Synnytystuntemuksia?

Suhwi, onnea yritykseen. :D

Naskamaska, eihän sitä tiedä vaikka menisi yliajalle... kääks! Mutta joo, en ollut ajatellutkaan että sen vauvan pää osuu hermoihin. Se kyllä selittää nuo ohimenevät kivut.
 
Ei tosiaan tullut lähtö meille juhannuksena. Eli edelleen siis yhes koos.

Täällä ollut omituinen päivä. TOSI kivuliaita supistuksia viime yönä aamu neljään saakka (ylävatsasta alavatsaan kiristäen, sattuen koko alapään alueelle) ja aamupäivä meni "jälkipoltoissa" tuskastellen. Päivä oltu liikkeellä ja olen voinut tosi pahoin. Nyt illalla mitattiin kotilaitteella verenpaineet, jotka vähän minun normiarvoihin verrattuna koholla. Mulla siis ollut 99/65 suunnilleen koko ajan, eli matalat. Nyt oli 109/75, ekaa kertaa koko raskauden aikana yli 100 ja yli 70. Lueskelin kuitenkin raskausmyrkytyksestä, jonka viitearvoiksi mainittiin 140-160/90-110. Ei puhetta artikkeleissa mitenkään suhteellisista arvoista. Täytyy kuitenkin mittailla tuossa illemmalla vielä uudestaan ja jos ne nyt edelleen tuosta nousee niin soittaa synnärille et tarttisko mennä näytille.:finger004
 
On tosiaan nuo viiltelyt alkunu ihan viikon sisällä.. ja aika alhaalla kyllä nyrkittääkin. :)

Ja on kyllä ihanaa olla hyvillä viikoilla. :) Helpottunut olo viimein..

Nyt on alkanut synnytys kyllä jännittää.. aikaisemmilla lapsilla kun en ole ehtinyt lääkkeitä saada ollenkaan. :/ Pieni paniikki iskemyt mutta kyllä siitäkin taas selvitään.. kai.. ;)

Onko uinnista puhuttu teille mitään? Pitää tiistaina neuvolassa kysyä mutta huomemma ois rantapäivä ja lapset käyny eilen sekä tänään joten vähän houkutteli kyllä. Ite oon pelannut varma päälle vaikkei varmaa tietoa oo ollut. Meikäläisellä oli sormelle auki paikat ja pehmeät..

Ranta rapuna on toki kiva kölliä myös. :)

Tsemppiä helteisiin, aikamoista lämpöaaltoa lupailivat.. :)
 
On tosiaan nuo viiltelyt alkunu ihan viikon sisällä.. ja aika alhaalla kyllä nyrkittääkin. :)

Ja on kyllä ihanaa olla hyvillä viikoilla. :) Helpottunut olo viimein..

Nyt on alkanut synnytys kyllä jännittää.. aikaisemmilla lapsilla kun en ole ehtinyt lääkkeitä saada ollenkaan. :/ Pieni paniikki iskemyt mutta kyllä siitäkin taas selvitään.. kai.. ;)

Onko uinnista puhuttu teille mitään? Pitää tiistaina neuvolassa kysyä mutta huomemma ois rantapäivä ja lapset käyny eilen sekä tänään joten vähän houkutteli kyllä. Ite oon pelannut varma päälle vaikkei varmaa tietoa oo ollut. Meikäläisellä oli sormelle auki paikat ja pehmeät..

Ranta rapuna on toki kiva kölliä myös. :)

Tsemppiä helteisiin, aikamoista lämpöaaltoa lupailivat.. :)
 
Täällä kai jossain oliki jo puhetta tosta uimisesta mutta mulle suvun oma terkka tuumas, että niin kauan ku paikat ei oo auki ni voi uida. Luettavissa kai niin, että sitten ku on paikat auki ei ehkä kannata kun alkaa tulehusriski olee korkeampi. :)
 
Huomenta. Musta tuntuu et tää on viimeinen päivitys multa ennen kun tää synnytys vastainen muksu on maailmassa.:smiley-angry017 mulla ei vaan hermo kestä enää. Eilen illalla alkoi ihan yhtäkkiä karsee poltto alamahassa ja selässä ja tosi tosi tuskaset supistukset 10 min välein. Kestivät säännöllisesti reilun tunnin ja just kun olin ite sitä mieltä et lienee syytä lähtee synnärille ni mitä yllättäen tapahtuu: ne loppu ku seinään ja yön nukuin pissareissuja lukuunottamatta kun tukki. V*******ttaa ihan suunnattoman paljon. :smiley-angry017
 
Huomenta. Musta tuntuu et tää on viimeinen päivitys multa ennen kun tää synnytys vastainen muksu on maailmassa.:smiley-angry017 mulla ei vaan hermo kestä enää. Eilen illalla alkoi ihan yhtäkkiä karsee poltto alamahassa ja selässä ja tosi tosi tuskaset supistukset 10 min välein. Kestivät säännöllisesti reilun tunnin ja just kun olin ite sitä mieltä et lienee syytä lähtee synnärille ni mitä yllättäen tapahtuu: ne loppu ku seinään ja yön nukuin pissareissuja lukuunottamatta kun tukki. V*******ttaa ihan suunnattoman paljon. :smiley-angry017
 
mä en yhä ymmärrä miten ne kaikki pakkautuu yhteen naiseen ^^
Mä lähen puolen tunnin päästä kohti ä-polia taas tekee turhan reissun, ei oo minkäänlaisia oireita edelleenkää, harkkasupistuksetkin vähentyny. mitä lie lääkäri siellä nyt keksii. Varmaan sanoo että tuut sitte kahen viikon päästä uudestaan. ärpur :disgust
 
Minttu Kylläpäs se nyt on tiukassa.. o_O Mie en kehtaa enää ees valittaa ku ei oo mitää tuntemuksia edelleenkään.. :oops: Koitahhan kuitenki pitää lippu korkeella, pakosti kai tommoset supistus-sessiot jotain saa aikaseks? Aika vaikee kuvitella, ettei tilanne alakerrassa ois muuttunu jo parempaan.. Tsemppiä kovasti! :hug013

mohomaha Ei kai ne nyt kauheen pitkään enää voi miettiä mitä tekevät?? Tuuhan sit kertomaan mikä oli "tuomio".. :gen045

Vieläkös littledaisy on yhes kasassa? Onko pysyny paineet hyvinä vai kävitkö näytillä synnärillä?
 
No eihän tässä voi kun ootella. Hirvittää vaan et kuin paljon paikat on jo auki kun ei sitä kaulaakaan oo ollu enää o
aikoihin ollenkaa. Ettei tää nyt sit yhtäkkiä syöksy täältä. :) Ja mä oisin sitä mieltä et jos synnytys alkaa ni sais kans alkaa eikä kestää viikko tolkulla.
 
Edelleen koossa, paineet laski illalla, joten en ruvennut sitten edes soittelemaan turhaan omia hysterioitani. Olen alkanut vakuuttua siitä, ettei tämä lapsi tosiaankaan ole tulossa ulos vaikka äitiään kiusaa. Eilen illalla ihan itkin miehelle, etten halua tulla sänkyyn nukkumaan kun makuuasento aiheuttaa niin pahaa pyörrytystä ja pahoinvointia. Käskin ottamaan lapsen vuorostaan hoidettavakseen, mutta ei mokoma ottanut! :angryfire

Ei jaksa nähdä enää edes ketään kun v***ttaa niin paljon kommentit vatsasta. Ja keskiviikkona olis taas neuvola, jonka kuvittelin edelleen, että joudutaan perumaan. Mies aloittaa meillä isyysloman siitä kun vauva syntyy ja sekin oli vähän orpona tänään töihin lähdössä. Kait silläkin oli aika vahva olo, että kyllähän beebis nyt jussin pyhinä ehtii tulla.

Nimim. Epäonnistunut mutsi jo kättelyssä :sad010
 
Minttu Sorry, en muistanu et sulla oliki tilanne vähä niinku päinvastoin paikkojen avautumisen suhteen.. :smiley-ashamed008 Olikos sulla vielä pitkä matkakii sinne synnärille? Alkaa pää olla jo nii laho, että jos ei ois hartioissa kiinni nii varmaan unohtasin sen jonnekkii pyörimään... :happy6

littledaisy Koita olla vaipumatta epätoivoon.. :hug013 Niinku kaveri tossa äsken puhelimessa lohduttavasti sano "kyllä se vauva sieltä vielä ulos tullee!" No shit Sherlock! :happy112 Tääl on aika pitkälle samantyyliset fiilikset, oon mielessäni perunu jo viimesimmät kolme neuvolaa mut niinpä sinne on vaan aina pitäny lyllertää. :sad001 Ja unoha tommoset nimimerkit kokonaan mielestäs.. :)
 
Suhwi juu melkein tunnin matka on synnärille.
Ja littledaisy: me ollaan ilmiselvästi"valittu" huono päivä lasketuks. Mulla on niiiiin samat fiilikset ku sulla. Mutta: hyviä äitejä meistä kyllä tulee :)
 
Synnytystuulia kaikille kärvistelijöille! Toivotaan että vauvat syntyvät sitten vauhdilla, kun vihdoin malttavat yksiöistään luopua!

Mä täällä päinvastoin aina säikähdän, jos jotain tuntemuksia tulee. Eilen illalla vihloi ja supisteli ikävästi ja minähän heti säikähdän, että nyt ei saa syntyä kun kaikki lapsenvahdit on vielä kaukana juhannuksen vietossa. En haluaisi joutua synnärille yksin. Joten mä toivon että meidän vauva pitää asemansa vielä viikon, eikä hätäile yhtään ennen sektiopäivää. Sinänsä vointi on niin hyvä, että tuskinpa se sieltä on varaslähtöä ottamassa.

Mä muistan muuten esikoista kun odotin, niin oltiin miehen kanssa mun parhaan kaverin synttärijuhlissa kun olin 41+5 raskaana ja sain osakseni paaaaljon sääliviä katseita... Mun maha oli valtava ja lyllertelin paikasta toiseen.
 
Terkkuja sunnätilyä, mulle laitettiin se ballongi js olo on judt dellsnen kun olid pallo haarojen välissä. Supistaa kyllä niinku on tietty tarkotus. Toivottavasti lähtee irti yön tai aamun aikana, kun täyä saa pitää vuorokauden. Mut ei tää kivaa oo, kun sattuuu ja vessas käyminen kestää useita minuutteja ja sit se painaa ikävästi virtdarakkoo rt se pissaaminen ihsn sattuu sikdkin. En oo kännid , en vaan osaa kirjoittaa miehen tsbletilla, hih. Keinutuoli on mun parad ystävä täällä, ja ruoka toisiks paras. Painoarvio oli 4kg tänään. ?. Jospa se tästä vielä, tällä viikolla ainakin sen pitäisi syntyä
 
Jee mohomaha! Tositoimissa! Ja hih, sun viesti kuulosti (näytti?) siltä kun vetelisit siellä kaksin käsin ilokaasua :). Toivotaan että vauva tajuaa että NYT on aika tulla ulos!
 
Takaisin
Top