Synnytystuntemuksia?

Mulla irtosi limatulppa viimeks samana päivänä kun lähdettiin synnärille. Vedet ei menny missään vaiheessa, ei edes salissa kun kalvot puhkastiin. Joten kovasti oon mahdollista tulppaa yrittänyt vessareissuilla bongata:)

Mulla on lisääntyneet sellaiset pistävät kivut tuolla alhaalla. Alun perin en tiennyt, oliko kipu virtsaputkessa vai emättimessä ja sen vuoksi tarkistettiin, että ei ole virtsatietulehdusta. Ei ollut tulehdusta, joten kai nuo ovat sitten jotain vauvan liikkeisiin liittyviä (laskeutuu?) tai sitten jonkinlaisia supistuksia. Joku kirjoitteli täällä aiemmin sukkapuikkokivuista... ehkä nämä ovat samoja.

Suusi Mulla on niitä samanlaisia pistelyitä..ja samaten tutkittiin onko virtsaputkentulehus, eipä ollu joten vauva kai se siellä möngertää nii, että pistää.. Ei kyllä tunnu mitenkään kivalle se.. :confused:

Mä yhdistin sen vihlomisen siihen, että vauva liikutteli päätään. Neuvolassakin epäili samaa. Nuo kivut loppui sen jälkeen, kun vauvan pää kiinnittyi. :) inhottavia vihlasuja olivat kyllä!

täällä on nyt ihan selvästi lisääntynyt tuo pissalla hyppääminen ja yöllä oli sellanen jomotus alavatsassa/alaselässä/häpyluulla että oliskohan toi pikkunen edes menossa alaspäin...? uskaltasko toivoa moista ;) ?

höpönlöpö Ihan hyvin saatta olla merkki laskeutumisesta..Mulla ainaski lisäänty vessassakäynnit ja häpyluun vihlonta ku vauvan pää oli laskeutunu siihe luitten tuntumaan mut ei ollu vielä kiinnittyny. Nyt ku pää on kiinnittyny, saa vähä pitempiä pätkiä nukkua kerrallaan.. :)

Tää on niin hankalaa tehdä ekaa muksua... Työn puolesta oon kyllä ollu viidessä synnytyksessä mut voi ku tietäis mitä tää oma kroppa koittaa viestiä... Koko viime yö meni valvoessa ku oli niin vaikee olla. Nyt aamusta ei kauheasti oo supistellu mut mitenkään ei oikee voi olla. Makuulla pakottaa mahaa ja selkää ja pystyssä painaa suolta ja häntäluuta ja alakertaa.... Ei muuten mut ku matkaa synnärille on sata kilsaa....

mä en kyllä ymmärrä miten kaikki mahdolliset kivut (jotka ei ees johda mihinkää), voi tulla yhteen naiseen ^^ tsemppiä sulle minttu

Itellä ei sitten niin mitään uusia oireitakaan ja tuntuu että supistuksetkin on vaan vähentyny ja vauvakin liikkuu taas enempi. Nukunkin niin hyvin ja sikeesti etten mitää vauvaa ees muista. Tottakai sitä vessas tulee käytyy muutaman kerran mut sen tekee jo automaattisesti melkee unissaa. Niin hermostuttaa se maanantai, kun taas tietää että kuitenkin turha reissu, siellä kuitenkaa mitää viel aleta tekee :pale Siis yhdessä paketissa vielä, ja grilliruokaa maiskuteltu kolme päivää ja samoin mansikoita :rolleyes:

Niin suhwi millai toi ehkäsykapseli toimii, voitko selittää siitä kokemuksia tms. ku oon miettiny sitä parhaimmaks vaihtoehdoks sitten kun tarvii siitä taas huolehtia...? Miten se otettiin pois, miten tietää että sen teho on loppunu jnejnejne. Oon käyttäny laastaria aina ennen ja tykänny siitä, mutta sen kanssa on välillä ikävä kulkee ja on se muutamasti lähteny irti, eikä se nyt niin halvakskaan tuu.

mohomaha Se kapseli laitetaan käsivarteen nahan alle paikallispuudutuksessa tekemällä viilto ihoon ja siitä sit liukenee sitä keltarauhashormoonia elimistöön tasasesti koko ajan, eli hormonitasapaino pysyy tasasena verrattuna esim.pillereihin. Ehkäisyteho on e-pillereiden tasoa (ehkä jopa aavistuksen parempi) ja muistaakseni kesto oli 5 vuotta (tai ainaki 3v. en muista enää ihan tarkkaan). Mie sain semmosen kortin missä oli päivämäärä millon pitää käydä uusi kapseli laitattamassa, ellei halua tulla raskaaks. :) Kapseli poistetaan samalla tavalla paikallispuudutuksessa tekemällä viilto ihoon ja sit se vaan "puristettiin" nahan alta pois. :)

Mie kävin ottamassa sen kapselin perhesuunnitteluneuvolassa Kuopiossa ja ei kustantanu mitää ku oli harjoittelija sitä laittamassa, muussa tapauksessa oisko hintaa ollu 100e. Ja ennen kapselin saamista söin minipillereitä muistaakseni n.3kk millä varmistettiin että se keltarauhashormoni sopii mun elimistölle.. :)

Mulla on ihan sama tilanne ton oireettomuuden kans..Ei mitään! Vaikka kuinka sekstailis ja yrittäs kävellä ja hyppiä :bounce ja lahjoo ja kiristää, nii ei vaikutusta! :BangHead Vai pitäskö tässä alkaa toimimaan just päinvastoin? Olla tekemättä yhtään mitään, maata vuan ku lahna haaleessa veessä nii josko tuo pimatsu sitte halluis alkaa poistua tuolta mahasta? :confused004

Viimeksi mulla irtosi limatulppa iltapäivällä, ja seuraavana aamuna klo 5 meni vedet. Että semmonen 12h tulpan menon jälkeen vedet perään. Vedet meni 38+0 ja tyttö syntyi sillon 38+2, ja juuri ja juuri kun kello oli 00.01 =D. Toivottavasti tämä tulee samoihin aikoihin, eli reilun viikon päästä viimeistään. Silloin tyttö kuitenki oli melko pieni, 3150kg ja 47,5cm, aukkoa isonnettiin leikaten ja lisäksi repeämä, joten en kyllä yhtään isompaa kaveria halua edes yrittää ulos alakautta saada. Itsekin olen pienikokoinen.
Minttu mulla on aikalailla samanlaisia tuntemuksia, mutta ei tosin noin kovasti, joka paikassa tuntuu, ihan sama miten yrittää olla. Kipuja en kuitenkaan omista tee, mutta sellasta rasittavaa tunnetta.. joka vaihtuu asennon mukaan. Meillä matkaa kanssa sen vajaa 100km, ja kyllä se pyörii aina mielessä, että mitäs kun lähtö tulee ja yrittää siihen sitten miettiä koska auto starttaa.
Ai niin piti jo aikoja sitten kirjottaa kun useassa ketjussa näkyy olevan hb:t laskussa ja obsidanit käytössä. Tiputtakaa obsidanit pönttöön ja ostakaa nestemäinen iron vital. 20ml päivässä. Mulla nousi hb 107->126 viikossa. Sen jälkeen oon hörppässy sillon tällön ja ei oo enää alle 126 laskenu missään vaiheessa. Iron vital saa apteekin lisäksi useista tavallisista ruokakaupoista.

Joo kul mulla ainaki vaan vahvistuu fiilis et raskausaika tai ainakaan loppu raskaus ei oo nautintoa :D tänään illalla supisteli melkein pari tuntia 10 min välein mut sit ne taas loppu :-o ehkä täs siis voi rauhassa ootella... TAAS

Suhwi, se voi olla nimenomaan niin että kun rauhoittuu niin sitten se vauva alkaa tulemaan. :D Minulla on kätilö ystävänä ja olen kysynyt asiasta, että jos liikkuu enemmän niin syntyisikö se vauva sitten. Niin kuulemma rentoutuminen saa synnytyksen helpommin käynnistymään.

Nyt ollut pari päivää kipua reisissä. Yleensä tullut liikkuessa ja hetkellisesti tuntunut että jalat lähtee alta. Mitä mieltä olette; liittyykö supistuksiin vai enemminkin lantion löystymiseen?

Sunnuntaita!

Mulla iskee sellasia viiltäviä kipuja ja lähtee jalka alta. En tiiä osuisko vaavin pää johonkin hermoon. Ottaa niin järkyn kipiää että taju lähtis jos ei just tommosia nopeita ois. :)

Muuten aika tasaista. Enemmän tuntuu kroppa olevan lepäilyn takia kolottava. Oon jo enemmän ollut pystyssä ja puuhaillut nyt viikonloppuna. :) Jos sais ittensä jonkinlaiseen kuntoon ennen synnytystä. :) huomenna vipat lääkkeet ja etappi saavutettu. Nopeasti tää vuodelepokin meni onneksi. :)

Ja mä niin tiiän ettei tää pimu ookkaan sittem syntymässä kun viikkojen mukaan lupa heltiäisi.. :D

Taas yksi toooosi huonosti nukuttu yö takana :confused:. Masua supisteli yöllä oikein kunnolla ja oli yhtäjaksoisesti varmaan yli vartin sellainen superpinkeä ja kipeä. Sit aina nukahdin hetkeksi ja heräsin taas samaan pinkeyteen ja vessahätään. Tätä jatkuikin sitten varmaan tunnin välein kunnes aamuyöstä nukahdin vähän pidemmäksi aikaa. Onneksi ei tarvii jaksaa mitään ihmeitä, taidan kohta ottaa päikkärit... :greet025

Takaisin