Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satuvee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on ihan hirveä kaakaohimo. Siis aivan järkyttävä! Tiiän ettei sitä kannata ottaa ku pomppaa sokerit samantien kattoon (okei, edellinen kaakaoannos joskus syksyllä ja sokerit oli vissii 8.9 sen jälkeen). MItähän sitä mahtais napostella seuraavaksi. Aamupalan olen jo syönyt ja jotain pientä tekis taas mieli syödä.

no mut kaalihan on hyvä vaihtoehto! Terveellistäkin ja kaikkea! Meil olis tuol paprikaa ja kurkkua ja tomaattia.. mm.. ja mozzarellaa (pastöroidusta maidosta) ja ihanaa raikasta kevätsipulia <3 mmmm <3

mä syön närästyksen takia aika usein, mut tänään ei oo tehny mitään mieli. ei oo näläntunnetta ollu viime aikoina, samoin edellisissä raskauksissa on menny ruokahalu.

paitsi juustoa haluun syödä, juustoa tekee joka iltaki kauheesti mieli. kalsiumtarvetta varmaan, vaikka juon kyllä maitooki.

Mullakin on kyllä menny ruokahalu ihan kokonaan. Aamupala menee viel ku sillon on nälkä mut lämmintä ruokaa ei tee yhtään mieli..

Mä oon vähän huono syömään muutenkin. Tai en syömään, mut oon huono laittaan itelleni ruokaa :D Ruokahalu ainakin vielä löytyy, esikoisesta hävis päivän mittaan ruokahalu kun lapsi syntyi yöllä.

Hellis joo täällä on viimesen viikon aina joka päivä joku kyselly juuri noita kysymyksiä..siinä sitten sanoo ettei mitää oo tuntunu olis kyl kiva nähdä toi toukka livenä ❤

Muokattu viimeksi:
Mulla kans meinaa unohtua syödä tarpeeksi päivän aikana. Pitää ihan muistuttaa itteä kun saattaa venähtää oikeesti aika pitkäksi toi ruokailujen väli. Toinen mikä nyt "ehkä" (TOIVOTTAVASTI) olis yks oire niin viime yönä menin nukkumaan jo kymmeneltä ja aamulla käväsin puol tuntia hereillä kun mies nousi ja uudestaan pötkölleen puolen tunnin jälkeen ja nukuinkin sitten melkein ysiin. Ja varsinaisen yön selvisin yhdellä vessareissulla... Yleensä tosiaan nousen viimestään seiskan korvilla ilman herätystä ja monesti vielä aikasemminkin niin jotenkin yllätti toi väsymys tänä aamuna mut

Mulla on tullu toi pahoinvointi taas sellaiseksi, että ei kauheesti huvita syödä... tai ei se kai pahoinvointiakaan edes ole, vaan sellaista, että ajatus syömisestä kuvottaa. Väsymys on kans lisääntyny, ku päikkärit on taas pakolliset ja silti illalla pitää mennä aikaisin nukkuun. Selvisin yöstä yhdellä vessareissulla ja nukuin puoli kymmeneen! Oon ihan viimeistään itekseni heränny kasilta jo pitkän aikaa.

Mä luovutan näiden merkkien seurailun kanssa, vatta sekasin koko ajan ja tän viikon on väsyttäny niin paljon että viimeks oon nukkunut näin paljon ihan alkuraskaudessa. Kaveri on ollu niin alhaalla jo pari viikkoa että hikka tuntuu perberissä ja eilen lääkäri totesi lähes? Kiinnityneen ettei tosissaan liiku enää juurikaan. Jos nyt parin viikon sisällä edes tulisi...mulle tulee itku jos tää menee yli! :D

Mä oon nyt viikon jo ollu sitä mieltä, ettei sitä oikeasti tajua mitkä on synnytystä ennakoivia juttuja, ennenkuin se synnytys alkaa. Kaikki mahan vaivat, väsymykset ja supistelut on vaan "kettuilua" ennen äksöniä! :D Tässä saa pään vaan sekaisin ku yrittää löytää ennakoivia.. Hih :p

Laskettu aika lähestyy, alle viikko jäljellä...esikoinen kyseessä joten vertailukohtia olotilaan ei ole. Reilu viikko sitten lääkärissä todettiin kohdunsuun olevan jo kahdelle sormelle auki, veikkasi ettei ainakaan kovin paljoa mene yliaikaiseksi. Sen jälkeen olen kuulostellut vointia ja joka ilta nukkumaan mennessä jännittänyt, joko nyt herään supistuksiin....kaikkia mahdollisia edellä kuvattuja oireita on ollut, vauva painaa syvällä lantiossa, supistelee voimakkaasti, välillä vihloo...lähinnä alkaa rassata tämä jatkuva varpaisillaan olo ja odotus.

Mun kaikki lupaavat oireet tuntuu olevan vähenemään päin :D Tänään 38+0, vajaa pari viikkoa sitten tuntui vielä, että muksu tulee minä päivänä hyvänsä, nyt tuntuu siltä, et menee helposti laskettuun aikaan asti.. Ensisynnyttäjänä en toki mistään mitään tiedä! Ja voi olla, että sekin vaikuttaa fiiliksiin, että ennen viime maanantaita ei ihan oikeasti saanutkaan tulla, nyt ei enää haittaisi, niin ei tuu enää kyttäiltyä oireita ihan niin tarkkaan. En kovin kauan enää jaksaisi olla raskaana, mutta jokainen päivä on lisäpäivä järjestelyille, opiskeluille ja muille puuhille, joten hyvät puolensa kaikessa. Kunhan ei käynnisteleen jouduta!

Mulla taas supisteli han koko yön..näin siitä untakin, minkä vessassa ravaamiselta kerkesin. Koko eilisen päivän vauva nököttikin melkein liikkumatta ja olin super väsynyt.(ajattelinkin,että tyyntä ennen myrskyä) Viikkoja myös 38+ 0 tänään. Viimeksi supisteli noin kovasti 1,5 vkoa sitten lääkäri visiitin jälkeen. Esikoisen hoitoavun kannalta ois paras,että tulis parin päivän sisään tai vasta laskettuna päivänä.

• Tykkään
Reaktiot: NM
Mä oon jättäny miettimättä kaikki synnytystä ennakoivat oireet kun odottelen vaan tiistaita ja sitä mahdollista sektiota. On vaan plussaa jos lapsi kääntyis ja alkais itsekseen tulemaan eikä tartteis leikata, mut en jaksa olla ees kovin optimistinen sen asian suhteen..

Alkanut vähän epäilyttään onkohan täälläkin käännytty poikkitilaan kun mahan sivuilla tuntuu välissä pyöreät möykyt! Luin muutama pv sitten Esikoisen epikriisin sektiosta, jossa mulla todettiin herttamallinen kohtu, minkä vuoksi esikoinen ei ikinä raivotarjontaan mennyt (ei kuitenkaan päällimmäinen syy sektioon silloin).. Mietin onko tälläkään mahdollisuuksia pysyä raivotarjonnassa loppuun asti.. Synnytystapa-arviossa, en hokannut edes kysyä, kun sain myöhässä tuon epikriisin kotiin vasta sen jälkeen..

No tota neuvolan sijainenki mainitsi et kohtu voi olla sen mallinen ettei lapsi pääse kääntymään rt:n vaan on joko poikittain tai pt:ssa. Mun esikoinen on sektiolla syntynyt ja epikriisissä ei ollu mainintaa kohdun mallista kuitenkaan. Mulla on kanssa vahva tunne koko ajan et tää tyyppi on vuorotellen poikittain tai pystyssä.

Hahaa! Ensimmäinen kunnon supistus bongattu, siis sellainen, jota voi jo sanoa kipeäksi ja epämukavaksi. Se jäikin vain yhteen ainoaan, mutta sen jälkeen lähti ekaa kertaa limatulppaa ja reilusti. Jotain edistystä siis tapahtuu, vaikka tiedän kyllä, että limatulpasta voi mennä viikkoja synnytykseen.. :shy:

Takaisin