Synnytystä enteilevät oireet

^ samoppa se... Täällä kans valvotaan, alaselkä liekeissä. Ei saa kivuilta nukuttua. Pian nousen ottamaan panadolin että saan nukuttua että herään taas aamulla yhtenä kappaleena. Usko tässä menee koko synnytykseen.
 
Viime yönä ei meinannut tulla uni ja heti aamulla ylösnoustessa suoli tyhjeni aivan täysin ja ollut vähän outo olo.. Vessassa istuessa myös oikean puolen rinta alkoi hieman vuotaa. Saa nähdä onko merkkejä tulevasta vai mitä on...
 
Noniin, edistystä eiliseen edes vähän, oon nyt 2cm auki. Jokatapauksessa lääkäri kehoitti ballongi-käynnistystä ja nyt on sit sellane tuolla haarovälissä. Katsotaan tepsiikö
 
^ mulle terkka sanoi että kun mulla on mammapoli aika 41+4 että ei ne siellä vielä käynnistä vaan ehkä sit alkuviikosta. Eli rv42...
 
Joo jossain annetaan mennä viel 42 viikolle, mut meijän sairaalassa ei, eilen siis lääkäri äitipolilla sano niin.
 
Mun käskettiin varata aika yliaikaiskontrolliin (41+5) vasta 41+4, eli täälläpäin ei ainakaan hötkyillä asioiden suhteen.

Nyt on kyllä tullut kipeitä (eihän nää nyt varmaa ole niitä "oikeasti kipeitä", mutta silti) supistuksia koko aamun ja yön eilisillasta lähtien. Vatsa on jotenkin kova koko ajan ja alavatsassa tuntuu se supistus niin kuin paha menkkakipu. Kestoltaan vaihtelee muutamasta sekunnista yli minuuttiin ja näitä on tosiaan tullut nyt ihan makuulla ollessa.

Pystyn vielä kuitenkin kävelemään ja olemaan, että ehkä ei vielä vähään aikaan tule lähtöä. Jotenkin vaan epävarma olo itsellä, kun ei ole mitään hajua siitä, miltä oikeat supistukset tuntuvat tai edes milloin ne ovat tarpeeksi "napakoita". Vauva onneksi liikkuu vielä ihan kivasti, vaikka kivikovan vatsan läpi onkin hankalaa tuntea mitään.

Toivotan jo etukäteen hyvää joulua kaikille, jos en ole huomenna täällä valittamassa enää olojani!:santa
 
Ja siis hassua, mun unissa oli tänä yönä kauhee rankkasade ja tulva, olisiko ennakoinut jotain? :hilarious:
 
Voin sanoa että mun synnytystä ei enteilly mitkään oireet. Sinä päivänä aiemmin siivosin, hypin jumppapallolla, tein kyykkyä, kokeilin rintapumppua, join vadelmalehtiteetä, kävin iltakävelyllä ja kävelin rappuset. Mitään oireita ei ollut ennen kuin alkoi säännölliset kipeät supistukset. Edellisöinä oli ollut voimakkaita kivuttomia harkkareita,
 
Mun kastu housut taas aamusta ku olin saunaan menossa. Soitin synnärille ja käskivät seuraamaan. Eipä ne ny enää oo mihkään kastunut. Ei kuulemma aiheuta toimenpiteitä jos ei enää holahda vaan oli sit juoksevaa valkovuotoa. Mut kuitenki pitää lähtee näytille jos selkeästi vielä tulee jotai. Onneks streptokokki oli negatiivinen.

Juu ei vauva tarvi vielä syntyy :) huomenna parempi päivä itsesikin kannalta :P
 
Mulla eka oire oli tuo tumman veren vuoto. Siitä 3 h päästä alkoi supistukset. Aluksi tosi lievinä, että en ees ollu varma että supistaako. Siitä 3 h olin tarkistettavana Tayssissa, 3 cm auki, mutta supistukset ei piirtyneet käyrille, vaikka itse tunsin selkeästi 5-7 min välein. 4 h siitä olinkin sitten jo 9 cm auki ja 14 h ekoista merkeistä tyttö oli sylissä.
 
Uskomatonta mutta totta! Täällä alkaa tapahtua. Vedet meni 2.15 ja siitä puoli tuntia niin alkoi kivuliaat supistukset. Nyt niitä täällä kellotan ja tulevat 7-8 min välein ollen vielä suht lyhyitä, mutta ai kauhea miten napakoita! Ja tietenkin tänä yönä, kun koko lähipiiri on nauttinut viiniä ja glögiä joulun kunniaksi. Heh. Eli ei tietoakaan kyydistä sairaalaan. Isäntä nukahti tuossa yhden aikaan ja juuri kun mulla vedet meni ja samalla suoli tyhjeni, niin esikoinen heräsi itkemään valuvaa räkää huoneessaan... Ei muuta kuin kylpypyyhe jalkovälissä toista ihan pokkana nukuttamaan. Minkähänlainen farssi tästä synnytyksestä vielä tulee? Jos sais venytettyä mahd.pitkään lähtöä ja koittaa levätä. Hyvää joulua kaikille!
 
Kolmas yö putkeen kipeiden supistusten kourissa. Tänä yönä säännölliset alkoivat vasta aamuyöllä, alkuyöstä en tosin saanut unta, koska ärsytti niin paljon, ettei supistuksia ollut. Sitten kun ne vihdoin alkoivat olisin mielelläni vain nukkunut. Eilen soitin jo sairaalaan aamulla, kun olin kärsinyt koko yön ja edellisen illan kipeistä supistuksista ja käskivät vain odottaa, että tihenevät kymmenestä minuutista viiteen. Ja tietenkin ne tihenemisen sijaan aamiaisen jälkeen loppuivat miltei kokonaan.

Nyt on supistellut siis viidestä asti epäsäännöllisen säännöllisesti. Välillä väli on 20 min ja välillä 3. Kaikkea siltä välilä, mutta useimmiten väli on 10 minuuttia. En jaksa soitella vielä, sillä vastaus varmaan olisi taas sama kuin eilen "odottele rauhassa vaan". Mitä jos ei jaksa odottaa montaa päivää näissä kivuissa? Voiko vedet mennä niin, ettei huomaa? :D Limatulppaa on ainakin tullut nyt eilisestä lähtien.
 
Uskomatonta mutta totta! Täällä alkaa tapahtua. Vedet meni 2.15 ja siitä puoli tuntia niin alkoi kivuliaat supistukset. Nyt niitä täällä kellotan ja tulevat 7-8 min välein ollen vielä suht lyhyitä, mutta ai kauhea miten napakoita! Ja tietenkin tänä yönä, kun koko lähipiiri on nauttinut viiniä ja glögiä joulun kunniaksi. Heh. Eli ei tietoakaan kyydistä sairaalaan. Isäntä nukahti tuossa yhden aikaan ja juuri kun mulla vedet meni ja samalla suoli tyhjeni, niin esikoinen heräsi itkemään valuvaa räkää huoneessaan... Ei muuta kuin kylpypyyhe jalkovälissä toista ihan pokkana nukuttamaan. Minkähänlainen farssi tästä synnytyksestä vielä tulee? Jos sais venytettyä mahd.pitkään lähtöä ja koittaa levätä. Hyvää joulua kaikille!
Kaikessa kaoottisuudessaan mielikuva tästä sai hihittelemään ihan ääneen :D Tsemppiä sinne!
 
Täällä ollaan synnärillä. Aamulla saavuin taksilla, mutta oli vielä kanavaa 2cm ja sormelle auki. Kivut olivat kuitenkin niin kovat että pääsin saliin ja sain kipupiiki. Sillä ja kävellen pärjäsin vaan pari tuntia ja sitten lauloinkin jo synnytys laulua kaamea saa tuskassa. Kanava oli hävinnyt ja auki 3-4cm. Sain epiduraalin. Nyt alkaa sen vaikutus loppua ja kivuliaasti supistaa/painaa haaroväliin ja peräaukkoon. Kohta siis taas lisää lääkettä ja toive, että olisi aukeaminen edistynyt...
 
Takaisin
Top