Synnytystä ennakoivia oireita

Mun äiti sano eilen et onpas sun huulet turvoksissa. Kuulemma se enteilee et synnytys lähestyy. En oo kyllä ikinä kuullukaan :) kasvot tuntuu kyllä kaikilla turpoavan mitä lähemmäs mennään synnytystä.

Itellä limatulppa irtos viimeksi viikko ennen synnytystä mut ilmeisesti ei sekään kaikilla tarkota mitään. Irtos siis kokonaisena ja seuraavana yönä alko ekat kipeet supistelut. Niin ja moni on tullu kipeeksi just ennen synnytystä.
 
Multa on kummastakin maha tyhjentänyt ite ittensä synnytyksen startatessa. Kakkosesta alkoi veriviiruinen vuoto edellisenä päivänä. Sit ne supistukset oli vaan niin omaa luokkaansa, ei heti niin kovin kipeitä, mutta niin erilaisia, etteivät jättäneet arvailun varaa. :)

Vauvallakin saattaa olla joku extrarauhallinen voimien keräämispäivä ennen synnytystä, mutta nyt en kyllä enää muista oliko näillä... hmmm...
 
Saattaa pitää paikkansa tuo vauvan lepopäivä. Me käytiin esikoisesta äippäpolilla liikehälytyksellä viikkoa ennen kuin hän syntyi. Tosin kipeät supistukset alkoi kun lääkäri ronkki seuraavalla viikolla oikein huolella (kandi oli myös kokeilemassa) että en sitte tiiä olisko tuo omia aikojaan alkanut syntyä jo silloin.
 
Mäkin oon kuullut tosta,että nenä tai huulet saattaa turvota.Vaikeaa kun musta mun nenä näyttää joka aamu turvonneelta...
 
Edellisen synnytyksen satoa:

Mulla on todennäköisesti lähtenyt limatulppa ensimmäisen kerran yli kuukausi ennen synnytystä, joten siitä en lähtisi ennustamaan yhtään mitään. Tässäkin raskaudessa siitä tipahti osa silloin kuukausi sitten? Eiköhän se ole jo palautunut ennalleen.

Päivää ennen synnytystä olen kirjoittanut että vauvan likkeet ovat olleen potkujen ja iskujen sijaan todella hitaita ja venytteleviä.
 
Mahtaakohan ennakoida lähtöä, kun pari päivää sitten iski ihan hirvee hätä siitä, etten ehi nähdä muutamaa tärkeää ihmistä ennen synnytystä. Jotenkin vaan tuntu sille, että aika loppuu kesken. Eilen iltapäivällä supisteli, mahasta väänti ja oli jotenki henkisesti omituinen olo. Jotenki semmonen poissaoleva ja itku saatto yllättää ihan yhtäkkiä. Illalla supisteli 9 min välein, mutta ei sattunu tarpeeks, että oisin sairaalaan ollu lähdössä. Nyt aamulla on supistellu sillon tällön.
 
Oon itekin miettinyt noita fiiliksiä, että niissä voi oikeesti olla perää. Itelle tuli toissapäivänä vähän kummallinen olo juurikin henkisesti, sellanen ettei kauan enää, ja kun vessassa kokeilin niin kohdunkaula (tai mitä siitä enää on jäljellä) oli jo niin pehmeä ja lyhentynyt etten meinannut ensin edes löytää sitä. Onneksi huomenna on se 34 viikkoa täynnä ja torstaina nla-lääkäri ja ultra :)
 
Mä just lueskelin kakkosen odotusajan mietteitäni. Oli ollut jo näihin samoihin aikoihin (nyt rv 33) outoa oloa ja olin varma, että vauva syntyy enne LA. Supistuksia ja vääriä hälyyksiäkin oli kolme vk ennen LA. Mut silti tyttö syntyi viisi päivää yli LA:n... :rolleyes:

En uskalla pitää toiveita korkealla, että tämäkään ottais varaslähtöä.
 
Mulle kans anoppi sano ku ei oltu nähty pariin viikkoon, et mun huulet on on sen näköset et synnytys lähestyy! Sit ku rupesin katteleen ni on ne ehkä jotenki omituiset, enpä ois kyl ite tajunnu:D
 
Luottakaa vaistoon! :) Minä en halunnut luottaa ja uskoa, vaikka ihan selviä merkkejä olisi ollut ilmassa. :)
 
Edellisenä päivänä ruoka maistui todella huonosti. Joutui oikein pakottamaan itsensä syömään. Olin myös todella kiukkuinen pari päivää ennen. Mietin, voisivatko olla nyt niitä merkkejä, mutta en uskonut itseäni.

Miehellä meni maha sekaisin. :D
 
Saas nähdä miten pitkälle mulla menee lasketun ajan yli kun ei ole vielä mitään oireita. Ruoka maistuu ja just oikein heräsin nälkään :wink Joko mä en ole huomannut yhtään ainutta supistusta tai sit niitä ei ole ollut, ei vaikka kävisin pitkällä kävelyllä, vesijumpassa tai pyöräilemässä.. Nyt siis rv 37+3. Itse äidin esikoisena olen ollut 10pv myöhässä, mulla ei ollut mikään kiire ja synnytystä käynnisteltiinkin.

*edit pahimmat kirjoitusvirheet*
 
Kukas niistä turvonneista huulista sanoikaan? Mulla on viime- ja toissayönä ollu huulet kuin botoxilla täytetyt, turvonneet ja osin puutuneet. Ihankuin olisin koko yön niitä purrut tai imeskellyt. Nyt päivälläkin tuntuvat tosi oudoilta.
 
No on tosi lähellä. Alakerta on siinä kondiksessa kuin missä se oli paria päivää ennen esikoisen syntymää: vauvan pää on niin alhaalla ettei sitä voi olla tuntematta sisäkautta jos kokeilee varoen, kohdunsuu on ainakin 2 sormelle auki ja kaula on ihan lirurinkula enää, käytännössä kadonnut :eek:. Seksiäkään viiti nyt harrastaa ku esikoisella on huomenna illalla päikkärin kevätjuhla, haluan sinne pillittämään ylpeänä äitinä :grin

Olo on tosi levoton, mitenköhän tiukasti tämä vauva aikoo pitää kiinni. Nukuin viime yön tosi huonosti, vauvakin liikkui kauhean paljon ja tunki alaspäin. Joka unessa synnytin, tai en synnyttänyt vaikka olis pitänyt. Olis nyt edes huomiseen iltaan saakka iisisti.
 
Takaisin
Top