Synnytystä ennakoivia oireita

Tämä Melskaaja sais kyllä syntyä vaikkapa jo reilun viikon päästä.. suurinpiirtein meillä kaikki valmiinakin täällä häntä varten. Toisaalta, yritettiin lasta vuosi ja yhdeksän kuukautta ennen kuin tärppäsi, joten ihan hyvin voin malttaa niin kauan kuin hän masussa viihtyy.

Sinänsä ei vielä mitään sellaisia oireita edes ole, joiden katsoisin selvästi ennakoivan synnytystä. Maanantain lääkärissäkin todettiin, että kohdunsuu ei ole kypsynyt yhtään. Raivotarjonnassa kaveri sentään on..!

Varasin vielä osteopaatin viikolle 38+1. Hyvässä lykyssä synnytänkin juuri silloin enkä enää pääsekään hoidettavaksi.
 
Mulla taas yöllä muutama napakampi, mut ei mitään konkreettista. Päivisin supistelee mut vaan silleen harkkamaisesti, napakasti mut ei kivuliaasti :D Eikä tunnu ku vaan mahan kovettumisena.

Ens viikolla vois lapsi mun puolesta sit syntyäkin jo. Ollaan kert toukokuussa ja tyyppi on täysaikainen ja niinpois päin :D

Me on yritetty toista lasta siitä saakka kun esikoinen oli 2,5v. Keväällä 13 oli keskeytynyt keskenmeno ja sen jälkeen kesä yritettiin ja sit pidettiin taukoa kun tuli tietoon et tammikuussa 14 risaleikkaus ja sit syyskuussa 14 tuli plussa. Ehkäistiin ainoastaan ennen leikkausta se syksy ja tammikuun alku. Eli on tässäkin yritystä takana. Esikosita tehtiin 9kk. Ei olla vissii mitenkää helposti sikiävää sorttia..
 
Tirlitan, ystävälläni supisteli kaikki yöt läpeensä kivuliaasti 5-10 min välein kahden viikon ajan ennen synnytystä, päivisin hän oli täysin supistukseton. Toki se on niin yksilöllistä ettei voi mennä sanomaan, että sinullakin olisi vielä kaksi viikkoa jäljellä... Kypsytteleehän ne kipeät supistukset paikkoja, joten vauva syntyy joko kohta tai ehkä vasta viikkojen päästä. :)
 
Poika sano aamulla kun tuli mun syliin, että "äiti älä vaan nyt pierase!" Aika paljon kertoo tästä vaiheesta. Luumuja oon syönyt että varmasti pysyy pehmeänä, kun muutenkin mahakipuja ollut kaks viikkoa.

Panadolia otin kipuun, huomenna kaks viikkoa tulpan irtoamisesta ja kipuilu alkaa olla aika kiusallista. Yhen päivän supparit sain loppumaan kun menin saunaan rentoutumaan. Tarkoituksena oli valmistautua synnärille lähtöä varten. Hyvin oon saanu nukuttua mutta aamuisin herään kipuun. En vaan halua nopeuttaa syntymistä millään liikunnalla tai siivoomisella kun siitä ne kivut ja väsymys yltyvät. Haluaisin olla levännyt ja ajasta nauttinut kun aijemmat synnytykset alkanut niin väsymyksen keskellä että oon vaan itkenyt.
 
Onko teillä muutes muilla ruskeaa raitaa mahassa, ns. Poikamahaviivaa?

Mulla ollu hauskasti just molemmista pojista ja ihan ylhäältä navanhalki alas asti.
 
Minä pidän kyllä koivet tiukasti ristissä maanantaihin asti, kun on vika työjuttu parin tunnin ajomatkan päässä. Sen jälkeen voi sit alkaa juomaan vadelmanlehtiteetä ja pomppimaan jumppapallolla :D Lenkille ei oikein näillä liitoksilla ole asiaa. Viimeisenä varana varaan akupunktioajan heti jos laskettu aika tulee ilman muksua, tahdon kaikin keinoin pyrkiä välttymään käynnistykseltä. Senkin vuoksi, että keskenmenon hoidossa annetut cytotecit tyhjensi mut verestä, mut ei aiheuttanut kunnon supistuksia, joten ne ei ainakaan käynnistysmuotona houkuttele!
 
Mulla on siis kanava ollu lyhentyneenä 2,5cm jos joku 4 viikkoa sitten ja kohdunsuu pehmenny. Supistukset jatkuu nyt aamulla, mut ei mitenkään säännölisinä vaikka lyökin tonne selän puolelle aikamoisena poltteena. Seurailemme tilannetta...
 
Palmikko: mulla on ainakin hirvittävän tumma "poikamahaviiva" mutta kovin ne tyttöä lupaili :wink Missähän mun kaikki ennakoivat tuntemukset on :banghead: Ens viikolla la, niin olis se nyt kiva että jotain rupeis edes tuntumaan jossain :grin
 
Mulla ei ole sitä linea negra viivaa ollut edellisessä eikä ole tähän mennessä tässäkään raskaudessa ollut. Ja eri sukupuolta näytti ultrassa olevan tämä vauva kuin mitä esikoinen on.
 
Mulla on haalee linea negra joka on yli navan :) aikasin piirty napaan asti ja puolen välin jälkeen alko kipuaan ylöspäin :)
 
Mulla myös on mahaviiva, vaikka tyttö on melko suurella varmuudella tulossa. :) Eihän nämä uskomusmerkit pidäkään aina paikkaansa! Onkohan ihon normaalilla pigmentillä vaikutusta mahaviivaan? Itse olen todella helposti ruskettuva ja suomalaiseksi tummapigmenttinen, vaikka ulkomaalaisia sukujuuria ei olekaan.
 
Mulla esikoisesta(tyttö) oli tosi tumma ja paksu viiva aivan alhalta aina rintoihin asti :D nyt vähän lupailtu poikaa ja viivaa tuli piiiiikkusen hailurasti näkyviin 34 viikolla :)
 
eihän se linea negra oikeesti taida sukupuoleen liittyä :) mulla oli ekasta ihan selkee viiva, muista ei oo ollukaan näkyvää, viimeks ku ei näkyny oli tyttö, ja nyt poika. mulla on tosi vaalee pigmentti. oisko joku hormonaalinen juttu, että ekalla kertaa sitä hormonitoimintaa ois enemmän ku uus juttu elimistölle :D en tiiä.
 
Mulla myös ekassa raskaudessa linea negra ollut vahvin, eikä mikään hirveen tumma silloinkaan. Tokassa oli myös, mut tosiaan vielä vaaleampana. Kolmannessa ei mitään ja nyt välillä aavistuksen kuvitellut näkeväni. Ekassa kahdessa oli vaan napaan asti ja se mitä nyt kuvittelen näkeväni on ylös asti.
 
linea negrasta, mulla on kummastakin ollut alhaalta napaan asti tummana ja siitä ylöspäin ihan haaleenhaaleena ja esikoinen on tyttö ja tästä on lupailtu poikaa :D Et en tosiaan usko sen kertovan yhtään mitään sukupuolesta :D
 
Mulla on ollut haalea linea negra jo varhaisraskaudesta asti. Tosin pysähtynyt tuohon navan korkeudelle ettei sen korkeammalle ole tullut ja poika pitäisi olla tulossa :)
 
Minulla tuli esikoisesta (tyttö) linea negra näkyviin ihan viime metreillä, nyt en ole muistanut vilkaistakaan. Pitääpäs kurkata kunhan kerkee ja muistaa. :)
 
Mulla muuten kanssa oli ennen synnytystä maha löysällä ja kamalat ilmavaivat! Kyllä sitä ulostetta riitti silti synnärilläkin, ällöä ja noloa mut minkäs teet.. Tyttöraskaudesta oli vahva linea negra, tästä pojasta tuli vaaleempi ja vain navan alle, tänkin huomasin vasta nyt synnytyksen jälkeen kun tuonne kuun pimeälle puolelle palasi taas näköyhteys :p
 
Takaisin
Top