Synnytystuntemuksia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja emmu_ma
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä minäkin jo soittaisin synnärille jos oisin sofiaelisabeth. Ymmärrykseni mukaan raskausmyrkytys voi kehittyä ihan muutamissa tunneissa, eli sen kanssa ei ole leikkimistä. Ei se haittaakaan tee, vaikka soittais!

Käytiin isännän lasten kanssa katsomassa Muumeja ja Halavatun pappoja. Siitä syömään satamaan ja vielä sinne 2vee synttäreille. Mä oon niiiiiiiin puhki ja turvoksissa, että ilta mennee tässä sängyllä maaten! Siellä synttäripaikalla piti kiivetä vissiin neljänteen kerrokseen kun ei ollut hissiä - meinasin että jos ois kiipeilly muutaman yllimääräsen kerran että pääsis tositoimiin.. ;)

Kiitoksia vastauksistanne :) Kokeiltiin just miehen isän verenpainemittarilla mun verenpainetta ja ne oli vähän koholla (129/84), ja yleensä mulla on noin 106/69... Joten soitan sinne sairaalaan ja katon mitä mieltä ne on..

Multa tuli tänään jotain, joka saattoi olla (osa tai kokonaan) limatulppaa! Kun ei ihan varma voi olla :P Mutta arvatkaas onko sen jälkeen tarkkaillu itteään ja kehonsa mahdollista viestintää tuntosarvet pystyssä :) Vaikka se oliskin ollu limatulppaa, niin jossain sanottiin, että synnytyksen käynnistymiseen voi mennä aikaa tunteja, päiviä tai viikkoja :D Että enpä tiiä onko tässä nyt vielä mistään synnytystuntemuksista kyse :) Ei haittais vaikka menis keskiviikkoon asti, että pääsisin täysiaikaiseksi, mutta tänään sain kyllä kudottua loppuun villatakin, jonka oon suunnitellut vauvan kotiintulovaatteeksi :) Että eihän sitä tiiä ;)

Mie olin eilen ihan varma että viikonloppuna synnytetään. Oli niiiiiiin hyvä ja jaksavainen olo (eikös ne sano että ennen synnytystä tulee hyvä olo)! Oltiin 7 tuntia kavereiden kanssa liikenteessä. Jammailin JukkaPojan, Redraman ja monen muun artistin tahtiin, istuskelin terassilla, kävelin kaupungilla jne. ja vasta kotimatkalla alkoi virta loppua ja supistukset napakoitua. Noh, tänään oonki varmaan potenut krapulaa kaikkien muidenkin edestä ja ollut ihan naatti. Eli se siitä synnytyksestä :D

Iltaisin on alkanut supisteleen jo ihan kipeästikin... Ainakin tähän mennessä ovat loppuneet muutamassa tunnissa ja saanut suht ehjän yön nukuttua ( mitä nyt vessassa ravannu tietty). Katotaas kauanko tänään kestää :)

Nyt on reilun pari tuntia supistellu, kellotellu en ole, mut kipiää jo tekee! Vauva myllää aina välillä todella paljon! Alakerran kipu jo sellasta mitä ei oo vielä koskaan ollu raskauden aikana :) mutta kaippa tää tästä kohta lopahtaa taas :)

Minä jännittelen täällä Neian puolesta! Ja Sofiaelisabeth, kerrothan kuulumiset! Taas on ilta ja nukkumaan meno pistää mielen levottomaksi. Parina iltana on tuntunut pientä painetta alavatsassa ja nivusissa. Välillä ihan sydän rupee tykyttämään kun vauva liikkuu ja kuvittelen sen liikkeillään rikkovan kalvot. Laskettuun aikaan on viikko ja minua alkaa piru vie jännittämään! :violent4

Jo_hanna_ : Katotaas tuleeko yöllä lähtö molemmille! :) Saman pari tuntia suppaillu ja kipeämmiksi käyvät. Pari oon nyt kellottanut noin 10 min väleille. Isäntää vähä jännittää kun mä ähisen näitten kanssa. Meni tekeen pannun pesään tulet varuiks jos täytyy suihkulla koittaa lievitellä :)

Mulle kans niitä suppareita!! :) ...mut ei, täällä vaan potkitaan ja olla möllötetään...

Nyt on supistellut jo 3 tuntia suhteellisen säännöllisesti (10-15min) mutta on edelleen kivuttomia.. Eiköhän nää tästä kohta lopahda.. Toivottavasti ei, haluisin jo tositoimiin ja nähdä oman pikkuisen :) <3

Kolmen tienoilla, herätessäni, aloin kellottamaan supistuksia, jotka tuli jonnekin kuuteen asti n 8-10 minuutin välein. Sitten nukuin melkein tunnin välissä, että ainakaan kovin kipeästi ei siinä väliaikana supistanut. Vähän ennen seitsemää heräsin jo pikkuisen kipeämpään supistukseen, joita on nyt tullut muutama, mutta ei yhtä säännöllisesti kuin aikaisemmin. Ne yölliset oli sellaisia että hyvin pärjäsi niiden kanssa, selkeästi supistuksia, mutta ei juuri kivuliaita. Miestä kyllä alkoi jo jännittämään kun neljän aikaan huomasi että oon hereillä ja kerroin, että supistaa kymmenen minuutin välein :) Jännintä on se, että eilen illalla syntyi meidän ystäväpariskunnalle tyttö pari viikkoa lasketun ajan jälkeen ja jos tässä nyt itsellekin on tulossa lähtö... Vaikka eihän sitä vielä tiedä.

Tervetuloa vaan tänne taysiin! :) Katsotaan pääsenkö minäkin tänään siirtymään synnytyssalin puolelle vai pitääkö vielä nukkua yö täällä ruuhkaisella osastolla. :D

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Ei oo totta, Mile, sää oot jo siellä ja meillä on päivän heitto lasketuissa ajoissa ja sama synnytyssairaala! Jos sinne oikeasti tuun, niin pitää ottaa selville sun siviiliminä ;)

Sielhä mä oon facebookissakin. :) Tosiaan nyt täs 4a osastolla napsimassa cytotecejä.

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Niin, aivan, ei oikein järki juokse :) No, katsellaan ollaanko yhtä aikaa vai laantuuko tämä tästä mulla.

Mä soitin eilen sairaalaan mutta ne oli sitä mieltä että voin vielä kattoa kotona jos verenpaine vielä nousee tai jos tulee vielä huonompi olo... Noh, tänään mun verenpaine oli vielä korkeampi joten täytyy nyt kattoa kun mies herää että mennäänkö sittenkin sairaalaan.. jos ne nyt ottaa vastaan.. kauheaa tää kun ne ei oikein halua ottaa vastaan siel sairaalassa ja itse on tosi huolissaan :sad001

Itsellä verenpaineet noussu nyt koti kontrollissa aikas paljon! Ja tossa kun heräsin niin sängyssä noin nyrkin kokonen märkä läntti?? Lapsivettä? Se on muutenkin ollut tässä jo pidemmän aikaa vähissä, että enpäs tiedä! Mitään supistelua ei nyt ole ja aivan pieniä liikkeitä muutama tuntunu masussa!

Mulla on tänään nyt vajaa viis tuntia supistellut, mutta välit vaihtelee alle viidestä minuutista melkein puoleen tuntiin... Supistukset on napakoita ja jonkin verran kipeitä, mutta ei kyllä mitenkään pahoja... Saapa nähdä miten tässä käy, tapahtuuko jotain vai loppuuko kohta. Vähän vaan ihmetyttää kun niin kauan jo kestänyt, mutta ei oo kuitenkaan tavallaan edistynyt...

Takaisin