Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satuvee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Haha ihanaa reaktio mamia :D .....taalki bongailen niita ku koko yon supistellu saannollisen epasaannollisesti josko ne vahvistuis kans...mut justku aattelee no nih "bingo" nii ne laantuu taaas :O ...toivotaan ny meille maanantai paivan kunniaks et ne VAHVISTUIS FO REAL! alkaa naa " harkkasupparit" pikkasen kayda jo hermoille :(

Niinpä. :) vähän tuntui että laantui kun nousin ylös... mutta näin oikeassa paikassa ei ole aiemmin tuntunut, niin nyt toiveet on kovat ;) hetken istuskelen pallon päällä ennen kuin esikko herää :)

Kaksi viikkoa ja kaksi päivää limatulpan irtoamisesta! Ei siis tällä kertaa tarkoittanut mitään synnytys ajankohtaan viittaavaa. Kivuliaampia ovat päivät ja yöt ollut sen jälkeen: kohdun suu alkanut kypsymään hitaasti ja vauva laskeutunut. Nyt 37+0

aamu pilalla, raejuusto loppu!!

ei mitään oikeenlaisia tuntemuksia missään, yö jäi taas muutamaan tuntiin. lapset onneks päiväkodissa tänään. mies sai viime yönä opinnot valmiiks, juhlia odotellessa siis. kesäkuun lopussa se vauva on vissiin jo mun ulkopuolella :playful:

Tänne on myös tilausta niille KUNNON supistuksille, mistäs verkkokaupasta niitä sais tilattua? :rolleyes: Eilen illalla tuli taas tiheämmin napakoita, hieman kipeitä supistuksia ja niiden takia en meinannut saada untakaan, mutta parasetamoli auttoi kummasti ja sain nukutuksi. Massu ollut kyllä entistä kipeämpänä supistelun välissäkin. Nyt 39+1, saisi jo vauva tulla ulos. :Heartred Sen kunniaksi menen hakemaan isohkoja kiviä pensasaidan reunusta varten ja sitten eikun puutarhaan kykkimään. Kanniskelu + kykkiminen = synnytyksen käynnistely, eikö juu? :grin

Huh huh, työreissu takana, mutta vähän jännä oli kyllä kotimatka junassa, kun supisteli tiheään (ei tainnu oikein tykätä kilometrin kävelystä junalle) ja yritin epätoivoisesti tunnustella, onko kivut supistelusta johtuvia vai vaan selkäsärkyä/liitoskipuja. Eipä tässä nyt synnytys mitenkään käynnissä ole, mutta en kyllä harkkasupistuksiksikaan näitä enää laske, vaikkei kipuja olisikaan. Puolimatkan krouvi, sanoisin :D Mulla siis supistelee välillä ihan tiheään (en-saa-henkeä -supistuksia) paikallaanistuenkin.. Rv 37+3, en millään jaksa uskoa yliaikaiseksi menoon!

Juu ei sitten mitään oireita!! Ja alle kaks viikkoa laskettuun aikaan. :( Pikkuisia kivuttomia suppareita saan aikaiseksi, ku oon liikkeellä, muuta en. Alavatsakin tuntuu "tyhjältä", ettei vissiin oo kunnolla laskeutunut tyyppi edes. Vois mokoma nyt jotain alkaa tekemään, en mitenkään riemulla odota 2 vkon päästä olevaa käynnistystä, jos ei ala itsekseen tulemaan..

KIRAN84, voi ne olla, mutta kyllä niitä kipuja on muutenkin. Sitä kiinnittymistä mä en oo ikinä tuntenu varmaks, mutta laskeutumisen oon huomannu mm. seuraavista merkeistä: helpompi hengittää, tuntuu et on pallo pyllyssä, sf-mitta pienenee, vauvan hikka tuntuu alapäässä, vaikee kävellä normaalisti, pissattaa helpommin. mut jos se ei kiinnity niin se laskeutuminen ei välttis jää pysyväks, ainakin mulla se vauva on välillä on ylempänä ja sit taas alempana.

Jaaha, ollaan siis päästy siihen pisteeseen, että jos touhuan liikaa, seuraava yö menee supistellessa ja kipuillessa. En tee sitten yhtään mitään tänään!! Onneksi ylihuomenna posahtaa täysiaikaiseksi tämä kaveri, syntyköön sitten jos huvittaa. En vaan jaksais tuollaisia öitä. Voin vaikka ruveta touhuamaan ihan tarkoituksella, jotta syntyisi. Vaikka no, sitten tuleekin valvottua ihan muista syistä.. :Heartred

Tänään oli synnytystapa arvio ja ah niin ihana sisätutkimus. Poika on edelleen raivotarjonnassa ja pää ei kuulemma liiku juurikaan että on tuolla hyvin alhaalla. Painoarvioksi sanoi nyt 2600g ultran mukaan mutta että käteen tuntuisi suuremmalta. Jos nyt päästään tonne 40+0 asti niin painoarvio olisi siinä 3200-3500g syntyessään. Lääkäri sanoi että suht pieni kaveri siis olisi tulossa mutta katsotaan miten käy :D

Paikat edenneet vähän mutta synnytyskanavaa oli tosiaan jäljellä saman verran kuin kolme viikkoa sitten (n.2cm) Supisteluja tulee jatkuvalla syötöllä kivuttomia ja pari kertaa päivässä sekä öisin kivuliaita. Naurattaa vähän tämä että viikosta 31 pelättiin kaverin tulevan ulos ennen aikojaan, nyt kun täysiaikaisuus on lauantaina niin merkit tuntuvat vähenevän :D

Tirlitan, toi on just mullakin käyny, aiemmin supistellu mutta eipä yhtään nyt kun sais jo syntyä!!

ja Hellis, mullaki hikkas viikko pari sitten pyllyssä, mut nyt tuntuu taas alamahalla..toivottavasti sulla kiinnittyiski ettei pääsis pomppaan takas :)

Yöllä tuli taas muutama kipeämpi supistus, mut taas silleen et olin selälläni. Voisko ihminen ymmärtää unissaankin ettei se selällään nukkuminen ole ollenkaan hyvä idea?

tää tyyppi on ihan solmussa tuol mahassa. en osaa yhtään ajatella et olisko se kääntynyt. Sen kuulemma tosin huomaa kyllä jos kääntyy kun on niin iso tyyppi kuitenkin jo. Maha on ihan hassun mallinen (laitan kuvaa tonne kuvaketjuun) kun oli eilen ihan eteenpäin suippona :D Välillä tää kääntyy poikittain mut sit taas pystyyn. Ja hikka tuntuu jossain oikean kyljen kylkiluiden tienoilla.. tai vaihtoehtoisesti n. rintalastan paikkeilla. Toisaalta toivon et kääntyis ja pääsis synnyttään normaalisti, mutta toisaalta taas toivois et tyyppi pysyis nyt väärinpäin kun sektiopäivä on sovittu ja lapsen hoidot järkätty sen mukaan. Päiväkotiin tosin sanoin et niihin voi tulla vielä muutoksia, et se sektio ei oo 100% varma.

Onko teillä (joilla on jo lapsia) ruokahalu ja näläntunne lisääntynyt vai vähentynyt ennen synnytystä? Kun mulla on koko ajan nälkä o_O

Jääkaapissa on rasiallinen viinirypäleitä, kylmiä ja makeita nammmmm... (ja niissä on järkyttävän paljon sokeria!!) Yritän siis pysyä täällä yläkerrassa. Huomenna neuvola. En ala, jos paino on taas noussut.

Takaisin