Synnytystä ennakoivia oireita

Tänään maha löystyi ekaa kertaa sitten raskautumisen. Menkkajuilintaa välillä, kroppa turvoksissa, kuin tiinee sammakko. Säännöllisiä, mutta minun mielestä ei kivuliaita supistuksia tullut jonkin verran. Mieliala maissa, mutta odotellaan...

No ei varsinaisesti kipeitä, mutta sellasii et huomaa ja tuntuu. Mulla ei muutenkaa menkkakivut oo kovin pahoja. Nyt ennen tota parin päivän taukoa oli sellasii et hetken jo mietin otanko panadolia vai en. Mulla tuntuu pääasiassa alapäässä, kun toisilla selässä.

Mulla semmosia, että jos en tietäisi olevani raskaana, ottaisin lääkkeet just nyt, hetki ennen pahojen kipujen tuloa. Eli vatsa löysällä, selkää ja alavatsaa pakottaa.

Ei varmaan kivaa tommonen... Mut toisaalta mä kaipaisin jotaki tuntemuksia ni tietäs että vois ehkä se synnytys olla jo lähellä mutku ei mitään ni tässä varmaan ollaan raskaana vielä heinäkuussakin :D

No mullaki nää jomot on sellasia, että jos en olisi raskaana, olisin varma, että menkat alkaa. Jospa nää kypsyttäis paikkoja. :) Ainakin on lääkärit ja th sanonu, että supistuksia ne menkkajomot on.

Muilla kokemuksia onko valkovuotoa vai lapsivettä.. Muutaman päivä ajan aamulla herätessä ja noustessa pikkuhousut kastunu ei mitään hirveetä määrää mutta läpi asti kuitenkin... eilen tuli myös päivällä unien jälkeen ja illalla satunnaisesti mutta tosi vähän, yöllä tulikin sitten jokakerta kääntäessä kylkeä vähäsen ei missään vaiheessa kuitenkaan että side kovin märäksi menisi... Välillä pyyhittäessä näkyy limaa mukana välillä ei tänään myös siteessä näkyy vaalenpunaista... Onko jonkulainen reikä vaikka kalvoissa joista sitten pääsee maatessa lapsivettä vai onko vain vetistä valkovuotoa? Kyselen täältä kun soittamis kynnys ainaniin korkea ettei viitti soitella jos onkin turhaa ja jos onkin joku hapannaama vastassa että haukkuu maan rakoon niin kynnys vaan kasvaa :D koittaka kestää maholliset kirjotus virheet inhoan tabletilla kirjottamista mut kone rikki..

Voi olla kumpaa vain!! Vaaleanpunainen väri viittais äkkiä kyllä ihan lapsiveteen. Soita synnärille!! Ne pyytää sut näytille ja testaavat. Parempi testata, että saavat synnytyksen käyntiin ajoissa, jos on vettä.

Eikä ne sua lyttää siellä. :) niiden oma ohjeistus on käydä näytillä, jos vaan yhtään epäilee tihkumista. Etkä olis ensimmäinen äiti, joka "turhaan" käy, jos ei oliskaan lapsivettä. :) se on heidän työssään arkea.

Nim. Mäkin kävin turhan reissun kun samaan tapaan tihutteli. Ei ollut vettä, mutta hyvä kun tuli tutkittua. :)

Jep, minä keskiviikkona polilla kun vain ohimennen sanoin että valkovuoto on tosi vetistä että vaikea välillä sanoa kumpaa on, niin heti laverille ja testasivat :) siinä menee vain muutama minuutti. Mutta ymmärrän tunteesi ja ei siellä tarvi olla kun yksi ajattelematon möläyttäjä niin kynnys nousee ja voi olla kurjat seuraukset.

Malttamattomana kurkin tuolta Heinäkuisten puolelta :)
Mutta minä just kävin tsekissä tuosta vaaleenpunasesta vetisestä vuodosta, kun alko oleen niin vetistä jo ja tuli parin päivän ajan joka vessareissulla (sitä ennen n. pari vkoa kahdesti-kolmesti päivässä) niin vaihtoehdot annettiin joko lapsivettä tai hiivan aiheuttamaa vetistä vuotoa, johon sekoittuneena verta kun verisuonet paukkuu kohdun suun pehmentyessä ja auetessa hiljalleen. Jälkimmäinen oli :p Mutta eli se pieni verisyys on ihan normaalia, käy kuitenkin tarkistamassa :)

Soitin aamusella ja sanoivat et seurata vieläkö tulee seurailin ja vähä tuli mut sitä et mitä on nii ei tietoa... kolmen jälkeen rupes supistellee aikoja oteltu riippuu mitä tekee mut tullee 6 välein ja kestävät 40 sekkaa tai kolmisen minuuttia ja 20-30 sekkaa ei hirveenkovia soitin synnärille mutta sanoivat et seurailla säännöllistyykö... joten odotellaan saa nähä kauanko... katotaan nyt sitte mitä tästä tullee :D

Soitin aamusella ja sanoivat et seurata vieläkö tulee seurailin ja vähä tuli mut sitä et mitä on nii ei tietoa... kolmen jälkeen rupes supistellee aikoja oteltu riippuu mitä tekee mut tullee 6 välein ja kestävät 40 sekkaa tai kolmisen minuuttia ja 20-30 sekkaa ei hirveenkovia soitin synnärille mutta sanoivat et seurailla säännöllistyykö... joten odotellaan saa nähä kauanko... katotaan nyt sitte mitä tästä tullee :D
Toivottavasti siitä tulloo vaava ;)

Minäkin oon just synnärillä tarkistamassa tuliko vettä, muutaman päivän ollu tosi vetistä valkovuotoa mutta selvästi aina myös limaa mukana. Eilen tuli isompi loraus kerralla eikä ollut limaista, supistuksia tuli 4 tuntia alle 5 min välein mut sit laantuivat. Soitin ja käskivät aamulla näytille, just sain tulokset ettei ollut vettä mutta onpahan nyt tarkastettu. Ärsyttää vaan kun supistuksia tulee nyt tosi harvakseltaan eikä oo ees hirveen pahoja, vaikka illalla oli sellasia etten ois kauaa enää kestänyt jos ois pysynyt siinä alle 5 min väleissä. Sama oli esikoisesta, kaks ja puoli päivää supisteli säännöllisesti ennen kun olin ees 4 cm auki ja pääsin saliin, toivottavasti ei nyt menis samalla kaavalla...

Täälläkin käyty synnärillä tarkastamassa tihkuuko vettä, mutta valkovuotoahan tuo oli. Maha on pari päivää ollut sekasin ja epäsäännöllisiä supistuksia tulee pitkin päivää, ei kovin kipeitä. Tapahtuis hitto jotain jo, malttamaton olo :D nyt menossa 39+0!

Mulla alaselkä huutaa hoosiannaa kaikissa asennoissa. Kipu jatkuvaa,eli ei kai voi suppareita ollakkaan...

Mä en pysty niinku ees makaa. Äsken aloin palelemaan järjettömästi ja oksettaa ihan kauheesti.. joku mahatauti tai kuume nyt tähän ni mä jätän homman tähän.

Toivottavasti et saa sitä samaa kuin mulla. Olisin mielummin synnyttänyt 3 kertaa putkeen :yuck: Vieläkii vähän arka rintakehä oksentamisesta vauvamahan kanssa

Takaisin