Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satuvee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu niin mäkin... erityisen tylsä päivä tänään! Mieskin joutui olemaan töissä pidempään. Onneksi hänellä alkaa kohta kymmenen viikon kesäloma ja isyysloma siihen päälle :Heartred

Supistukset taas kadonneet kuin tuhka tuuleen. Ottaa päähän kun mitään ei tapahdu ja kaikki tutut joiden la on ollut tässä lähellä ennen ja jälkeen saavat omansa. Kävely on yhtä tuskaa kun vauvan pää on jossain häpyluun takana, kaiheaa kihelmöintiä ja viiltokipuja kohdunsuulla mutta kaveri vaan melskaa tuolla sisällä eikö suostu tulemaan ulos. Tänään siis mulla vuorostaan huono päivä... :|

Kuulostaa tutulta.. Yksi tujakka suppari tuli sentään aamuyöstä. Blaaa.. Mitenhän tästä päivästä sais vähän paremman kun eilisestä. Huomisaamuna se saakelin sokerirasitus. Ihanaa.

Nyt sä veit sanat suustani, Tirlitan! Kyllä tässä on mielenterveys koetuksella, kun prkl karmeeta kipuilua mut se ei johda mihinkään :( ja tuntuu että kaikilla muilla lähtee synnytys tosta vain ja heillä on jo vauvat viikko pari ennen laskettua. Mä varmaan oon täällä vielä kesäkuun puolessa välissä kiroamassa. Sanoin jo miehelle että seuraavasta viikosta lähtien voi tulla morjestaa mua hullujen huoneelle.. yritti lohduttaa et kyllä se joskus tulee, mut ei se taida ymmärtää yhtään, kuinka raskasta tää alkaa olee :/

Nimenomaa mielenterveys. Ensin sitä pelkää viikolta 30 asti et tulee ulos ennen aikojaan, sit ku sais tulla ni ei mitään. Nukunkin jotenkin ihmeellisesti et valvon kolme ja sit saan jotenkin nukuttua yhen, varsinaiset 3+1 päivät siis meneillään. Kauheet kivut ja kaikki ennakoivat oireet ja EI TULE ULOS! On ennakoivia säännölisiä supistuksia, paineiden nousua, vauvan kiinnittymistä, limatulppaa, paikkojen avautumista, paineen tunnetta lantiossa U fucking name it and I have it. Oon niinku niin loppu tähän et tekis mieli mennä potkimaan puluja tai heitellä lautasia lattiaan.

Joo taitaa kesäkuun puolelle mennä...torstaina aika äippäpolille ja jos kaikki on ok ni ei kun vaan takasin kotiin oottamaan, jippii. Kyllähän tätä oottelis jos ei koskis joka paikkaan niin pirusti, kaupassa käyntikin on jo itessään niin iso suoritus että meinaa kuolla. Menkkamaista jomotusta on ollu ja hyvin hentoja supistuksia, ei mitenkään hurjan kivuliaita ja yöt nukun edelleen kuin tukki, vain vessaan on herättävä. Joskus aamuyöstä sit valvon ja mietin että justiinsa joo tässä sitä ollaan. Vanhemmat lapset meni aamulla kouluun, huomenna olis juhla ja äiti tässä kunnossa, kyllä ottaa kaaliin!!! Kyllähän se tiedetään että sieltä se tulee kun aika on mutta kun ei helpota oloa niin ei!

Heräsin myös aika kurjissa tunnelmissa, eilen kellottelin supistuksia melko tasaisesti seitsemän minuutin välein varmaan pari tuntia, mutta kun kipu uupuu edelleen kokonaan. On tämäkin masokismia, kun vaan toivoo, että sattuisi :D Herätessä olin jo täysin varma, ettei mun kohtu vaan osaa supistella oikein, kun ei keskenmenon jälkeenkään osannut, eikä vauva synny muulla kuin sektiolla.. Mutta nyt sain akupunktioajan torstaiaamulle, ja mieli parani heti, kun on jotain muutakin kuin ensi viikolla häämöttävä käynnistysaika odottamassa, luotan akupunktaajaani :) Kertoi joskus aiemmin kolmasti yrittäneensä käynnistää yliaikaista, kaksi vauvaa oli syntynyt vielä samana iltana ja yksi seuraavana aamuna, joten to-pe -akselilla tännekin vauva kiitos!

Ihanaa, mun päivä on pelastettu! :Heartred Sain ajan synnytyksen stimulointiin perehtyneelle akupunktaajalle perjantaiksi :) Jos se edes vähän alkaisi valmistelemaan paikkoja, mua niin pelottaa käynnistys vaikka muuten ei synnytys jännitäkään. Haluan käyttää kaikki luonnolliset oljenkorret, ennen kuin käynnistykseen joutuisin (onhan siihenkin toki vielä pari viikkoa, mutta parempi aloittaa ajoissa valmistelut :P )

Jes, hyvä! Minuakaan ei se käynnistys kauheasti innostaisi... ja se on minulla mahdollista, mikäli todetaan se radi ja että vauva on suhteellisen iso. Siksi myös varasin vastaavan ylihuomiselle.

Mulla on nyt kaksi käynnistyskokemusta takana ja täytyy sanoa tämän jälkimmäisen olevan aivan älyttömän positiivinen. Eka käynnistys tehtiin cytotecein kohdunsuulle ja nyt laitettiin ballongilla painetta kohdunkaulaan. Tämä viimeinen synnytys lähti käyntiin helposti ja oli kyllä miellyttävin avautumisvaihe (jos näin voi sanoa) koskaan. Mulla avautuminen ollut tavallisesti pitkä ja tuskaisa, nyt nopea ja kivut todella hyvin hallittavissa. ponnistaminen ei sitten kivaa ollutkaan, mutta suurin syy oli vasta pään syntymän yhteydessä paljastunut ajotarjonta. Ilmankos teki tiukkaa löytää tahtoa ja ennen kaikkea uskallusta ponnistaa se viimeinen työntö. Mutta itse käynnistys kokemuksena erityisen positiivinen ja sitä jännitin aivan turhaan.

Ok, hyvä tietää, kiitos! Käynnistykseen lääkkeillä en kovin helposti suostukaan. Kun muutenkin haluaisin kaikkia huumeita välttää.

Mulla olis ollut kalvot myös puhkaistavissa, mutta koko kohdunkaula oli vielä jäljellä ja sisäsyrjästä kiinteä. Lääkäri päätyi juurikin tästä syystä ballonkiin, koska kalvojen puhkaisussa olisi kuulemma ollut riskinä, että olisin ollut vedetön ja synnytys edelleenkin käynnistymättä. Oli kyllä loistoratkaisu juuri näin. Mun kokemuksen mukaan lääkkeetön todellakin parempi :)

Tuota ballonkia minäkin ehdottomasti tahtoisin kokeiltavaksi, jos mahdollista. Varsinkin kun cytoteceista on karmaisevat kokemukset keskeytyneen keskenmenon hoidossa.. Mutta toivotaan että käynnistyy joko itsekseen tai akupunktiolla seuraavan viikon aikana! Mulla ei edes muuten ole mikään hätä yliajalla, tai siis olo ei ole merkittävästi huonompi kuin koko raskausaikana, kävelemättömyyteen olen jo tottunut, mutta tuo käynnistysuhka ahdistaa. Siksi olikin oikein kiva lukea positiivinen käynnistyskokemus :)

Täälläkin valvotaan. Sain peruutusajalle siirrettyä akupunktion huomisaamuksi, ja taisin vahingossa alkaa jännittämään, jos se käynnistääkin synnytyksen.. Ja nyt ei tule uni silmään. Viiden tunnin päästä pitää jo nousta akupunktiota varten, toivottavasti joudan päiväunille sen jälkeen, muuten on kyllä vähän väsynyt olotila, jos synnytys käynnistyykin! Tosin viime yön nukuin tosi hyvin, ja olin koko päivän ihan nukkuneenrukous. Edellispäivänä paljon pirteämpi kahden tunnin yöunien ja kolmen tunnin päikkärien jäljiltä, joten ei tässä taida mitään logiikkaa edes olla enää :D

Mulla huomenna yliaikaiskontrolli, saas nähdä mitä tuumiivat. Yöllä en herännyt kuin kauheaan närästykseen, jota on nyt muutamina päivinä ollut, ihan kauheeta! Kun olis ees jonkinlaista supistelua, mutta tuntuis kadonneen ne vähäisetkin :bored: Huomenna juhlitaan vanhimman lapsen synttäreitä jos ei jäädä sairaalaan!

Yöllä muutama kipeähkö suppari ja vähän särynomaista tuntemusta.. eipä muuta. Pitkästä aikaa nukuin tosi huonosti.

Mutta eiköhän se huominen akupunktio laita vauvaan vauhtia! Joo..? :smiley-angelic002

Takaisin