Mä olen tässä miettinyt, että mikä on kivulias supistus? Kun en yhtään esikoisen raskaudesta muista saaneeni kivuliaita supistuksia...vaan niitä mahan kovettumisia ja siihen liittyen "tukalaa tunnetta". Nyt sitten niitä mahan kovettumisia ja supistuksia on ollut jo rasitukseen liittyen ainakin yli kuukauden ja lähiaikoina ovat tosiaan sellaisia, joiden vuoksi on pysähdyttävä ja huilittava jos on joku juttu kesken. Parin päivän aikana supistuksrt ovat alkaneet tulemaan sitten erityisesti istuessa, kirkistää oikein kunnolla vatsaa aaltomaisesti ja sattuu jonkin verran, muttei mitenkään ihan järkyttävästi (eli sitä luokkaa kuin synnärillä sitten ne supistukset synnytyksen käynnistyttyä on). Nyt on vielä ihan epäsäännöllisiä, tulevat ja menevät...mut mistäköhän tiedän sitten ruveta kellottelemaan noita supistuksia? Vai onko ne niin selkeät sitten tositilanteessa? Esikoisen kohdalla olin ennen supistelujen alkua jo synnärillä seurannassa lapsiveden menon takia, joten mun ei tarvinnut juuri miettiä,et missä vaiheessa synnytys alkaa kun koko ajan joku kävi tsekkaamassa alapään tilaa ja seurasi käyriltä supistuksia... Nyt pitäis dit tietää ennakoida hiukan, kun on tota matkaa synnärille n.50km enemmän ku viimeks...