Synnytystä odotellessa

Ihan järjetön kateus iskee syntyneiden listaa lukiessa :arghh: Hentoisten supistelujen vallassa puoli päivää - voin vain toivoa, että pian kiihtyy ja omakin vuoro tulee pian :shifty: rv39+0
Jos yhtää lohduttaa niin täällä supistellu kipeesti 28.12 lähtien ja kotona edelleen useempi yökin menny jo penkin alle supustusten takia!! 3 cm olin eilen auki kun näytillä kävin. Välillä tulee 3-7 min välein mut hiipuvat taas ja just kun nukahtaa tulee kipee suppari johon herää... 38+2 tänää

Täällä taas on hävinny kaikki oireet mitkä viel alkuviikosta viittas siihe et synnytyskäynnistyis:( ei auta muu ku odotella, onhan tässä viel aikaa ku viikkoja 38+3

^Mulla ihan sama juttu... tuntuu että oireita ei oikein enää edes ole! :-( no onhan tässä aikaa, mut olot alkaa olla semmoset et toivois jo saavansa vauvan masun ulkopuolelle... :-O viikkoja 38+3

Jos yhtää lohduttaa niin täällä supistellu kipeesti 28.12 lähtien ja kotona edelleen useempi yökin menny jo penkin alle supustusten takia!! 3 cm olin eilen auki kun näytillä kävin. Välillä tulee 3-7 min välein mut hiipuvat taas ja just kun nukahtaa tulee kipee suppari johon herää... 38+2 tänää

Tääläkin eilen kuulosteltiin ilta napakoita supistuksia ja yölläkin herätteli. Toivottavasti ei jatkuis näin enää kauaa.. kenelläkään! Syntyisivät vaan!

Otuski 39+1

Täällä ei mitään oireita jotka viittais synnytykseen, ei edes harkkasuppareita saati sit kipeitä suppareita. Olo on onneksi hyvä vaikkakin malttamaton ja vähän väsynyt. Hyvällä mielellä jaksaa ainakin toistaiseksi olla, vauvan saa kuitenkin tässä kuussa syliin :) mieskin jaksaa ihanasti tsempata ja kuunnella mun analysointeja mahdollisista oireista :D tsemppiä kaikille piinailijoille.

Onitus 38+3

Supistaa koko ajan mutta ei säännöllisesti.. tätä jatkunut noin kaks-kolme viikkoa muistaakseni, nyt alkaa jo ottaa aivoon tää kipuilu:shifty:
Äsken käytiin se syömässä miehen kanssa ja puolet ajasta meni suppareita ihmetellessä. Vituttaa.
Nyt alkoi tän viikon aikana tosi vetinen ja runsas vuoto, se ainaki muutosta aiempiin viikkoihin. Toivossa on hyvä elää:grin

Rv 38+1
Uuden vuoden iltana ja yönä alaselän jomotusta ja jonkun aikaa supistelua. Nukahdin silti ja aamulla molemmat kadonneet. Eilen 1.1. ei mitään oloja. Tänään pieni määrä vaaleanpunaista vuotoa. Saa nähdä, miten pitkään vielä menee.. Olisin valmis kyllä synnyttämään. Olo on malttamaton, ei sille mitään voi.

Uaaau! 40+4 ja yliaikaisuus piinaa ja raunioittaa mieltä!!! :O jännitän synnytystä ja toisen lapsen tuomaa muutosta niin että eihän se näin rupee syntymään...ei mitään kunnon supistuksia...viimeksi alkoi Just 40+4 ja syntyi 41+0. Hermopeliä...

Ihan älyttömän kivuliaat ja säännölliset ja pitkään kestäneet supistukset sai mut taas käymään synnärillä. Kohdunkaulaa jäljellä sentti ja edelleen vaan yhdelle sormelle auki. Kotona kuitenkin odotellaan vielä lisää pontta suppareille (vaikka välillä tuntuukin että voiko nää tästä vielä muka pahentua) :D Mietin että miten muka saan edes nukuttua..

Muoks vielä, lisään rv 39+5.

Muokattu viimeksi:
Ihan älyttömän kivuliaat ja säännölliset ja pitkään kestäneet supistukset sai mut taas käymään synnärillä. Kohdunkaulaa jäljellä sentti ja edelleen vaan yhdelle sormelle auki. Kotona kuitenkin odotellaan vielä lisää pontta suppareille (vaikka välillä tuntuukin että voiko nää tästä vielä muka pahentua) :D Mietin että miten muka saan edes nukuttua..

Muoks vielä, lisään rv 39+5.

Oliko sulla suzze tilanne edennyt edellisestä tsekkauskerrasta? Toivottavasti etenis tilanne sulla ja supistukset vaikuttais paikkoihin kypsyttävästi!

Edellisellä kerralla oli kaks senttiä kaulaa ja sormelle auki, nyt sentti sitten pois ja kuitenkin vielä sille samalla sormelle auki. Sisätutkimus nyt tällä kertaa aiheutti pientä veristä limavuotoa, on normaalia toki, mutta pelottavaa! Nyt on päiväksi rauhottunu supparit, kivuliaasti tulee mutta tosi epäsäännöllisesti. Katsotaan, mitä yö tuo tullessaan ;)

Mä olen tässä miettinyt, että mikä on kivulias supistus? Kun en yhtään esikoisen raskaudesta muista saaneeni kivuliaita supistuksia...vaan niitä mahan kovettumisia ja siihen liittyen "tukalaa tunnetta". Nyt sitten niitä mahan kovettumisia ja supistuksia on ollut jo rasitukseen liittyen ainakin yli kuukauden ja lähiaikoina ovat tosiaan sellaisia, joiden vuoksi on pysähdyttävä ja huilittava jos on joku juttu kesken. Parin päivän aikana supistuksrt ovat alkaneet tulemaan sitten erityisesti istuessa, kirkistää oikein kunnolla vatsaa aaltomaisesti ja sattuu jonkin verran, muttei mitenkään ihan järkyttävästi (eli sitä luokkaa kuin synnärillä sitten ne supistukset synnytyksen käynnistyttyä on). Nyt on vielä ihan epäsäännöllisiä, tulevat ja menevät...mut mistäköhän tiedän sitten ruveta kellottelemaan noita supistuksia? Vai onko ne niin selkeät sitten tositilanteessa? Esikoisen kohdalla olin ennen supistelujen alkua jo synnärillä seurannassa lapsiveden menon takia, joten mun ei tarvinnut juuri miettiä,et missä vaiheessa synnytys alkaa kun koko ajan joku kävi tsekkaamassa alapään tilaa ja seurasi käyriltä supistuksia... Nyt pitäis dit tietää ennakoida hiukan, kun on tota matkaa synnärille n.50km enemmän ku viimeks...

Mä olen tässä miettinyt, että mikä on kivulias supistus? Kun en yhtään esikoisen raskaudesta muista saaneeni kivuliaita supistuksia...vaan niitä mahan kovettumisia ja siihen liittyen "tukalaa tunnetta". Nyt sitten niitä mahan kovettumisia ja supistuksia on ollut jo rasitukseen liittyen ainakin yli kuukauden ja lähiaikoina ovat tosiaan sellaisia, joiden vuoksi on pysähdyttävä ja huilittava jos on joku juttu kesken. Parin päivän aikana supistuksrt ovat alkaneet tulemaan sitten erityisesti istuessa, kirkistää oikein kunnolla vatsaa aaltomaisesti ja sattuu jonkin verran, muttei mitenkään ihan järkyttävästi (eli sitä luokkaa kuin synnärillä sitten ne supistukset synnytyksen käynnistyttyä on). Nyt on vielä ihan epäsäännöllisiä, tulevat ja menevät...mut mistäköhän tiedän sitten ruveta kellottelemaan noita supistuksia? Vai onko ne niin selkeät sitten tositilanteessa? Esikoisen kohdalla olin ennen supistelujen alkua jo synnärillä seurannassa lapsiveden menon takia, joten mun ei tarvinnut juuri miettiä,et missä vaiheessa synnytys alkaa kun koko ajan joku kävi tsekkaamassa alapään tilaa ja seurasi käyriltä supistuksia... Nyt pitäis dit tietää ennakoida hiukan, kun on tota matkaa synnärille n.50km enemmän ku viimeks...

Mulla samanmoisia ollut jo kolmisen viikkoa, tulee levossakin ja tuntuvat alavatsassa, reisissä ja alaselässä. Välillä on tullut jonkun tunnin aikana useampia, mutta sitten lopahtavat. Ite oon aatellu, että kyllä se kipu varmaan ajaa synnärille eli tietää sitten kun on tosi kyseessä. Mutta onhan toki niitäkin, joilla kipu pysyy hallussa loppumetreille saakka, varmaan kuitenkin harvalla niin käy.

Mulla niihin oikeisiin supistuksiim liittyi tosi vahvasti menkkakivulta tuntuvat poltot. Harkkasupparitkin epämiellyttäviä, mutta niissä ei sellaisia polttoja. Eli mulla supistukset oli alusta loppuun kuin menkkakramppeja. Aluksi lievempiä kuin menkoissa lopuksi kovempia.

Mulla niihin oikeisiin supistuksiim liittyi tosi vahvasti menkkakivulta tuntuvat poltot. Harkkasupparitkin epämiellyttäviä, mutta niissä ei sellaisia polttoja. Eli mulla supistukset oli alusta loppuun kuin menkkakramppeja. Aluksi lievempiä kuin menkoissa lopuksi kovempia.

Mä en oo vielä synnyttämään päässyt, mut näiden kipeiden suppareitten kohdalla allekirjoitan kyl täysin ton enoughin menkkakipuvertauksen. Jo alusta asti kipeät supparit tuntu lieviltä menkkakivuilta, nyt ne tuntuu jäätäviltä menkkakrampeilta, jotka juilii vatsassa ja selässä.

Mä oon nyt täällä synnärillä, lääkäri päätti aloittaa käynnistyksen ballongilla. :) vauvan kokoarvio oli n. 4 kg... nyt kyllä jännittää!

Vau, tsemppiä hurjana! Oliko miten kypsä tilanne jo ballongia laitettaessa?

^Kiitos! Yritetään kävellä, että lähtis supparit voimistuu.. :-) Kohdunsuu oli jo kahdelle sormelle auki ja kaulaa jäljellä n. 2 cm... lääkärin mielestä oikein suotuisa lähtökohta. :-)

^Kiitos! Yritetään kävellä, että lähtis supparit voimistuu.. :) Kohdunsuu oli jo kahdelle sormelle auki ja kaulaa jäljellä n. 2 cm... lääkärin mielestä oikein suotuisa lähtökohta. :)
Toivotaan että kohta pääset maaliin. Mulla koko yö supistuksia. Heräilin monta kertaa yön aikana. Jospa sitä pääsis itekki kohta synnyttään.

Tsemppiä Desiree, toivottavasti lähtee hommat käyntiin ja saat pienen pian syliin :)

Mulla synnytyssupistukset samanlaisia kuin enough:lla, eli kuten mun menkkakivutkin, tuntuivat vain alamahassa ensin lievempinä ja sit lopussa voimakkaina.

Takaisin