Synnytystuntemuksia?

Ihanaa, nyt ne supparit löysi tiensä tänne. :) käytiin miehen kans ilta-ajelulla kattelemassa peltoja, niin johan alko sorateitä körryyttäessä supistelemaan. Maha kovettui ja menkkamaiset kivut tuli juuri sillä tavalla aaltoillen. Tätä kesti ehkä 20min tosi tiheästi, mutta sen jälkeen rauhottui. Aamulla oli hetken samanlaista menkkajomotusta, mutta oli enemmänkin jatkuvaa eikä aaltoilevaa, mutta kipu säteili sisäreisiin. Alkoi kyllä taas jännittää kovasti. Onkohan sitä koskaan ihan valmis synnyttämään, niin että lähtö ei yhtään jännittäis? :)

Hui! Täällähän oli monella tullut tuntemuksia, no maanantaina on heinäkuu, joten ihan mukava että tuntemuksia on.
kävin tänä aamuna viideltä pissillä ja pyyhkimisen seurauksena oli paperi raskaantuntuinen ja siinähän se limatulppa sitten möllötti aiheuttaen jos jonkinnäköisiä tunteita. En saanut enää nukuttua kun oli seittemältä herätys, kun oltiin suuntaamassa huutokauppaan 80km päähän. Ekalta lapselta meni veet 12h limatulpan jälkeen, joten harkitsin suuresti tapahtumaan lähtöä. No lähdin sitten kuitenkin kaikenmaailman hätäkamppeet mukana, kun mentiin kuitenkin sairaalaa kohti... No ostin mökin, ei tullut vesiä, ja nyt nukkumaan ja toivon ettei tulis vielä tänäyönä lähtöä, kun vaavi oli vielä kovin pieni. :)

No niin, täällä on kiskottu tukisukat jalkaan ja lapsenvahtia odotellaan. Säännölliset 10 min välein kipeät supistukset on kestäneet reilut kaksi tuntia ja Naistenklinikalle kun äsken soitin, niin sanoivat että kolmelta voivat leikata kun olen ysin maissa viimeksi syönyt. Itse vähän vielä toivon että kaikki vaan lakkaisi ja päästäisiin takaisin kotiin ennen kuin pojat aamulla heräävät, mutta siis synnyttämään ollaan lähdössä. Hui.

Tsemppiä koitokseen! :) Täällä vaan haaveillaan toistaiseksi niistä kipeistä supistuksista...No supistuksista ylipäätään. Ilmottele kuin käy!

synnärillä ollaan. Supistukset viiden min välein ja kipeitä, mutta paikat epäkypsät, eli ei ole mikään kiirus leikata. Ainakin kolmeen odotetaan että tulisi kuusi tuntia siitä kun olen syönyt, voi olla että odotellaan aamuun. Synnytyssalissa miehen kanssa pötkötellään

Voih tsempit Mariannu! :P Mä voisin mielellään ottaa ne sun supparit tänne kiiitooooos! :)

:) kohta voi varmaan jo onnitella? :) siis mariannua, täällä ei tapahdu mitään :D

Mä jo hetken ehdin eilen toivoa et ois tullu lähtö yöllä ku illalla maha meni aivan sekaisin, vauva riehu enemmän ku moneen viikkoon ja vihko maatessakin ihan kauheasti nivuseen ja kohdunsuun seutuun ja supisteli mut sit taas loppu kaikki. Huoh....

Tsemppiä Mariannu ja muut, joilla homma etenee. Täällä ei tapahdu mitään, vauva myllää masussa ja se siinä. Onhan tässä vielä 5 päivää laskettuun aikaan..

Ai että kaikilla rupee olemaan jännät paikat!! Täällä irtosi limatulppa yön vessareissulla, tai ainakin oletan niin,koska paperiin jäi pyyhkiessä oikein paksua läpinäkyvää limaa! No, eihän se välttämättä tarkoita vielä mitään, mutta ainakin muistutti siitä, että synnytys on jo aika lähellä!! Kuten monella muullakin, kivuttomia (mutta kovia) supistuksia on paaaaaaaljon!!

Tsemppiä kaikille, kohta meillä on jo pienokaiset sylissä! :love7

Joo-o.... Soittelin synnärille, koska pe kun soitin neuvolaan, käskettiin soittaa tai vaan sit suoraan mennä synnärille arvioon jos tuntuu epäilyttävältä oma olo. No, asennoiduttiin jo siihen et mennää käymää et näkee ton kohdunsuun ja vauvan tilanteen ku tuntuu et on niin ahaalla et vois päästä napata kiinni jos menee kyykkyyn. Tänää oon tiputellen vuodellu jotain, ei pissaa, koko päivän. Supistelee ajoittain, selkää jomottaa koko ajan ja maha on kipee. Neuvolastahan mulle sanottii et jos tulee suppareita yli puol tuntii säännöllisesti ni oli ne kipeitä tai ei ni synnärille. Tai jos itsellä vaan on paha olla. No, kerrottuani tänhetkisen olotilani kätilölle puhelimessa kommentit oli:

"koska oot ensisynnyttäjä, ni vaikka kohdunsuu on ollu sentin auki ja kaula kadonnu jo 3 viikkoa sitte ni vaatii paljon kipeitä supistuksia että vauva alkaa syntymään. Ja tuskin on lapsivettä,eiköhän se oo vaan valkkaria. Mut jos nyt yön reilusti koko ajan housut kastuu ni sit voit halutessas tulla äitipolille näytille huomenna. Ja jos alkaa supistella ni ei kannata tulla tänne ennenku on vähintään pari tuntia supistellu alle 10 minuutin välein todella kipeesti. Ensisynnyttäjät synnyttää kuitenki aina pitkään."

Eli: Neuvola ja synnäri on täysin eri mieltä. :schocked028 Seuraavaks meen tyrkylle sinne sit kun vauva on kainalossa. :devil07
Kai mä sit huomenna soittelen neuvolaa jos edes neuvolalääkärille pääsis...

Jumankauta mitä toimintaa!!! Suututtaa Minttu sun puolestas :smiley-angry019 ihan käsittämätöntä!!!! voimia sinne ihan hurjan paljon vaikka tiedän ettei paljon lohduta mut silti <3

Minttu seuraavan kerran ku olo on kurja, senku painatat sinne synnärille. Ihan paskapuhetta tollanen, että vaatis ensisynnyttäjällä paljon kipeitä supistuksia - mun enon vaimo tosiaan oli jo 8cm auki ku meni synnärille, ku ootteli niitä "kipeitä ja säännöllisiä supistuksia".. :mad: Jokainen kuitenki on yksilö. Sanot vaan, ettet enää kestäny kotona. Jos ne ei muuta tee ni kattoohan ne sit tilanteen. Ja mun kaveri otettiin sit lepäileenki sinne osastolle kun ei enää saanu kotona nukuttua tai mitään, ku oli niin kipee. Toki kun matka on pitkä, ni varmaan se kynnys lähtee on korkeempi mutt ei kenenkää tarvi kärsii tollee. :sad001

Jep... aika lailla on kyllä paska fiilis nyt. Kun tasan tiedän et kaikki ei reagoi samalla tavalla eikä tunne kipuakaa samalla tavalla. mua nytkin supistelee ihan jatkuvasti ja selkää ja mahaa jomottaa, mut eeeeeihän tää mitään voi tarkottaa, ensisynnyttäjä ku oon. Koska ensisynnyttäjällähän synnytys kestää vähintään 12h..... :smiley-angry016

Mitäh?! Kuulostaa ihan älyttömiltä Mintun saamat ohjeet, eihän me mitään yksilöitä olla, vaan ensisynnyttäjiä! Kyllä mäkin neuvoisin ensikerralla kun tuntuu yhtään mitään supistusta tai jomotusta menemään ainakin näytille, sen enempiä soittelematta. Mäkin liioittelin huoletta keskenmenon jälkeisiä kipuja potenssiin 5, että viitsivät tarkastaa tyhjenikö kohtu (ei ollut tyhjentynyt kunnolla). Mutta pointtina siis se, ettei sitä hoitoa tunnu aina saavan vaatimatta ja liioittelematta.

^ Juuri noin, mielummin pikkasen överiksi kuin vähätellen ( vaikka ottaa luonnon päälle).

Tulin nyt tännekkin pitkästä aikaa päivittelemään! mulla nyt viikkoja 39+4, ja eilen päivällä irtoili limatulppaa ja oli vähän menkkakipua. Tänään aamulla taas vessakäynnillä jäi vessapaperiin kirkasta verta jota säikähdin, mutta taitaa olla tuota limatulppaa vieläkin kun sitäkin nyt valuu vielä. Nyt on ollut myös vähän kipeempiä suppareita, jotka säteilee selän puolelle. En ole kuitenkaan mitään kaavaa huomannut että tietyn välisin ajoin tulisi, mutta tulee kuitenkin ! :D Ehkä mulla olis jo lähtö lähellä..

Kuullostaa hyvältä ninspe. :) Toivotaan että pian nyytti sylissä. :) Tsemppiä!
Itellä alkoi tosikon synnytys samallalailla.. ensin tulppaa ja jomotusta ja sitten veristä limaa paperiin.. :) Illalla alkoi supparit ja vettä lirahti jonka johdosta kohti synnäriä.. poika syntyi kahden tunnin ammeessa olon jälkeen.. :)

Täällä onneksi tuo hissukka vaavi alkanut nyt enempi liikuskella taas.. oli eilisen ja aamun nini hiljainen.. alapää tulessa ja jos jonkinmoista polttelua. Ei supistuksia niinkään.. mutta vieläpä saisi kasvaa masussa. Keskiviikkona painokontrolli. :) Sitä odotellessa...

ja nyt heinäkuiset alkaa vauvautumaan! ;)

Takaisin