Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Annissa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uusi ongelma. Soittivat laboratoriosta, että mulla on hiiva. Paikat on 1,5 cm aukia uskaltaako sitä käyttää mitään hiivalääkettä? Pitää vielä tunti oottaa ennen ku voi neuvolaan soittaa :-(

Eiliset supistukset laantui lopulta, yllätys yllätys.. Mutta tänään on tullut jo kohta parin tunnin ajan 2-6min välein säännöllisesti kipeitä. Revin muuten niin pelihousuni jos nämäkin lopahtavat! :mad:
Soittelin sairaalaan ja sanoivat että tervetuloa kun enää kotona ei oo hyvä olla. Mikä mittari tuokin on..

Marilyn olet jo varmaan soittanut neuvolaan ja saanut ohjeet sieltä, mutta mielestäni noita tulehduksia on aina hyvä hoitaa ennen synnytystä. Tsemppiä, hiiva on kyllä yksi niin inhottava vaiva!

Miitu voi höh, mutta nyt kuulostaa jo todella lupaavalta! :) Tsemppiä ja voimia sinne!

Muokattu viimeksi:
Tänään 40+0 ja synnärillä kävin kontrollissa. Paikat auki 2cm ja lääkäri kopeloi kovasti, että alkais tapahtua. Nyt on nii kipiänä paikat ja hieman näyttää vuotelevanki. Muutamia supistuksia tullut jo, jospa se tästä lähtis kunnolla käyntiin. Tsemppiä myös muille oirehtijoille!

Miitu mitkä vkoa nyt menossa, oon varmaa kysyny jossai vaiheessa, mut en muista..? Kuulostaa tosi lupaavalle sulla :-).
Mikä turhauttavampaa on,ku eka supistelee ja sit yks kaks loppuu.... Viimeyönä heräsin kovempiin supistuksiin jotka tuntu kunnolla selässä... En laskenut kui tiheään tuli,mut 1.5h torkuin ja heräsin aina kipuun.. Sit ne vaa loppu.. No sit heräsi nuoriin huutaan ja ukko teki rauhoittelemista vaikeaa ja teki mieli livauttaa, ku en ollu nukkunut,ku max tunnin ennen sitä.. Noh.. Nyt sit väsyttää aivan sikana. Oon nukkunut max.3h.. Ku piti herätä nuorimman kans ylös ennen sianpieremää.. Ukko jatko tyytyväisenä unta taas.. Ei yhtälä ota aivoon ei.. Olis ihana saaha itekki joskus jäädä sänkyyn,ku muut herää. Pahoin pelkään, et vauva taas jää mun vastuulle yöllä :'(.. Vaikka ukko luvannut auttaa... Nyt alkanu pelottavan vauvan tulo ja miten jaksan... Tuntuu välillä,ku voisi kaikki perua.. :-(.. Mihin se into katosi...
Supistelee, mut siinäkö supistelee.. Kiusaa vaa taas.

Mulla selvis kans siinä testis, et oli hiiva ja 2vkoa sitten höpöteltiin neuvolassa niin, että unohti kokonaan mainita asiasta. Soitteli sit perään kun pääsin kotiin ja käski hakea apteekista sen kertahoidon. Ikinä ennen en oo tarvinnu ja vähän olin, et jaa en mä varmaan tarvi sitä voidetta erikseen kun en edes tiennyt että mulla sitä on..oireilee jo niin kaikkea muutakin etten olis kyllä moista epäillytkään. Mutta siis sano, et hyvä hoitaa sillä kertahoidolla pois niin ei oo limakalvot sit niin herkät ja apteekissa mainitsi, että voi synnytyksen yhteydessä siirtyä vauvalle jos ei hoida pois. Ainoa mikä siinä oli, niin ei saa käyttää sitä asetinta vaan omin käsin laittaa kapseli paikalleen! Mulla kai auttoi..en tiedä!! =D

Onko noi hiivat ollu jotai sattumalöydöksiä vai miten ne on todettu? Mulla neuvolalekuri viimeks sano vaan, että vuoto hieman kokkareista niin sano, että pitää hakea hiivalääke. Enpä hakenu kun ei ole oireita eikä mun mielestä vähän kokkareinen valkovuoto oikei riitä syyksi kun mulla yleensä on ihan selvät hiivan oireet. Todennäkösesti puhkeais vaan uudestaan oireettomana kuitenkin.

Huomenna pärähtäis rv 41 (40+0)

Supistuksia on tullut nyt 6,5h ajan noin 6 minuutin välein keskimäärin ja kestävät yli minuutin. Panadolikaan ei auta, mutta sietämättömiä kivut eivät vielä ole joten odotellaan. :)
Varmaan lähetään illemmalla näyttäytymään synnärillä. Huomennahan sinne olisi joka tapauksessa raahattava luunsa.

Noniin :-). Todella hyvältä vaikuttaa. Tsemppiä koitokseen ja kyl nyt on menoa sulla :-).
Mulla tänää ollu muutama todella kivulias supistus selässä.. Hyi.. Apua jos synnytys supistukset on selässä... Ne on kauheita :-/.

Miitu: ooh kohta alkaa varmasti tapahtua siellä:) ja se mittari tosiaan on mikä on että niin pitkään kotona kun pärjää. Itsellä raja tuli siinä vaiheessa tässä synnytyksessä vastaan kun sillon illalla purskahdin itkuun kun koskee ja väsyttää ja esikoinen säikähti kun äitiin koski ja pahoitin siitä mieleni. Silloin soitin sairaalaan uudestaan ja sanoivat et nyt vaan sitten siellä käymään ja vaikka sitten osastolle ja kipulääkettä että saisi levättyä jos ei olisi alkanut syntyä:)

Täällä juilinut tänään :) ja siis tosi hentosta, aaltoilevaa tunnetta... harkkasuppareita oletan. Ja siis takalistossa ja reisissä mulla tällä kertaa tuntuu... esikon kohalla oli selkä tulessa. Nyt siis menos 38+5, eli onhan täs reilu viikko viel laskettuun ja esikko tuli 40+3 et enpä ala tuulettamaan, et pääsis ihan vielä tositoimiin. Ja ihan nyt parina yönä on alkanut nivuset ilmottaa itsestään... siis pääsin tänne asti ilman liitoskipuja. Eikä nääkään kivut oo mtn verrattuna ekan raskauden liitoskipuihin, helposti käännän kylkee ja nousen ylös.

Tavallaan niin haikeeta, et tää odotus on pian ohi... :/

Joo eipä tälläkään kauheasti merkkejä ole.. Kävellessä välissä kipeästi tikasee jalkoväliin mitä lie? Ja harjoitus suppareita välillä mut kipeitä ei ainoatakaan.. Täällä sit parin huoneen seiniä pakkeloinu remontin keskellä.. Saa nähdä ehtiikö valmiiksi ennen kuin päättää syntyä :) sairaala kassi pakkaamatta..tähänkään asti isoja sinne ole tarvinnut..pinna sänky myös kasaamatta :) kun makkari remontissa :)

Mulla se hiiva selvis siinä testis mikä otettiin viimesellä lääkärineuvolakäynnillä, et onko sitä bakteeria, joka vaatii antibiootin..en vaan muista sen nimee kun ei oo koskaan ollut!! =)

Tää on kyllä ollut niin ihme raskaus loppumetreillä kun olla vaan voi..siis jos vertaa aikaisempiin, noissa ennakoivissa oireissa. Kaks viikkoa, vissiin yhtä yötä lukuunottamatta mennyt niin että supistelee vähän kipeästikin yöllä tunnin verran ja liitoskivut ja kaikki vihlasut alkuyön ongelma..päiväsaikaan satunnaisempaa..ja nyt sit taas viime yönä. Illalla pakotti jalkoja ihan hulluna, toki saattoi aiheutua siitä, että kävin yhen näytöksen katsomassa 7cm:n koroissa ;) Tai sit se kun edellispäivän tunnin lenkin jälkeen eilen haravoin hiki hatussa..mutta siis kun olis taas tuostakin ajatellut et menee taas yö oikein kivasti, niin vielä mitä, nukuin kuin tukki 23-6.30, kertaakaan!!?! heräämättä..mies hieroi kyllä ne mun jalat illalla ja sit vielä siveli ja hiveli ennen nukahtamista (kaveri käski kiihdyttää oksitosiinin tuotantoa ;) ), mutta kun olis sit taas siitäkin ajatellut, että jos sitä erittyi enempi niin sen olis pitänyt niitä supistuksia nimenomaan aiheuttaa!! =D

Lähden tästä viimeisen kerran neuvolaan ja peukut pystyssä toivon, että täti yllättäis ja katsois ite tilanteen, mutta epäilen pahasti, joten todennäköisesti tässä epätietoisuuden viidakossa jatketaan.. =)

Eli se GBS-näyte. Sitä mietinkin, että kun se on kuitenkin spesifisti fluorin streptokokkinäyte, että vastataanko siitä hiiva, mutta siis ilmeisesti vastataan. Kiitos tästä tiedosta :) Mulla se oli meinaa negatiivinen niin ne lääkärin puheet hiivalääkkeestä saa vieläkin jäädä mulla kyllä huomioimatta..

Päivittelen täältä Naikkarilta, lääkäri oli sitä mieltä että sektio perutaan ja koitetaan käynnistellä kun on edennyt tilanne niin hyvin tämän perätila vauvan kanssa. :) Hitusen jänskättää, mutta mulle alatie tuntuu luonnollisemmalta kuin leikkaus ja haluan vauvallekin kaikki edut siitä, joten pidin pääni että alakautta yritetään jos vain mahdollista.

Devilangel, Kiitoksia! :) Eivät taida koittaa kääntää. Äsken oltiin käyrillä ja supistuksia piirtyi mukavasti. Lääkäri on vielä leikkaussalissa kiinni, joten odotellaan että mitäs seuraavaksi. Vielä en oo siis saanut mitään, mutta omatkin supistukset tekee parhaillaan töitään. :winkNyt keräillään miehen kanssa voimia tulevaan!

Oi ihanaa, vauvoja! Oon ihan jännittyneenä ja innoissani täällä ku lukee teidän tuntemuksia vaikkei tunnetakkaan :D

Takaisin