Synnytystä ennakoivia oireita

Mulla irtos limatulppaa jo reilu kuukaus sitten.. Tänäänki vetästiin aamulla reipas neljän kilsan lenkki ja ei mitään. No ens viikolla on sit ya kontrolli.
 
Suppareita ei kovin kipeitä epämukavia osa tullu 3 päivää ja tänään alkoi tulppa irtoomaan.
Taipumusta mulla menee yli joten tässä vähän jännätään et jos vaik itellään syntyisi.
 
Mulla tosiaan tulppa irtosi keskiviikkona ja vedet meni perjantaina aamuyöstä :) tunti vesien menosta alko supistukset! Nyt olen vuorokauden kuunnellut viiden minuutin välein olevia supistuksia! Aamulla käynnistävät, jos kohdunsuulla ei ole vieläkään tapahtunut edistystä!
 
Epäsäännöllisistä kipeistä supistuksista täällä kärsitään. Nukuttua en yöllä saa supistusten vuoksi...huoh.
 
Löysinpäs paikan jossa muilla laskettu aika samoihin aikoihin! :) Mulla tänään 38+0 ja kärsimättömänä odotan että pääsis jo synnyttämään, mutta mitään ennakoivia merkkejä ei juurikaan ole.. Supistus sillon tällöin, joskus hieman kipeä joskus vaan pelkkä vatsan kiristys.. Limatulppaa ei oo näkynyt ja aikaisemmissa 3 synnytyksissä se onkin irronnut vasta salissa..
 
Mulla tänään aamusta heti totesin et naama turvoksissa, myös huulet. Itku herkkä oon tänään.
 
Voiko supistuskipu tuntua pelkästään tuolla alhaalla kohdunsuulla? :)

En minä usko että kohtulihas voisi vain yhdestä pikkukohdasta supistua. Se kipu johtuu siitä kun vauva hankaa ja painaa ja venyttää kohdunsuuta muttei se taida aueta ilman supistuksia, kivuttomia tai kivuliaita. Tai niin ainakin sanovat viisaat. Ei supistuksia, ei avautumista, tosin supistukset voi jäädä huomaamatta jos ne on pelkkää kiristystä.

Ps. vaikka tuntuu että avautumista on tällä hetkellä nimenomaan siksi kun ei ole tarpeeksi supistuksia, mutta avautuminen on sen tyyppistä että se tulee yläpäästä eikä alapäästä :angel4
 
Siis kyllä supistaa, mutta maha vaan kovettuu ja kipu ei tunnu muualla kuin tuolla alhaalla. Ei selässä tai mahassa.. viimeks synnytys käynnistettiin ja eka supistus tuntui jo todella kipeältä eikä kivun paikkaa pystynyt kohdentamaan mihinkään..
 
No sitten, miksi ei, supistushan kuitenkin työntää vauvaa alaspäin ja niin edelleen :wink Luulen että toisessa raskaudessa mulla on ollut huomattavasti enemmän kipuja kohdunsuulla kun se on aika röpelöinen ja ei niin sileä, edellisen synnytyksen jäljiltä. Avautui niin nopeasti, varmaan teki tepposia, ja jotain arpikudosta on joka sitten kipuilee.
 
Paineen tunne alkaa olla inhottava etenkin kävellessä.. Epäsäännöllisiä supistuksia tulee.. Vaikee saada päiviä kulumaan kun vain odottaa millon tapahtuu! Lenkille en päivisin uskalla yksin lähteä jos jotain tapahtuukin. Illalla sitten miehen kanssa :)
 
Koko ajan myös odottaa jotain "merkkejä", mutta kyllähän se monilla vaan alkaa yhtäkkiäkin tapahtua!
 
Mä odottelen myös merkkejä että synnytys lähestyisi mutta voihan toki vedet mennä tai supistukset alkaa millon vaan vaikkei olisi mikään enteillyt vauvan tuloa :)
 
Tänään limavuotoa runsaasti, vauvan pää taisi kiinnittyä ja supistellut epäsäännöllisesti koko päivän, ja pitkäkestoista supistusta. Tuli kyllä jo turhautumisitku kun näköjään taas pitkä yö edessä, vaikka jo vaikutti että nyt alkaa. Iltaa kun meni pidemmälle niin loppu supistelut. Mieskin ehti jo tällä kertaa innostua ja ollaan molemmat aika harmissamme, enkä vain minä. Tää on ollut juuri sitä mun pahinta pelkoa, että supistelee mutta aina lopahtaa, ja jatkuu päivä toisensa jälkeen.
 
Mulla sama homma.. Supistuksia tulee sen 2 tai 3 tuntia ja sitten loppuu :sad001 Tosi turhauttavaa.. Eilen olin jo taas ihan varma että nyt lähetään, mutta ei! Päätin olla ajattelematta koko synnytystä enää, tulee kun tulee.. Onko muilla vauvat rauhottuneet masussa? Musta tuntuu ettei vauvaliiku enää paljoakaan ja saan aina nippanappa sen 10liikettä tunnissa laskettua.
 
No ku supistelis ees mutku ei mitään:sad001 Tosin voishan se olla aika turhauttavaa tuommoinen että supistaa ja luullaan että nyt tuli lähtö ja sit loppuukin. Tää jeppe kyllä kovastikin liikkuu vielä. Semmosta möngerrystä ja väliin asettuu kokonaan oikealle ja maha on hassun muotoinen :)

Nyt pakottaa älyttömästi alaselkää. Tekis mieli melkein ottaa särkylääkettä mut en taija tohtia. Varmaan tää sängyssä makaaminen ottaa selkään ku ei tää supistelu särkyä ole ku ei tuu mitään taukoa tohon särkyyn.
 
No melkein ennemmin niin ettei tulis supistuksia ollenkaan vasta ku sitten lähdön hetkellä.. Ainakin tässä tapauksessa ku tätä on jatkunut monta päivää.. :sad001 muissa raskauksissa ei tällästä ole ollut vaan heti se on ollu menoa sit.
 
Mulla on nyt alkanu tulee taas valkovuotoa joka on tosi vetistä.. Ei oo ollut siis minkään näköstä vuotoa moneen viikkoon niin jotain muutosta sentään johkin suuntaan :D
 
Takaisin
Top