Synnytystuntemuksia?

Täällä alkaa pikkuhiljaa synnytys lähestyä.. :) Jos ei muuten nii torstaina käynnistyksen merkeissä. :) Nyt on pari tuntia supistellut melko säännöllisesti ja napakasti, ku lääkäri teki vähä ronskimmalla kädellä sisätutkimuksen äippäpolilla käydessä.. :) Hihii...

Minttu Meet vaan sinne synnärille ja sanot ettet lähe ennen ku tarkastavat tilanteen ja ottavat sut vaikka osastolle lepäämään hetkeks ja antavat kunnon särkylääkettä.. Eihän tuossa nyt oo enää mitään järkee muuten! :dontknow
 
Kyllä joo aika lupaavalta näyttää! Nyt on vähän väliä jotain valahtanut housuihin, tiedä sitten onko lapsivettä vai mitä! Täytynee side tuikata housuihin ja tarkkailla vähän. Jäännääää:) Vauvakin liikkuu jotenkin tosi hassusti. Mun on pakko lähteä niitäkin bussilla kaupasta hakemaan, toivottavasti ei lorahda kerralla kaikki bussiin tai kauppaan! :blob7
 
Hih, mun naapurisänkyyn tuli tunti sit joku ballonki odottelee ja just ku sitä tultiin hakee nii siltä meni lapsivedet :D hyvä tuuri
 
Kotkassa pitäis synnyttää. Näin jälkikäteen ajatellen tuli mieleen et liekö puhelimessa ollu kätilö vasta valmistunu... Iteki ku akuuttihoitohommia teen ni tuli mieleen et useinhan just valmistuneet on niiiiin viisaita, ainaki omasta mielestään :D Toivon Kyl kovin et lähtee nyt hiljakseen käyntiin. Ainaki selkää ja mahaa jomottaa siihen malliin et vois vaik alkaa jotain tapahtuu... Tosin on täs luukku niin aikaisemminki ja tässä sitä Viel odotetaan.... :D
 
Kurjaa kohtelua kyllä Minttu saanu o_O Eiks ois kuitenki aika tärkeetä että ois sitte äitillä myös voimia siihen synnyttämiseen... Ja ainahan ne ohjeistukset ja neuvot on semmosia että perustuvat siihen miten useimmiten homma menee, MUTTA kun poikkeuksiakin tosiaan on.... Yks kaveri tossa just sai toisen muksunsa, hällä oli synnytys alkanu vesien menolla ja oltiin ohjeistettu puhelimessa että oottaa seuraavaan päivään ja säännöllisiä supistuksia. Onneks olivat kuitenki lähteneet melkeen heti matkaan ja muksu meinaski syntyä jo parkkikselle... Ettei niitä ohjeita aina kannata liian orjallisesti kuunnella vaan luottaa vähän niihin omiin oloihin :wink
 
huhhuh...täällä taas parin päivän hiljaiselon jälkeen ihan järkkyjä polttoja selässä ja häpyluulla :O auuuuuu...nooh...ehkä tuo matkustaja laskeutuu entisestään...?
 
Juu eilisen jälkeen multa kyl jotenki putos pohja koko tältä loppu odotukselta. En enää edes jaksa oikein kuulostella mitää oireitakaan kun ei ketään kiinnosta kuitenkaa. Ei ennen niitä helvetin kipeitä supistuksia. Oikein ärsyttää ajatus siitä et pitää mennä synnyttää. Ihan vaan siks et jos se sama kätilö sattuu vuoroon joka oli puhelimessa.
 
Minttu, olisin halunnut keksiä jotain tsemppisanottavaa, mutta en saanut kiinni mistään mikä ei olisi jo valmiiksi itseä olisi turhauttanut. :) Mä olen jotenkin nyt yrittämyt keskittyä olemaan ajattelematta mitään, en muita ihmisiä, en "synnytystuntemuksia", enkä liioin sitä mitä kaikkea tässä olisi vielä hyvä ehtiä tehdä tai milloin vauvan olisi "hyvä aika syntyä". Tuntuu, että tässä on oikeastaan niin vähän asioita mihin pystyy itse vaikuttamaan, kuten tuo kätilöhomma. Ainakaan ennalta, toivon, että olisi pokkaa tosi tilanteessa pyytää toista kätilöä jos jostain syystä ei kemiat kohtaisi tai homma jostain syystä toimisikaan. Tärkeähän se olisi siinä tilanteessa pystyä luottamaan ammattilaiseen ja että itsellä olisi hyvä ja turvallinen olo. Blöh, tulipas nyt tarinoitua. Huomaan, että vähän jännittää. Enää muutama päivä laskettuun aikaan eikä mitään tietoa siitä milloin oikeasti jotain kaikista oireista huolimatta tapahtuu..
 
No, täällä nää loistokokemukset synnäristä jatkuu. Oli pakko lähtee käymään siellä ku masukki ei liikkunu millään. Yllättäen siellä oli vastassa sama kätilö joka oli su puhelimessa. Käyrälle päästii mut siinä Se Sitte. Vointia tai mitään muutakaan ei kysyny ja ku kysyin että voisko nyt samalla kattoo kohdunsuun tilanteen ni ei voinut. Kun ei sillä oo kuulemma mitään väliä. Vittu sanon minä :@
 
Voi Minttu, toivottavasti ei tarvitse enää kauaa kärvistellä! Tuo kipuilu vie varmasti voimat.

Mulla synnytyksen käynnistäneet supistukset oli selvästi erilaisia kuin mitkään aiemmat. Muuttuivat parissa tunniss säännölliseen 10 min välein rytmiin ja kipu voimistui vähitellen. Ensin alkoi olla vaikea liikkua supistuksen aikaan ja lopulta myös puhuminem oli mahdotonta. Siiinä vaiheessa soitin synnärille ja hälytettiin lapsenvahti paikalle. Siitäkin meni vielä kuusi tuntia, ennen kuin lopullinen sektiopäätös tehtiin ja siinä vaiheessa jo itkin supistusten tullessa.
 
Voi Minttu, toivottavasti ei tarvitse enää kauaa kärvistellä! Tuo kipuilu vie varmasti voimat.

Mulla synnytyksen käynnistäneet supistukset oli selvästi erilaisia kuin mitkään aiemmat. Muuttuivat parissa tunniss säännölliseen 10 min välein rytmiin ja kipu voimistui vähitellen. Ensin alkoi olla vaikea liikkua supistuksen aikaan ja lopulta myös puhuminem oli mahdotonta. Siiinä vaiheessa soitin synnärille ja hälytettiin lapsenvahti paikalle. Siitäkin meni vielä kuusi tuntia, ennen kuin lopullinen sektiopäätös tehtiin ja siinä vaiheessa jo itkin supistusten tullessa.
 
Täällä valmistellaan sairaalaan lähtöä. Lapsivesi meni 2 h sitten kun nousin sängystä ylös vessaan mennäkseni. Kirkasta ja kunnolla tuli ja tulee edelleen aina välillä. Säännölliset supistukset alkoivat siitä n. puolen tunnin päästä ja muuttuvat koko ajan kivuliaimmiksi. Väliajalla olo ihan normi paitsi jalkoja särkee julmetusti, särki jo yöllä.
Tunnin ajomatka sairaalaan. Auuuu.... suppari tulee taas. Pitäkää peukut pystyssä!
 
täällä herätty neljältä jonka jälkeen ei tietoakaan unesta....pollttaa lantiota ja päätä juimii :( että ei siis mitään verrattuna edellisiin kirjoittajiin mutta jotain pientä täälläkin ;)
 
Pistää kyllä niin vihaksi Mintun puolesta! :smiley-angry019 Tosin, kun sanoit missä pitäis synnyttää niin en oo enää niin ihmeissäni tuosta kohtelusta - tai toki siitä, että noin kohdellaan mutta KOKS:in synnäristä kuullu muutenki ei-niin-kivoja kokemuksia. Ja sehän se olis mullakin synnytyssairaalana.. Kaikki kätilöt joita oon ite tavannu on kyl ollu ihan mukavia ja asiallisia mutt nehän onki eri tädit jotka hoitaa niitä synnytyksiä, ku nää keitä tapaa ultrakäynneillä. Toivottavasti saisit seuraavalle kerralle jonku järkevämmän ja toivotaan, ettei tuo sama pässi oo ainakaan sun synnytyksessä mukana! :sad001 Kovasti voimia!

Snuikkelille :gen014
 
Joo mä psyykkasin itteni eilen kotimatkalla siihen et tää menee käynnistykseen viikolla 42+0 ja siihen asti on vaan jaksettava vielä. Päätin myös et jos johonki haluan viel lähtee vaik se ois kauempanaki ni todellakin lähetää k kert ei oo syytä huoleen nopeesta synnytyksestä. Mulla vaan on sen verran harvinaiset sairaudet ja kohdunsuulta poistettu reilu vuosi sit osa, et siks vähä huolettaa ku alusta asti on lääkärit sanonu et saattaa tulla sitte vauva aika vauhdilla. Mutta, muhikoon minkä muhii. Mä en jaksa enää välittää. :happy090 Toivon vaan et kun se sieltä tulee ni ei olla esim. merellä. :laughing002
 
Hyvä asenne minttu32. :D :D Omituiselta kyllä kuullostaa siellä meno..
itellä ollut kova pohdinta aina soittaa noista supistuksista ja muista kivuista, mutta aina ollut asenne että tänne ja heti. Enemmänkinsitten vannotettu että herkästi tulet heti uudestaann kuin että tollasta kohtelua kuin sulla.. Toivottavasti synntys ja kätilöt lopulta sulle erittäin positiivinen kokemus eikä tämä linja jatku!!

Täällä nyt ei niinkään synntystuntemuksia.. huomenna näkee kohdunsuun tilanteen!! jes!! Mutta muuten jomottaa, pakottaa ja vihlaisuja vähän väliä.. äsken vauva punnas ja jalkaa sai siliteltyä kyljeltä kauan aikaa, eikä kaveri vetässy sitä pois. Mutta jännästi otti lantioon ja alapäähän kun kosketti pyllyyn joten tiedä vaikka ois kiinnittynyt. Se kauhistutti nlatätiä jo viimeksi, miten alhaalla baby jo majailee.. :D

Jänniä hetkiä kaikille!
 
Jee, tsemppiä Minttu!!! :)

Täällä ollaan lähössä vielä neuvolaan. Ja varmaan vielä ens viikollaki, vaikka mielelläni jo vaihtaisin siihen lasten neuvolaan. :)
 
Takaisin
Top