Synnytystä ennakoivia oireita

Olo on mennyt hankalammaksi ja jopa ajoittain ihan tuskaisemmaksi, mutta kipeät supistukset puuttuu. Vihlomista on ja painetta ihan huolella. Supistuksia tulee ja välillä aika napakoitakin, muttei vielä kuitenkaan tarpeeksi... Jos siellä kuitenkin jotain edistystä tapahtuisi!?
 
Kyllä tapahtuu! Mulla ihan sama homma, muutamia kipeähköjäkin supistuksia tulee välillä. En vain oikeasti ihan tiedä, kuinka kipeä on kipeä supistus, mutta kuulemma sen sitten tietää... Tunnen itseni aika pöljäksi :grin
 
Täällähän alkaa tapahtumaan ihan rytinällä! :)
Mulla on vihlonta, jomotus ja supistukset kanssa lisääntyneet huomattavasti.
Tosissaan epäilen, että itse vielä tänä viikonloppuna synnytän, mutta josko heti alkuviikosta :Heartred I wish!!
 
^ Mulla oli tuollainen olo muutaman päivää ennen tätä...

Oon tuskaillut kotona aamusta lähtien, supistukset on hiljalleen voimistuneet ja muuttuneet "kuumiksi", mutta parempi näin kuin sairaalassa vaikka tuskaa tekee. Eikä tätä tarvitse pohtia sattuuko vai ei - kyllä sattuu. Tasaisesti tullut ilman pidempiä taukoja. Kai mun ensisynnyttäjän kroppa toimii hitaasti jos aamulla olin jo auki ja tässä vielä ollaan. :p Hyvät mutta väsyneet fiilikset huonosti nukutun yön ja jatkuvien kipujen jälkeen, toivottavasti etenee tän illan/yön aikana johonkin suuntaan (eli synnytyssaliin).
 
Tsemppiä, tai yang! :)
Kyllä varmasti mieluummin kotona on niin pitkään kuin mahdollista, voihan se vielä sairaalassakin kestää monen monta tuntia. Hih, mutta kohta hän on täällä, se antaa voimaa! :)
 
Ihanaa miten monella täällä tapahtuu! Mun oksennustauti? Tuli takaisin vuorokauden jälkeen. Aivan järkyttävä vannemainen kipu ylävatsalla ja polttaa koko keskiruumista. Kohtu ollu ihan kova koko päivän mikä ei helpota tätä oloa ollenkaan. Tää,on vaan niin mystistä, jotenkin mulla ei oo sellanen olo et tää on vatsatautia vaan mun kroppa reagoi nyt johonkin hormonaaliseen muutokseen näin, mut mene ja tiedä.

Tsemppiä kaikille kenellä tulee jo polttoja! Kohta teillä on nyytit sylissä :Heartred
 
Tosi mielenkiintoinen päivä.. Vauva on melskannut kuin viimeistä päivää, ja minä olen supistellut tosi paljon, välillä melkein jatkuvalla syötöllä. Selvästi selässä ja vatsalla kipua supistusten yhteydessä, ja on tosi tukala olo ollut. Jännää.. Oiskohan tää tosiaan nyt alkua itse päätapahtumille :Heartred Mä varmaan en suostu uskomaan sittenkään, kun alkaa olla oikeesti tuskallista :grin

Oho, nyt supisti ihan kunnolla! Kai... Kesti reilun minuutin, mutta kivulias osa alle puoli minuuttia. Edelleen tunnen itseni maailman pöljimmäksi synnyttäjäksi :laughing002 Hyvä analysoida tänne näitä..!
 
Täällä on joku synnytysvirta meneillään!

...Mutta mulla tökkii pahasti. Tosi kipeitä supistuksia koko päivän sen viiden minuutin välein ja kehottavat vaan sinnittelemään kotona ja soittaa jos tulee sellainen olo et pitäis lähteä, mut mistäs hitosta sen tietää ellei kipeistä säännöllisistä suppareista?? Harmittaa jos yön yli vatvoo täällä ja odottelee ihmeitä ja aamulla on jumalattoman väsynyt, koska nää pitää hereillä taatusti. Koitin päivällä torkkua mutta havahduin aina supistuksen alkaessa. Ehkä soitan alkuyöstä jos tilanne pysyy samana et pitäskö nyt hitto sentään käydä edes tarkistuttaa tilanne tai jotain... Hieman turhauttavaa moinen pelleily.

Vauva ainakin touhuu ahkerasti, mies tosin rupeaa olemaan levottomampi kun tiedä miten päin olisi. :D
 
Niinpä niin, kun kivun kokemuskin on niin yksilöllistä. Synnytys ei kuulemma aina satu! Joten jos tulee säännöllisesti suppareita, mutta kokee pärjäävänsä, mistä tietää, milloin pitäisi lähteä..?? Luin jonkun synnytyskertomuksen just sellasesta tapauksesta, joka ei todellakaan tiennyt, kuinka paljon pitää sattua ennenkö lähtee. Kun sitten vihdoin sairaalalle pääsi, kiidätettiin suoraan synnytyssaliin :grin
 
Tirlitan, ylävatsatuntemukset ja -kipu ovat yksi raskausmyrkytyksen oire. Mites RR ja turvotukset, päänsärkyä, näköhäiriöitä...? Pitäiskö soittaa synnärille kuitenkin?
 
Käytiin ke synnärillä ja soitin tänään uudelleen. Ei kuulemma enää näillä viikoilla...
Sattumalta kävin myös maanantaina labroissa jotka oli puhtaat. Mulla ei myöskään oo mitään massiivista hedaria, lähinnä vaan nestehukan aiheuttamaa. Ja turvotukset on hyvin minimaaliset. Mä seurailen tilannetta kyl silmä kovana, nyt on taas ollu parempi 6 tuntia et jos tää ei mee taas ihan hurjaks oksentamiseks yöllä ni arvioin tilanteen aamulla uudelleen. :)
 
Sepä se, kun ensisynnyttäjänä ei hajuakaan, mitkä tuntemukset ois oikeasti synnytystä ennakoivia tai mikä kipu on "sitä kipua" :D Että täällä myös yksi pöljä!

Toukalla on ollu nyt muutaman illan ihan tolkuttomat iltabileet alkaen klo 22..ei voi poika olla mikään jättivauva, kun mahtuu vielä noinkin kovia liikkeitä/muljautuksia tekemään!? :)
 
Älkää suotta tunteko itseänne yhtään pöljäksi kun ette tiedä milloin supistukset ovat kipeitä. Mulla oli takana jo yksi synnytys, ja silti olin erittäin epävarma tämänkertaisen synnytyksen suhteen!! Esikoinen käynnistyi vesien menolla, josta tiesi heti että nyt on homma käynnissä, mutta tämä toinen alkoi juuri tollasilla epämääräsillä tuntemuksilla.. Mietin vielä kaks tuntia ennen synnytyssaliin siirtymistä kun olin 3cm auki että onkohan tässä nyt synnytys käynnissä. Tsemppiä kovasti kaikille ja toivotaan että mahdollisimman pian alkaa tapahtua kunnolla :)
 
Täällä valvon ja supistelen säännöllisen epäsäännöllisesti... Nukkumaan en pysty. Pitäisköhän yrittää syödä jotain, jos myöhemmin en enää pysty.
 
Höpisen tänne kun on tähän aikaan vuorokaudesta hieman yksinäistä. Mies onneksi osaa nukkua.

Supistelee 7-9 minuutin välein, ihan siedettävältä tuntuu kipu, mutta synnytyslaulu ja liike auttaa kivasti :) Olishan se kiva ollut voida nukkua vielä joku hetki, mutta... eiköhän hormonit pidä minusta huolta. Tai sitten tää loppuu ja menen nukkumaan.
 
Täällä eilen kans illasta epämääräsiä kipuja alavatsalla, mutta yön sai taas nukuttua (useampi herätys toki mikä normaalia) ja nyt aamulla ei taas mitään. Jospa tää kuitenkin lähtis ittestään käyntiin ennemmin mitä pitäs vielä toista viikkoa kärvistellä käynnistykseen asti
 
Huh mikä yö.. Puol viideltä sain viimein nukutuksi. Supisteli edelleen kipeästi mutta epäsäännöllisemmin. Ja supistelee vieläkin vähän. Yritän tässä syödä. Katsellaan, millainen päivä tästä tulee. Auauau...
 
Ootteko vielä kasassa arvon myötäeläjät?

Mulla jatku ylämahan kramppaus ja poltot viime yönä ja lopputuloksena päädyin nyt osastolle sisään. Tippa kädessä ja nesteytys käynnissä.

Oksennusepisodin myötä hävineet supistuksetkin on tulleet takaisin kun on suoneen mennyt litra nestettä. Huomenna aamulla katotaan että käynnistetäänkö vai ei.
 
Takaisin
Top