Synnytystä ennakoivia oireita

Täällä ollaan! :)

Tsemppiä ja voimia sulle kovasti Tirlitan!! :Heartred
Saitko tietää mistä noi kramppaukset ja poltot johtuu vai onko raskausmyrkytys?

Mulla on sillä ylävatsalla ollut jo parin viikon aikana (ei päivittäin) kipua, ja sanoinkin siitä neuvolassa mutta eivät siellä huolestuneet. Se on sellainen tunne, kuin olisi ihan kamala nälkä, tai ihan kuin mun ylävatsa olisi mukiloitu, mutta tiedän ettei ole närästystä, kun se tuntuu mulla polttona ja pahoinvointina, jos sitä joskus on ollut.
Muita oireita raskausmyrkytykseen mulla ei ole, kuin toi ylävatsan kipuilu. Mutta sekin on niin pientä kipuilua, että jotenkin en usko että olisi myrkytys :wideyed:
 
Juu yhdessä kasassa ollaan. Tänään ei sitte ookaan ollu mitään epämääräsiä kipuja et ei tää varmaan ennen ens viikkoa tuu...
 
Juu täällä ollaan ja yhdessä kasassa :confused:
Ei mitään maatamullistavaa vieläkään, mut ehkäpä hiljaa hyvä tulee... (pakko yrittää olla optimistinen!) :wink
 
Täällä ei olla enää yhdessä kasassa (tai on tuo toinen tuossa hyvin lähellä vieressä). Synnytys lopulta venyi ja venyi, yhteensä 34 tuntia vähintään kymmenen minuutin välein tulleista kipeistä supistuksista laskun aloittaen. Huh huh mikä operaatio, aikas puhki olin lopussa! Omat supistukset eivät vain riittäneet aukaisemaan kohdunsuuta, vaikka todella kipeitä olivatkin, oksitosiinilla hoitui sitten onneksi lopulta ja alatiesynnytys onnistui. Molemmat voidaan hyvin :)
 
Joku raskausmyrkytykseen viittaava juttu oli koholla mutta koska nestetytyksen myötä mun paineet laski 99/150. -> 80/120. Niin akuuttia raskausmyrkytystä tää ei kait oot. Pissassa oli jotain ja tulehdusarvot koholla... Kohta pitäis alkaa lääkärin rundi niin ollaan viisaampia kaiken suhteen. Todella mystistä kaiken kaikkiaan ja kukaan ei oikeen osaa sanoa et mistä tää johtuu. Harmittaa että olin kotona niin pitkään, olis pitäny sillon lauantaina vaan lähteä päivystykseen ja vaatia päästä hoitoon. Suoraan sanottuna ottaa todella paljon päähän se että mun olotiloille viitattiin kintaalla kun soitin synnärille. Onneks mulla on aivan huippu neuvolatäti joka mut nähdessään maanantai aamulla otti luurin käteen ja soitti samantien synnärille ja polille ja sanoi että lähetän tän naisen nyt sinne että tää on ihan loppu. :Heartred
 
Kuulostaa kyllä kummalta toi, Tirlitan. Ja varsinkin jos kukaan ei osaa sanoa edes mitään siihen! Toivottovasti lääkäri sanoo nyt edes jotain, kun tulee kierrokselleen.

Pitääpä tarkkailla omaa ylävatsan kipua.

Kerrohan kuulumisia myöhemminkin, jos vaan jaksat! Varsinkin jos aikovat käynnistää :)
Tsempit!
 
Ei kukaan oo osannu vieläkään sanoa niihin kipuihin mitään... Mutta jotain positiivista - päättivät laittaa ballongin. Eli nyt toivotaan että kanava häviää ja saadaan paikat n.4cm auki jonka jälkeen puhkaistaan kalvot jos tilanne antaa myöden. Tälleen saattaisin päästä ilman O- tippaa ja mahdollisimman "lähellä" luonnollista käynnistystä. Wish me luck että jotain tapahtuu!
 
Noniin kaikki ihanaiset.

Eli ballonki tosiaan aiheutti mulle supistuksia noin viiden tunnin ajaksi jonka jälkeen loppuivat kuin seinään. Aamulla olin ihan epätoivoinen lampsiessani lääkärille MUTTA turns out olen 5cm auki ja ballonki ei vain tippunut itsestään.

Alkuperäinen suunitelma oli puhkaista kalvot mutta agalactian takia sainkin nyt o-tipan käteen. Eli salissa ollaan ja toivotaan lisä supistuksia!

Voin suositella ballonkia omien kokemusten mukaan teille muille jos joudutte käynnistykseen. Olkaa vaan sitten fiksumpia kuin minä että jos supistukset loppuu niin pyytäkää päästä näytille! Niin ei tartte miettiä ja olla turhautuneena osastolla 17 tuntia turhaan :D
 
Viiimeinkin!!! Minullakin tapahtuu :)
Aamusta saakka lorahdellut lapsivettä ja kävin äsken sairaalassa tarkastuksessa, kun itse en ollut varma oliko
vain vetistä valkovuotoa vai lapsivettä. Paljastui sitten lapsivedeksi ja huomenna klo 8.00 takaisin sairaalalle, jos synnytys ei käynnisty itsestään ennen sitä. Testasivat samalla streptokokin ja luojan kiitos se oli negatiivinen, koska jos se testi olisi ollut positiivinen, olisin joutunut jäädä jo sairaalalle yöksi antibioottien takia. Nyt saan olla vielä rauhassa kotona :Heartred

Selkäjomotus senkun pahenee ja kipeitä supistuksia on tullut useammin, katsotaan eteneekö itsestään.
Tuleva käynnistys pelottaa hieman, mutta kiitos noista ballonki "suosituksista", toivon että minullakin sillä käynnistellään. Toisaalta nyt olen vain niin innoissani, että peittoaa kaikki pelon tunteet mennen tullen.
Ihanaa saada viimeinkin vauva ulkomaailmaan :love7
 
Jee kirsikka! Vihdoin sullakin tapahtuu :) Laittele sit viestii kun jaksat, tsempit! Kohta odotus palkitaan! :Heartred
 
Tirlitan Onnittelut pikkuisesta.. :)

JMT ja Kirsikka tsemppiä loppu rutistukseen ja ihanaa että saatte pian pienet syliteltäviksi... :)
 
Takaisin
Top