Synnytystä enteilevät oireet

Synnärille ku tultiin ni 5cm olin auki ja kanava hävinny. Sain spinaalin vähä aikaa sitte, ah ku helpotti!! En muistanukkkaan tuota supistusten kipua.... nyt ootellaan et on tarpeeksi auki et saa alkaa ponnistaa. Kohta saahaan murunen syliin :Heartred

Ja niin vaan muutes tuli mullaki tää tilanne et synnytys käynnistyy, vaikka olin ihan varma et vappuna vielä oon yhesä osassa.....
 
Voi perse sanon minä. Nyt iski masennus ja turhautuminen. Soitin tayssiin niin ne sano että kaksikin v-i-i-k-k-o-a on ihan normaalia saada kipeitä supistuksia ennen varsinaista synnytystä. :banghead:
 
Täällä kanssa ihmetellään, että mitä ihmettä tämä on?? En vieläkään tunne kivuliaita supisteluja, mutta sen sijaan eilinen menkkajomo on koventunut sellaiseksi jatkuvaksi alavatsa-/munasarjakivuksi. Aamuyöstä saakka olen tätä kipuillut ja asennon vaihtaminen vasta sattuukin! Ajattelinkin että varmaan taas jotain suolisto-oireita:ilmaa tai kova vatsa. Sain tuossa kuitenkin vatsaakin jo vähän toimimaan ja edelleen sattuu. Jos vettä ja kahvia liikuttamaan vatsaa...
 
Mulla tosiaan ei o supistelu kipeesti...vain jomotellut menkkamaisesti. Ja tänään sormelle auki ja pehmennyt kanava. Et ne menkkajomotkin voi pelkästään kypsytellä yilannetta.
Huomenna aamusta käynnistykseen ja balonki...oioi...en tiä mitenpäin olisin ja miten saisin tunteeni kasaan. Esikoista tulee nyt jo ikävä, vaikka nukkuu vain viereisessä huoneessa. :'( ...hiton hormoonit :P
 
Terkut neuvolasta. Eipä siellä ihmeitä, mutta tänään seuraillaan verenpaineita kotonakin, kun ovat nousseet. Neuvolaan mennessä oli pari veritippaa pikkuhousunsuojassa. Voi miten onnellinen voi tuollaisestakin olla! ☺️ Epäili telkkari, että olisi mahdollisesti limatulpan irtoamista. En ole tulppaa kyllä bongannut. Nyt toivotaan kovasti että alkaisi edetä itsekseen!
 
Mä en ollu kuunnellu vauvaa noin viikkoon. Tänään kuuntelin kun oli liikkeiltään niin vaisu. Paniikki meinas tulla kun syke ei kuulunutkaan vasemmalta alamahalta niinku koko 9kk ajan vaan kuului navan vierestä keskellä mahaa vähän oikealla. Huh... Ja kyllä alkoi liikkeet tuntua taas, painaa kohdunsuulle ja pönkää ylämahaan.

Mutta, liekö vauva kääntynyt nyt niin että pääsee pois? Outoa.

Ainiin. Ja eilen pelehdimme ja jokainen miehen työntö tuntui kohdunsuulla kuin puukon isku, kyllä muuten sattu mut mä sanelin hampaat irvessä et "kovempaa!!" Jos olis jotain apua :D
 
Täällä herätty yöllä 2.30 tosi kipeisiin suppareihin, 4.30 en löytänyt enää sängyssä siedettävää asentoa ja nousin kävelemään kämppää ympäri ja nojailemaan seiniin, 5.30 takaisin nukkumaan ja 8 heräsin taas tiukkoihin supistuksiin, kävin suihkussa helpottamassa oloa ja taas on hetken ihan siedettävä olla.
Kuinka hiton monta päivää tässä pitää vielä ennakoivista suppareista kärsiä?
Niin ja kauanko tuota ällöttävää limaaki valuu tuolta alapäästä, yöks! Sunnuntaina lähti limatulppa ja siitä lähtien oon vuotanu limaa...
 
No ei oo toika kyl kivaa :sad001 Itel jo fiilikset et oonkohan ees synnyttämässä ku ei siis mitään oireita. Ei vuotoja, ei kipuja jne. No huomena näkee tilanteen äitipolilla.
 
Tuli verta. Soitin päivystykseen. Käskivät seurata jatkuuko ja laskea liikkeitä.
 
Mulla loppui pariin tippaan veren tulo. Neuvolasta olivat kuitenkin verenpaineista konsultoineet äitipolille ja nyt mulla sinne kiireellinen 1-7 pvää lähete. En kyllä ymmärrä miksi, kun sinne sovittu jo aika 41+5,eli ensi ke ja jos postissa tulee kutsu, niin luulisi aikaisintaan tiistaina ajan olevan.. Ärsyttävää epätietoisuutta!! Jospa soittaisivat huomenna käymään, niin saisi mielenrauhan...
 
Tsemppiä teille ihan huimasti! Mulla ei ollut ainuttakaan ennakoivaa oiretta tai supistusta. Siis _ei ainuttakaan_ oiretta synnytyksen lähenemisestä ennen kuin sunnuntaina aamuyöstä supistuksia heräsin. En tiedä tsemppaako se, mutta synnytys voi käynnistyä ihan puskista :D
 
^ noin mulla kävi esikoisen kanssa. Koko raskaus yhtä auvoa ja ekan supistuksen tunsin sinä yönä ku lähdin poikaa synnyttämään.

Nää tytöt onki sitte rääkänny oikeen kunnolla. Edellinen aloitti supistamaan ennen rv30 ja tämä ennen rv20... Ja oon välihin ihan hoo-moilasena että mikä nyt on "niitä" supistuksia. Ilta ja yö meni taas kipuillessa enkä ees vaivaantunut lähteä näytille. Nyt neuvolaan, täti saa kattoo missä mennään.

40+3
 
Olin lähdössä tänään aamupäivällä neuvolaan, pakko oli käydä vielä pissalla kotona, vaikka tiesin, että siellä täytyis tiristää purkkiin. Nousin pöntöltä ja sain housut ylös, kun tuntui, että vielä on tulossa jotain. Takas pöntölle istuun ja vedet holahti. Tai varmaan sellanen pari ruokalusikallista, mutta tunnistin kyllä lapsivedeksi. Kaksi kertaa nousin ja holautin sillä vessareissulla. Soitto synnytysvastaanotolle, sieltä ohjeena, että jos ei olo muuten muutu, tänään illalla 19-20 aikaan näytille sinne. :)
Kävin siellä neuvolassa kuitenkin pyörähtämässä, halusin kuunnella sykettä, kun vauva ollut koko aamun tosi vaisu. Syke löytyi, tasainen 120-140.
Saas katsoo mennäänkö pitkällä vai pidemmällä kaavalla tämä kierros. Esikosta meni vedet, jouduttiin käynnistämään ja pitkä kivulias synnytys, joka päättyi kiireelliseen sektioon. Mulla ei oo nyt supistellut, tosin viime yöstä lähtien aivan järkyttäviä kipuaaltoja häpyluulla. Kuin puukolla väännettäis... Vauvan pää jotenkin karheaa siellä?!
Mutta kyllä tämä murunen nyt tämän viikonlopun aikana syntyy, se on varma. :)
 
Muutama supistus (?) on tullut nyt illan aikana, alavatsaa jomottaa ja vauva mönkii ja potkii sekä puskee itseään alaspäin. En malttaisi käydä nukkumaan. Aamulla varmaan kuitenkin taas herätään normaalisti mahan kanssa yhtenä kappaleena. Joka päivä sitä vain toivoo, että tämä olisi vihdoin Se yö.
 
Takaisin
Top