siihen mennessä :s

Mihinkähän perustuu että se Panadol hillitsisi synnytystä? Meillä on ohjeena ottaa Panadolia kipuun kun kärvistellään supistusten kanssa kotona ennen synnärille lähtöä

Jos synnytys on käynnissä, niin tuskin panadol sitä pysäyttää... olikohan tuolla elokuisten puolella, mistä lueskelin että jos lämmin suihku ja panadol auttaa suppareihin, niin kyseessä on harkkasupparit... Musta tuntuu, että tuo suihku voi olla tehokkaampikin kuin panadol.

Huh, tääl on tapahtunu ku ei oo kerenny lukee hetkeen. Tääl ei mitään vielä, harkkasuppareita välillä.. ja oma äiti alkanu soittelee jatkuvasti joko? :sleep011Ei, mähän en aatellu tietenkää ilmottaa sitte.. :rolleyes:

No tähän väliin on pakko keroa, kun toi eka synty, niin me lähettiin sairaalaan ja ei ilmotettu kellekkään :D Se kun synty 9päivää ennen laskettua ja mulla niin pieni maha niin kukaa silleen osannu epäillä. la-su yönä siis sairalaan ja isännän porukat oli yrittäny soittaa su aamuna meille, kun olivat tulossa hakeen peräkärryä meiltä. Kummankin puhelin kii, oli anoppi soittanut mun äidille, että Me ei vastata ja ajavat Päksin kautta. Sitten anoppi oli soittanu äidille, että meijän auto on parkkiksella :D Siitähän kaikki meni sitten ihan sekasin :happy093

No nyt ei pääse niin salaa lähteen, kun toi poika pitää viedä porukoille :D Mut hauska muistella näin jälkikäteen :)

Siis panadol ei pysäytä käynnissä olevaa synnytystä vaan jos on ihan alkumetreillä alkamassa niin saattaa hillitä. Ainakin näin ystäväni valaisi asiaa.

Eikä toi panadol auta kyllä mitään. Itse nappailen 1g harvasen päivä.. toisinaan saattaa hiukan helpottaa mut luulen sen olevan lähinnä psyykkistä. Ei mun supisteluihin auta enää mikään.. niin paitsi synnytys :-) Ja siihen on vielä toivottavasti viikko..

Suihkussa voi olla hetken, ei jaksa supistusten aikana seistä eikä jakkaralla istuminenkaan oo kivaa. Yhdessä miehen kanssa suihkussa olo auttoi ku sai istua lattiallla ja miehen "sylissä" ja nojailla mieheen. Mut siinäkin luultavasti se läheisyys toi lohtua enempi ku varsinainen suihku.. Ja se ylösnouseminen aloitti taas uudet supparit..

Harjoitussupistuksista siis mulla kyse.

Mun vatsa muuten putosi alas vesien menoa edeltävänä päivänä. Näytti ivan eriltä eikä toiminut apupöytänä mukin alla. :D En silti arvannu et lähtö oli niin lähellä. Pyöritin lantiota jumppapalolla yli tunnin illalla. Ja yön pissareissun jälkeen rupesi lirisemään

Täällä olo kuin tiejyrän alle jääneenä... Koko päivän eilen pinna kireällä eikä mikään maistunut. Maha sekaisin ja oksettava olo. Aivan kuin ennen kuukautisia siis :)
Illalla alkoi napakat mennkamaiset supistukset 5-10 min välein jatkui 21-02... Odoteltiin koko ajan, että voimistuu niin lähdetään sairaalaan sitten kun ei kestä olla kotona. Supistukset Loppuivatkin sitten kuin seinään ja sain nukuttua aamuun.

Tämä oli jo toinen tämänlainen episodi.. Mikä ihmeen jahkailija sieltä on tulossa?? :)

Nyt riittää taas sisällä kökkiminen. Aion lähteä kattomaan hiukan ralliautoja ja hankkimaan illaksi kunnon tuskat :-)

Maha elää taas ihan omaa elämäänsä ja rytmit on muuttuneet ihan päinvastaiseksi äidin kanssa. Maha herää täyteen tohinaan illalla ja bailailee sinne 02teen asti. Eilen illalla ei pahemmin supistellut, mut kädet räpelsi tuolla alhaalla inhottavasti. Ja KUNNON potkuja, oikein raivo-potkuja sain osakseni jos hiukankaan menin maaten. Maha on melko päättäväinen jo nyt, innoissaan odotan että se ulkoistaa itsensä :-) On oppinut jo nyt saamaan tahtonsa läpi riehumalla. On ne vaan ihmeen fiksuja jo tuolla mahassa.

pumpulipallo, samaa mietin mäkin, vaikka laskettuun aikaan onkin vielä aikaa :D!

Mulla alkoi eilen siinä vaille seittemän supistelemaan. Ylävatsa meni kivikovaks ja sellasta menkkakipumaista kipua alaselässä ja alavatsalla. Meillä oli vieraita kylässä ja jouduin koko sen ajan istumaan vaan sohvalla, sen verran teki tiukkaa. Loppu sitten joskus 22 aikoihin, eikä sen jälkeen mitään. Mulla vaan ne kivut oli sellasta kestokipua? Ei tullu mitenkään aaltoina, vaan oli jatkuvaa jomotusta, särkyä ja kipua. Tapahtuukohan tuolla jotain vain elättelenkö mä vaan jotain toiveita? :D

Pumpulipallo: Ihan samat oireet, mutta tosin ilman oksettavaa oloa. Senverran supisteli vielä nukkumaanmenon jälkeenkin, että ekalla vessareissulla nostin sairaalakassin ovenpieleen. Sitten ne vaan loppu ja nukuinkin kyllä hyvin. Nyt on olo, ihan jyrän alle jäänyt vaikka peilikuvasta vois päätellä ihan muuta :)
Kyllä tää odottaminen vois jo loppua. Laskettu aika olis maanantaina...

Mulle tuli yöllä pahoinvointikohtaus... Se jatkui kaks tuntia ja sen jälkeen pystyin menemään nukkumaan... Nyt on vieläkin huono olo ja maha tuntuu oudolta... nyt miettii koko ajan että onkohan nää ennakoivia oireita että synnytys alkais kohta.. vai onko se vaan toiveajattelua :laughing002 vielä on 9 päivää laskettuun aikaan mutta mun mielestä tyttö vois tulla jo <3

Neia: se tiejyrä on jyrännyt kahdesta suunnasta ja prässännyt matskun tohon keskelle :) mäkin valitin miehelle, että olo kuin jyrätty. Toinen katsoi vähän vaikeena ja totes että eihän se ihan siltä näytä.. :)

Ehkä nämä kuuluvat asiaan nämä supistuspäivät. Itse vain ihmettelen kun Edellinen synnytys kun lähti käyntiin niin se oli sitten siinä :)

Mulla kans Pumpulipallo sama, eka lähti sen kummempia varottelematta vesienmenolla ja se oli siinä sitten. Nyt näitä supistuksia ja kaiken maailman oireita ollu ihan kamalasti jo kuukauden ajan. ja mitää oo sen kummemmin tapahtuntu.

Tänään taas sellai päivä, että ei tarvi kun istua niin hengästyy. Ruokaa laittaessa, pakko istua alas tai nojata pöytään ja tasotella hengitystä, kun hengästyy pelkästään keittiössä pyöriessä! AI HUONO kunto!!! No voi olla ;D

Kai sitä pitää enskerralla, kun tulee taas sellai supistelu/pahoinvointi kohtaus ottaa koirat ja lähtee lenkille ja ruveta siivoon ja muuta sellaista, ehkä se siitä sitten etenis loppuun?

No spekulaatiota, se tulee, kun on tullakseen tai lopulta se pakotetaan ulos sieltä :)

Täytyy vielä lisätä siihen mun edelliseen viestiin että mulla on tosi huono olo tänään... Kuuluukohan tää loppuraskauteen vai onkohan jotain hassusti?? mulla on paljon turvotusta jaloissa, huono olo ja nyt alkaa myös tulla päänsärkyä.. Voiko olla raskausmyrkytys oireita? kun on muuten ollut hyvä olo niin heti huolestuu kun tulee tämmöisiä oireita... Olin kyllä torstaina neuvolassa ja silloin ainakin pissa ja verenpaineet oli ihan ok..

Kyllä siinä pien mahdollisuus on. Mulla oli akns päänsärkyä alkuviikosta ja huonoa oloa, mutta mulla ei ole yhtään turvotusta ja pissa oli tortaina ihan puhdas. Päänsärkykin loppu, kun oon muistanu pitää näitä silmälaseja päässä. Jos olo vaan huononee ja päänsärky käy ihan järkyttäväksi kannattaa ehkä synnärille. Kysyvä ei eksy tieltä. Voimia Sofia <3

sofiaelisabeth, itse soittelisin jo synnärille noilla oireilla. Tosin oonkin melko hermoheikko ton raskausmyrkytyksen suhteen :rolleyes:

Oiskohan ollu Kuudes joka jossain ketjussa kirjoitteli, jokunen päivä sitten, että aina iltasella ja yöllä ne supistukset rupee pelottaa, kun tulee takaraivosta se, että mitä se synnyttäminen on. Päivällä on ihan täynnä tätä odotusta ja oikeen odottaa supistuksia, mutta sitten hiipii ilta ja se pelko.
Mulla on aina jonakin päivinä ihan samanlainen fiilis! varmaan vaikuttaa kaikki hormooni heittelyt ja sillai.
Tänään on onneks ollu rauhallinen päivä ja jos nyt ei mitään syöksy synnytystä tule päästään sinne syyskuun puolelle 6.9... se on hyvä :)

Takaisin