Synnytystuntemuksia?

Voi ei Möhis! :wtf Mie olin ihan varma, että sie oot jo vauvaa nuuskutellu useemman tunnin... No jospa se beibi huomenna sit sanos vuokrasopimuksen irti...Tsemppiä! :signs003
 
Ei. Ei tää halua kyl varmaan viel tänäänkään pois. Koskakohan ne päättää että sittenkin sektio...mä en saa ees tahtoa läpi siitä että saisin kanyylin kädestä helvettiin. Onneks on ees noita kasvopyyhkeitä matkassa nii pärjää ja syömiset hoitunu tähän mennessä lusikalla. Te kaikki varmaa saatte vauvan ennen mua. Usko loppuu!
 
Möhis Onko sulla muuten millanen olo? Onko kipuja tms? Armoton v*tutus arvatenkin päällä...Mut koita aatella positiivisesti, oot nyt paljon lähempänä synnytystä ku esim viikko sitten! :thumright
 
Ei kalvojen puhkasusta ole vielä hyötyä. Vauva on liian korkealla tjs. Mulle laitettiin uus isompi ballonki ku viimeksi sen koko oli 30 ml nii nyt se on sit 50ml. Ja huomenna voi olla että pidetään lepopäivä ja lähetetään kotiin. Ja kyllä tosiaan vituttaa tää touhu jo, toiset vaan ilmestyy tänne vauvan kanssa ja mun huonetoverit tulee ehkäsee synnytyksen käynnistymistä ja mulla päinvastoin tehdään kaikki että saatais syntyh nii vittu ei!ei olossa muuta ku tosiaan kyrpä on jo otassa. Tää ballonki ei vielä tunnu mitenkään, toisin ku sen ekan kans oli hassu jopa kävellä
 
Hyödyttää paljon käynnistellä suuren koln vuoksi kun seki touhu kestää niin kauan että vauva kasvaa ja kasvaa ja kasvaa. Vaihtuis ees lääkäri välillä....
 
Möhis No eihän se kyllä sunkaan vika oo ettei synnytys käynnisty.. :) Silläkin uhalla, että kuulostaa kliseeltä mut sillä vauvalla on vaan NIIN mukavat oltavat mahassa ettei se haluu sieltä poies tulla.. :)
 
Tänään synnytystapa-arvio äippäpolilla, ja ahdasta kovin on tuolla alapäässä. Vauva vähän alle keskikäyrän kooltaan ja vielä mahtuisi muutaman viikon sisään syntymään, mutta yliaikaisena ei välttämättä, joten seuraava äippäpoliaika kahen viikon päähän jos ei siihen mennessä ole syntynyt niin sitten mietitään vaihtoehtoja. Möhömahan perässä siis ehkäpä täällä muutaman viikon päästä äläjän kun mitään ei tapahdu.

Nyt viikot 37+1 ja oli 2cm auki!! =D JEE!!! Lääkäri vielä otti ja "vähän" (otti ihan pirun kipeetä) ronklas tuolta sisältä, jonka seurauksen harjoitussupistuksia tullut tasaisesti jo kolmen tunnin ajan. Näinhän se viimeksi käynnistyi, enää puuttuisi vesien meno ensyönä, mutta jotenkin kyllä sellanen fiilis että ei oo vielä tulossa. Sitäpaitsi olis huomenna tilipäivä, ja shoppailtavaa riittäisi =D.

Tsemppiä muille odottajille ja tuntemusten kanssa painiskeleville. :dance008
 
Ei muuten satu sisätutkimus ku vetää kantapäät takapuoleen asti kiinni ja avaa jalat kun kirjan kannet. Tänkin ne opetti vasta synnytyssalissa.
 
Möhis Kiitti vinkistä! Maanantaina on polikäynti, nii pitää muistaa toi ohje jos/kun alkavat ronkkia :) Miten voit? Entäs vauveli? :) Jaksasitko kertoo siitä ballongista, esim. Miltä sen laittaminen tuntuu? Laittavatko samaan aikaan okstosiinia tms. suoneen? :) Itellä saattaa olla ens viikolla kans käynnistys eessä nii ois kiva kuulla ihan tuoreita kokemuksia.. :) Onnee vauvasta vielä! :)
 
En oo viel kuullj vauvasta tälle päivälle, tarkotus ois mennä sitä kattoo kunhan isä selviää varpajaisten vietostaan tännd asti. En tie pystyykö tolla ohjeella hoitopöydällä noin tekee mut ainaki siis normi sängyssä. Ei sen laittaminen satu ainakaan sillä metallijutulla laittaen, käsikopelolla sattuu saman kj sisätutkimus jos ei pysty rentoutuu. Käsin laitettuna se ei mjlla ees pysyny joten se metalli oli nopeempikin. ei ne samalla mitää muuta käynnistävää laita ku se itsessään on jo käynnistävä vempain. oma olo on jo larempi kun sai luvan suihkujn ja olo on freessimpi :)
 
Möhis Kiitti infopläjäyksestä! :) Ite en haluis mitää oksitosiinitippaa käteen tms ja tuo kuulostaa hyvälle etteivät sit muuta vauhditusta anna jos ton ballongin laittavat. :) Pitää muistaa maanantaina kysellä siitä kovasti jos alkavat käynnistyksestä puhua.. :) Hyvä, että alkaa sulla jo jalat kantaa ja antibiootit purra! :happy093
 
Laitoin saman viestin jo kesäkuun kuumotuksiin, mutta jos nyt laittais oikeeseen paikkaan... Tässä alkaa olla latvasta aika laho. Vaikka fyysisesti työt onnistuisi edelleen, niin mitenköhän sitä enää tän pään kanssa kykenisi työskentelemään...

No mut asiaan...

Kivuliaita aaltoilevia supistuksia ollut eilisestä aamusta lähtien. Ei ole mitenkään säännöllisiä, mutta joidenkin supistuksien välillä on vain noin 15 minuuttia ja sitten saattaa olla reilu aika, ettei tapahdu mitään. Ensiodottajana olen niin pösilö, että jouduin soittamaan kättärille, että onko nämä niitä supistuksia... Raskausviikkoja tänään vasta 36+0, joten hieman huolettaa, että onkohan vauva jo valmis, jos sattuu tulemaan.

Viime viikolla neuvolassa paikat olivat pehmenneet, mutta vielä kiinni. Näitä kipuja ei kyllä jaksa hullukaan seuraavia 4-6 viikkoa....
 
Vähän on ollu muutaman tunnin ajan aaltomaista jomotusta alaselässä, mutta luultavasti kuvittelen/toivon vaan nämäkin oireet :rolleyes: Kärsimätön luonne ja raskaus loppusuoralla, ei mikään paras yhdistelmä... :oops:
 
Saas nähdä ennustaako nämä jotain mut tänään on ollu niin tuskainen olo. Yöllä maha oli megapinkeä pitkiä aikoja kerrallaan ja helppas oikeastaan vasta ku vauva alkoi liikkua. Nyt tänään ihan jäätävä polttava tunne nivusissa mikä säteilee reisiin asti pistelynä. Seistä ei voi paljoa ku tuntuu et vauva porautuu alhaalta pihalle ja jalat menee alta. Tuntuu et koko alavartalo jotenkin tulessa. Onko muilla tällaista?
 
Voi p***a, täälläkin supistelee. Ja siis mun puolesta tytsy saisi pysyä mahassa sinne tiistain sektioon saakka. Mulla ei ole aikaisemmin ollut varsinaisia kipeitä supistuksia ja nyt on aamusta saakka menty sellaisella 2-4 supistusta tunnissa tahdilla. Ja kipeytyvät koko ajan, kipu on pääosin alavatsalla ja alaselässä. Kestävät kerrallaan ehkä 20-40 sekkaa ja ihan saa keskittyä hengittelemään kipua pois. Toivon että viimeistään yöllä rauhoittuu. Puuuuuuh, täältä lähtee mun supistukset niitä enemmän tarvitseville!
 
Mulla on nivuset ollu tuskasen kipeet muutaman päivän ja just sillai et vihloo niin et jalat menee alta. Samoin selkää ja mahaa polttelee. Mut koska sydän sykkyrällä toivon et homma lähtis käyntiin ni eeeeeipä lähe ei. Eli mariannu mä voin ottaa sulta ne supparit. ;)
 
Mulla on nivuset ollu tuskasen kipeet muutaman päivän ja just sillai et vihloo niin et jalat menee alta. Samoin selkää ja mahaa polttelee. Mut koska sydän sykkyrällä toivon et homma lähtis käyntiin ni eeeeeipä lähe ei. Eli mariannu mä voin ottaa sulta ne supparit. ;)
 
Takaisin
Top