Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viime yöstä asti ollut tosi levoton olo, toivoin niin että synnytys lähtis itellään käyntiin mutta mitään harkkasupistuksia ihmeempiä ei oo ollut. Masu on kuulemma valahtanut alaspäin, ainakin miehen mielestä, eikä kyl oo närästänytkään pariin päivään. Tosi inhottavaa kun ei oo varma että käynnistääkö ne keskiviikkona vai ei ja jotenkin alkanut pelottamaan jos ei kaikki meekään hyvin tai Pikkasella on jokin pahasti vialla.. Yritä tässä sitten rentoutua..

Tsempit täältäkin! Oon niin kade teille jotka ootte synnärillä asti. Eiliset kokopäivän supistelut koveni iltaa kohden muttei edelleenkään niin että oisin mihkää lähteny. Otin panadollin ja menin nukkumaan. Sain nukuttua 00-04, 4-6 kovat poltot; lämpötyynyt ja panadolli, sain nukuttua 6-10. Ja nyt tilanne on se että klo 10.15 kun nousin sain pienen supistuksen! Turhauttava olo, nyt kävelee lähikauppaan ostaa maitoo. Mun suurin pelko koko synnytyksessä on se että se kestää ja joudun kärvistelee monta päivää ennen ku mitään tapahtuu ja nyt näyttää siltä että tää mun pelkoni toteutuu :arghh:

Voi Onnea kaikille joilla etenee homma!! ❤️ Hengessä mukana. Täällä pääsi tänään jo itku, kun ei mitään elkeitäkään, että mitään tapahtuisi. Joulu on jo ovella ja haluaisin niin sen saada viettää läheisten ja esikoisen kanssa...

Täältä myös onnea. Hyvä ,että edes joillain tapahtuu. Ite aamuulla en pystynyt nukkumaan ,kun poltteli mahaa ja supisteli. Nousin ylös ja ,kun kerroin miehelle riemuissani niin siihen ne sitten lakkas.Rv 41 huomenna ,että eikö nyt kroppa vois alkaa jo toimii.:arghh::arghh::arghh::arghh:

Täällä etenee, heti käyrillä alko kipeet supistukset 5min välein ja puolen tunnin jälkeen siirryttiin synnytysosastolle kun olin n.4senttiä auki. Supistuksia tullut koko aika säännöllisesti ja oon jo ihan poikki, sain jo äsken kohdunkaulan puudutteen joka toimii kyllä nyt hyvin eikä laitto sattunut ollenkaan ☺ auki nyt 5-6cm, koitan varmaan ottaa torkut

Tsemppiä viikku :)

Mulla menee taas vasten kaikkia oppeja. Vuodan runsaasti kirkasta limaa joka haisee verelle, tänään alkoi. Ei mitään valkovuotoja tai limatulppia tai verensekaisia. Eli tuskinpa tää mitään tarkoittaa, kunhan huvikseen vuotelee.

kävin tänään äitipolilla tutkimuksissa, koska neuvolassani ei tehdä sisätutkimuksia ja kiinnosti että onko kohtu yhtään kypsyny (olisin saannut edes vähän vihiä että edes kivuttomia suppareita ollut) mutta ei ole! mitään ei ole tapahtunut, mutta kuulema normaalia tässä vaiheessa ja kuitenki ensisynnyttäjä. sanoi lekuri myös että limatulppa urbaanilegenda :D no käskettiin vaa keksiä tekemistä...

No jos supistuksia vaatii et edistystä tapahtuu, niin tääl ei oo tapahtunu sen mukaan kans mitään. Mut joo, torstaina näkee sit tilanteen jos en oo viel synnyttäny. Tänään 40+4, huoh.

Piti tulla taas katsomaan, onko jo uusia syntynyt maailmaan. Täällä ei tapahdu mitään, supistuksista ei tietoakaan. Limatulppaa ei ole näkynyt, eikä lapsivettä.

Vauva on ollut ärsyttävän rauhallinen jo muutaman päivän. Kyllä se siellä pyörii ja möyrii, mutta välillä saattaa olla puolikin tuntia ihan hiljaa ja silloin iskee paniikki. Viime yönä tein liikelaskentaa, kun en huoleltani saanut unta. Samalla päädyin lukemaan tarinoita kohtukuolemista. (Juuri näitä kannattaakin lukea tässä vaiheessa....) Onneksi vauva alkoi sitten liikkua. Jotenkin ahdistun päivä päivältä enemmän ja pelkään, että jotain tapahtuu ennen kuin ehdin edes synnärille asti. Itkua olen vääntänyt nyt joka päivä, kun olen niin stressaantunut vauvan voinnista, vaikka kaikkihan on varmaan ihan hyvin, kun liikkeitäkim tuntuu ihan tarpeeksi. Minulla on vain ihan liikaa omaa aikaa tarkkailla liikkeitä, kun mieskin on töissä, enkä jaksa oikein mihinkään lähteä, varsinkaan yksin.

Tänään siis 40+1 eli periaatteessa aika lähelle uutta vuotta voi tämä vielä mennä. En tiedä käynnistetäänkö pyhinä synnytyksiä, vai menevätkö ne sitten automaattisesti pyhien jälkeen...

Tänään kokeiluun Ikea-kierros, jos siitä olisi apua!

Eipä täälläkään muuta oiretta kun menkkajomotus...koko päivän ja yön...menkkajomotus. Ja onhan toi liikkeellelähtö ja kävely kans hankalaa ...mut en ny aattele et enteilis yhtään mitään. Ja siis pelkään et vauva super suuri. :( ...ei mulla muuten kiire synnyttään olis edes...

oli myös kiva käydä polilla keskustelemassa, koska olen miettinyt myös että mitä jos lapsi on tosi iso enkä halua päätyä sektioon lapsen koon takia... no nyt paino-arvio oli 3,6kg ja rv siis 39+4 niin lekuri vaa sanoin että ei muksu kerkeä kiloa kahdessa viikossa saamaan niin kyllä mahtuu tulemaan ihan alateitse! sinänsä helpottava tieto! :)

Tää on niin rasittavaa ja outoa! Rv 41+1 tänään ja kaks päivää tullu 20min välein supistuksia. Isoimmat supistukset kestää jopa 3min.. mitään ei tapahdu siltikään :(
Viime yönä heräilin ja tuskailin olon kanssa kun selkä oli ihan tulessa ja alavatsa. Poika kun liikku niin sattu tooooosi paljon alas... tässä alkaa olemaan jo tosi väsynyt :,(

Tän päivän supparit kestäny ny 6h, 5-20min välein, voimakkaampia kuin eilen mutta edelleen pärjään kotona. Kävely ja lepo vuorotellen helpottanu, etunoja on parhain asento supparin aikana, lämpöpusseja lämmitetty ahkeraan ja kuuma suihku helpottaa mutta ei sielläkää voi ikuisuutta olla. Nyt panadol ja unta yrittämään (jälleen fiiliksellä että ehdin edes vähän nukkua jos yöllä lähetään)

Niin ja oon googlannu "pitkittynyt latenssivaihe" ja oon varma et mul on se.. :arghh:

Voi olla että vauva ettii parempaa asentoa. Yleensä tarjontavirheissä latenssivaihe yleensä pitkä mutta vauvan saa parempaan asentoon synnytyksen kannalta liikkumalla ja etunoja-asennot on hyviä ja kuuntele mitä sun kroppa kertoo tekemään :) Jos kiinnostaa niin käy kurkkaa spinning babies-sivuilta vinkkejä!

Takaisin