Synnytystä odotellessa

Minkälaisia kikkoja tiedätte synnytyksen käynnistymisen edistämiseksi? Perus sauna, seksi, siivous taitaa olla yleisimmät mutta nyt oon kuullut mm. Vadelmanlehtiteestä. Onko jollain tarkempaa tietoa tästä? Onko aiemmin synnyttäneet saaneet jotenkin itse vauhditettua käynnistymistä? Meillä esikoisen kanssa ei auttanut mikään vaan päädyttiin lopulta käynnistykseen.

En tiiä auttaako nyt varsinaisesti käynnistykseen, mutta mä olin että akupainannasta ja nännien niplaamisesta oli apua. Koko raskausajan on nännien pyörittely aiheuttanut supistuksia, tänään 36+4 ja tissit vapautui miehen käyttöön taas hetkeksi :grin vadelmanlehtiteetä ostin ja varmaan huomenna alan sitä hörppimään. Siitä ei ole aiempaa kokemusta.

Minkälaisia kikkoja tiedätte synnytyksen käynnistymisen edistämiseksi? Perus sauna, seksi, siivous taitaa olla yleisimmät mutta nyt oon kuullut mm. Vadelmanlehtiteestä. Onko jollain tarkempaa tietoa tästä? Onko aiemmin synnyttäneet saaneet jotenkin itse vauhditettua käynnistymistä? Meillä esikoisen kanssa ei auttanut mikään vaan päädyttiin lopulta käynnistykseen.

Mä oon kuullu jostain et nännien hierominen vois auttaa aiheuttaan suppareita. Ties mikä hormonaalinen reaktio niistä sit syntyy, mut ainaki on vaaratonta muuten.

Täällä koitettu kaikkea mahdollista kahden edellisen raskauden aikana, mutta ei auttanu... käynnistetty molemmat 42+0.

Okei. Täytyy ehkä koittaa sitä vadelmanlehtiteetä. Saako sitä ihan marketista vai pitääkö mennä luontaistuotekauppaan?

Norsuli - joissain isommissa marketeissa oon nähnyt myynnissä vadelmanlehtiteetä, varmaan riippuu ihan myymälän valikoimista muutenkin. Esim Clipperiltä löytyy. Luontaistuotekaupoista saa ainakin.

Esikoisen raskaudesta kokeilin tuot clipperiä. Ei käynnistänyt synnytystä, enkä vaikutusta tuntenut synnytyksessä, kun käynnistettiin oksitosiinilla.

Meillä mies hieroi parin päivän välein välilihaa ja venytti sitä (apuna öljy, eikä kyse seksistä) ja tätä noin rv34 eteenpäin.
Ja mitään ennakoivia kipeitä supisteluja ei ollut. En huomannut limatulpan irtoamista, vauva ei kiinnittynyt (toki vatsa laskeutui).
Eli en olisi sunnuntaina arvannut vielä että vauva on tiistaiaamuna sylissä.
Vauva syntyi 37+5 ja oli meikäläisen esikoinen.

Yrittäiskö sitä aktivoitua taas täälläkin.. Tänään poks 39+0(!!) ja kovin kovasti ootellaan ja toivotaan et vauva lähtis jo syntymään.. Viime keskiviikon neuvolassa th epäili et poika ois jo 4kg mitä en epäile kun esikoinenkin oli reilu 4kg syntyessään rv38+6

Ens viikolla edessä mahdollisesti käynnistys jos vauva ei lähe syntymään itellään.

Viime yönä heräsin pari kertaa tän raskauden ekoihin napakampiin harjoitussupistuksiin. Ei nyt mitään kipeitä olleet vielä mutta selkeesti tuntuvampia mitä harkkarit olleet aiemmin. Nostaa toiveita mut siihenpä ne jäivät

Eilen oli aika paljon erilaisia juilimisia ja yö oli levoton. Toivottavasti alkais pikkuhiljaa tapahtumaan jotain. Tänään 37+0.

Yrittäiskö sitä aktivoitua taas täälläkin.. Tänään poks 39+0(!!) ja kovin kovasti ootellaan ja toivotaan et vauva lähtis jo syntymään.. Viime keskiviikon neuvolassa th epäili et poika ois jo 4kg mitä en epäile kun esikoinenkin oli reilu 4kg syntyessään rv38+6

Ens viikolla edessä mahdollisesti käynnistys jos vauva ei lähe syntymään itellään.

Viime yönä heräsin pari kertaa tän raskauden ekoihin napakampiin harjoitussupistuksiin. Ei nyt mitään kipeitä olleet vielä mutta selkeesti tuntuvampia mitä harkkarit olleet aiemmin. Nostaa toiveita mut siihenpä ne jäivät

Ihanaa kuulla sinusta otuski! Ihan reilunkokoinen poju siulle tulossa.

Vadelmanlehtitee löydetty luontaistuotekaupasta. Prismassa oli vaan. Clipperin vadelmateetä. Googletuksen perusteella pitäis useempi kuppi juoda päivässä että olis jotain hyötyä. Jos siis on oikeesti mitään hyötyä :hilarious:

Takaisin